20 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Η Γαλλία αποκλείει εμμέσως τα κινέζικα EV από επιδοτήσεις

Ειδήσεις Ελλάδα

Έναν εξαιρετικά… ενδιαφέροντα τρόπο βρήκε η γαλλική κυβέρνηση για να ενθαρρύνει τους πολίτες που είναι στην αγορά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο να επιλέξουν κάποιο μη-κινέζικο ή αν θέλεις, να αποθαρρύνει στο μέτρο του εφικτού και του ηθικού, την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού κινέζικου αυτοκινήτου. Τον Δεκέμβριο θα παρουσιάσει στο κοινό τους αναθεωρημένους κανονισμούς για την επιδότηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων – κανονισμούς που σύμφωνα με δημοσιεύματα θα λαμβάνουν υπόψιν τις εκπομπές ρύπων από την παραγωγή και την μεταφορά του αυτοκινήτου.
Όπως είναι τώρα τα πράγματα, οι Γάλλοι δικαιούνται από 5.000 έως 7.000 αγορά για την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού ή πολύ χαμηλών εκπομπών οχήματος αρκεί η τιμή αυτού να μην υπερβαίνει τα €47.000 και το βάρος του να μην ξεπερνά τους 2.4 τόνους. Υπάρχουν κι άλλες προϋποθέσεις αλλά ας κρατήσουμε απλά τα πράγματα. Η ουσία είναι ότι ο προϋπολογισμός της Γαλλίας προβλέπει για επιδοτήσεις αυτού του είδους έως 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως και ο πρόεδρος Macron δεν έχει κρύψει το γεγονός ότι θα προτιμούσε αυτά τα χρήματα να μην καταλήξουν σε κατασκευαστές από την Κίνα.

Έτσι, βρήκε έναν πονηρό τρόπο για να βαθμολογήσει τα αυτοκίνητα με βάση την ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των πρώτων υλών, την κατασκευή τους, την μεταφορά τους στην Γαλλία καθώς και τον τύπο της μπαταρίας που χρησιμοποιούν. Η κυβέρνηση θα ανακοινώσει τα ονόματα των μοντέλων που πληρούν τα νέα κριτήρια τον ερχόμενο Δεκέμβριο αλλά δεδομένου ότι η Κίνα στηρίζεται σε ενέργεια που παράγεται από υδρογονάνθρακες και η μεταφορά τους δεν είναι… αμελητέα ποσότητα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα κινέζικα μοντέλα δεν θα βρίσκονται σε αυτή την λίστα. Τα κριτήρια συμμορφώνονται και με τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου δε, καθώς επιτρέπονται εξαιρέσεις για περιβαλλοντικούς λόγους ή λόγους υγείας.
Το θέμα είναι ότι ακόμα και με τα νέα δεδομένα, το πλήγμα για τα κινέζικα μοντέλα δεν θα είναι ανυπέρβλητο. Σύμφωνα με αναλυτές, ακόμα και αν η πλειοψηφία των κινέζικων μοντέλων δεν πληροί τις προϋποθέσεις για την επιδότηση, το μερίδιο αγοράς τους στην Γαλλία θα φτάσει μόλις το 7-8% αντί για 10%. Βλέπεις, τα κινέζικα ηλεκτρικά είναι ούτως ή άλλως 20-25% φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά: Το MG 4 για παράδειγμα, ξεκινά από τα €30.000 και θα είναι ούτως ή άλλως φθηνότερο από το Renault Megane των €38.000 (€33.000 με την επιδότηση). Με λίγα λόγια, η αποτελεσματικότητα του νέου μέτρου της γαλλικής κυβέρνησης είναι αμφίβολη στην καλύτερη των περιπτώσεων και ο αντίκτυπος του στις πωλήσεις των ακριβότερων σε γενικές γραμμές, ευρωπαϊκών ηλεκτρικών μοντέλων μάλλον θα είναι σχεδόν αμελητέος.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό