27.3 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Η BMW αρνητική στην υποχρεωτική κατάργηση των Μ.Ε.Κ.

Ειδήσεις Ελλάδα

Παρότι απέχουμε αρκετά χρόνια από την διαφαινόμενη κατάργηση των μηχανών εσωτερικής καύσης το 2035 στην Ευρώπη αλλά οι αντιρρησίες αρχίζουν να κάνουν την ύπαρξη τους ολοένα και πιο αισθητή, προτάσσοντας λογικά επιχειρήματα ενάντια σε αυτή την στρατηγική. Μία από τις πιο ένθερμες υπερμάχους της “επιλογής” είναι η BMW που ακόμα και στην ανακοίνωση μίας στρατηγικής επένδυσης ύψους 1.7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., δεν έχασε την ευκαιρία να εκφράσει τις επιφυλάξεις της αναφορικά με την απόφαση της Ε.Ε. Ξεχωρίζουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς μέχρι και σήμερα, η κυβέρνηση των Η.Π.Α. δεν κάνει λόγο για κατάργηση των Μ.Ε.Κ. αλλά για το 50% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να προέρχονται από ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα.

Η BMW μέσω του επικεφαλής της, Oliver Zipse, δήλωσε πως στηρίζει φιλόδοξους νέους κανονισμούς αλλά αρνείται η ίδια να ορίσει μία καταληκτική ημερομηνία για την Μ.Ε.Κ. καθώς υπάρχει σοβαρός και ρεαλιστικός κίνδυνος να προκληθούν προβλήματα τόσο στην κοινωνία όσο και στο περιβάλλον και την αγορά. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το γεγονός ότι ο κόσμος δεν θα συνεχίσει να οδηγεί τα παλιά του αυτοκίνητα αρνούμενος ή ανήμπορος να αγοράσει ένα νέο ηλεκτρικό.

“Αν κάνεις ξαφνικά την ιδιοκτησία αυτοκινήτου προνόμιο των πλουσίων, είναι επικίνδυνο.“

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι η BMW θέτει ζήτημα επιλογής ενώ διευκρινίζει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν υπάρχουν ενδείξεις που να δείχνουν ότι η Μ.Ε.Κ. θα γίνει παρωχημένη εντός των επόμενων 15 ετών. Όταν ρωτήθηκε ο Zipse πότε θα κατασκευάσει η BMW την τελευταία Μ.Ε.Κ. μάλιστα, το μεγάλο αφεντικό της γερμανικής μάρκας απάντησε αστειευόμενος “Μήπως να ρωτήσουμε αυτό το βάζο;”.

“Ως πολιτικός, θα ήμουν πάρα πολύ προσεκτικός γιατί απομακρύνεις τα αυτοκίνητα μέσω κανονισμών.“

Συμπλήρωσε ο Oliver Zipse. Δεν είναι θέμα λοιπόν ικανότητας της BMW να παρέχει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε αγορές όπου θα είναι έτοιμες και πρόθυμες, αλλά προστασίας της επιλογής των καταναλωτών όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο του νέου τους οχήματος. Επιλογής η οποία μπορεί να είναι ούτως ή άλλως περιορισμένη λόγω του οικονομικού υπόβαθρου τους. Αυτό και φυσικά τα δικά της κέρδη, είναι αποφασισμένη να προστατεύσει η BMW με την εναντίωση της σε κάθε τελεσίγραφο. Το ζήτημα είναι πως όλα θα εξαρτηθούν από τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 10 χρόνια από τώρα, από την πρόοδο της τεχνολογίας, την σημαντική επέκταση των υποδομών φόρτισης και όχι μόνο. Αν λοιπόν η στροφή της αγοράς στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης έρθει με φυσικό τρόπο και μέσω εξαναγκασμού, δεν υπάρχει αντίρρηση…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό