17 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Η G. Meloni κατακεραυνώνει την Stellantis

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι κυβερνήσεις (θα έπρεπε να) έχουν ως απόλυτη προτεραιότητα τους πολίτες της χώρας τους και να προχωρούν στις κατάλληλες ενέργειες για την βελτίωση της ζωής τους. Οι εταιρίες από την άλλη, έχουν ως προτεραιότητα την μεγιστοποίηση των κερδών τους και μέσα από αυτήν, την ικανοποίηση των μετόχων τους. Συνήθως η μία δεν (θα έπρεπε να) μπλέκεται στα πόδια της άλλης αλλά αυτή τη φορά, η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Giorgia Meloni αποφάσισε να κατακεραυνώσει την Stellantis για τις προσπάθειες της να μεταφέρει την παραγωγή σε χώρες με μικρότερο εργατικό κόστος.
“Θέλουμε να υπερασπίσουμε το εθνικό συμφέρον και να δημιουργήσουμε μία ισορροπημένη σχέση με την Stellantis ώστε να προασπίσουμε την παραγωγή στην Ιταλία.
Αν θέλεις να πουλάς ένα αυτοκίνητο στις διεθνείς αγορές διαφημίζοντάς το ως ένα ιταλικό κόσμημα, τότε αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να παράγεται στην Ιταλία.“
Η αντίδραση της ιταλικής κυβέρνησης έρχεται έπειτα από αναφορές ότι η Stellantis, ο όμιλος που περιλαμβάνει ιστορικές ιταλικές μάρκες όπως η Fiat, η Lancia και η Alfa Romeo, παροτρύνει ενεργά τους προμηθευτές να επενδύσουν στο Μαρόκο για να μειώσει το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων. Η κυβέρνηση της Meloni από την άλλη, θέλει από την Stellantis να παράγει 1 εκατομμύριο οχήματα στην Ιταλία ενισχύοντας άμεσα αλλά και έμμεσα την οικονομία της χώρας. Ο CEO της Stellantis, ο συνήθως ευθύτατος Carlos Tavares, δεν δίστασε από την πλευρά του να κατακρίνει την πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά στα κίνητρα που δίνει για τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων της χώρας δηλώνοντας ευθαρσώς ότι η… ισχνή (σύμφωνα με τον Tavares) επιδότηση των ηλεκτρικών στην Ιταλία, κόστισε στη χώρα περίπου 9 μήνες παραγωγής στο εργοστάσιο στο Mirafiori. Όταν ο Tavares ρωτήθηκε συγκεκριμένα για την επιστολή που εστάλη από την Stellantis στους προμηθευτές της, ο ισχυρός άνδρας του ομίλου δήλωσε ότι οι προμηθευτές όπως και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να γίνουν “δημιουργικοί” όσον αφορά στους τρόπους μείωσης του κόστους παραγωγής δεδομένου του υψηλότατου συνολικού κόστους της μεταμόρφωσης που υφίσταται η βιομηχανία αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, η Stellantis κλείνει την τοποθέτηση της αναφέροντας ότι ως όμιλος παραμένει αφοσιωμένος στην Ιταλία και υπενθυμίζει ότι έχει επενδύσει “αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στις ιταλικές επιχειρήσεις για νέα προϊόντα και εγκαταστάσεις παραγωγής”.
Η Meloni πάντως σχολίασε ακόμα και την δημιουργία της Stellantis χαρακτηρίζοντάς την ως “φερόμενη συγχώνευση ανάμεσα στην Fiat Chrysler Automobiles και την γαλλική PSA που στην πραγματικότητα απέκρυπτε μία γαλλική εξαγορά του ιστορικού ιταλικού group” και σχολίασε ότι “δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι οι επιχειρηματικές επιλογές του ομίλου λαμβάνουν υπόψιν τα γαλλικά αιτήματα πολύ περισσότερο από τα ιταλικά”. Να θυμίσουμε ότι η Γαλλία έχει ένα ποσοστό της τάξης του 6.1% στην Stellantis μέσω της κρατικής Bpifrance και έχει εκπροσώπους στο Δ.Σ. του ομίλου ενώ η Ιταλία δεν έχει ούτε ποσοστό, ούτε εκπροσώπηση αλλά για να είμαστε δίκαιοι, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ο Tavares έχει έρθει σε σύγκρουση με την γαλλική κυβέρνηση στο παρελθόν!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό