17.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

ΗΠΑ: Αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών με στόχο την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) προτείνει νέους, σημαντικά πιο αυστηρούς κανόνες εκπομπών, που στοχεύουν ώστε έως το 2032 το 67% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και pickups να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με την πρόταση της EPA, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να παράγουν 60% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030 και 67% έως το 2032 για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Συγκριτικά, το 2022 μόλις το 5,8% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.
Η EPA προβλέπει ότι οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών που προτείνει, θα μειώσουν τις μέσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου του στόλου κατά 56% σε σύγκριση με τα πρότυπα του 2026. Η EPA προβλέπει ότι αυτές οι αλλαγές θα μειώσουν τις εισαγωγές πετρελαίου κατά 20 δισεκατομμύρια βαρέλια και θα εξοικονομήσουν από 850 δισεκατομμύρια έως 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια από το 2027 έως το 2055.

Οι προτεινόμενες αλλαγές στους κανονισμούς εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα pickups θα ισχύσουν για τα MY (Model Year) 2027 μοντέλα και θα διαρκέσουν έως τα MY2032. Στόχος είναι οι εκπομπές CO2 να μειωθούν στα 82 γραμμάρια ανά μίλι (51 γρ/χλμ) στα MY2032 μοντέλα. Οι απαιτούμενες μειώσεις θα γίνονται κάθε χρόνο. Έτσι το 2027 η μείωση θα είναι της τάξεως του 18%, το 2028 13%, το 2029 15%, το 2030 8%, το 2031 9% και το 2032 11%.
Η EPA εκτιμά ότι το αρχικό κόστος ανά όχημα θα αυξηθεί κατά περίπου 1.200 δολάρια για τα MY2032 μοντέλα, προβλέποντας παράλληλα πως ο μέσος ιδιοκτήτης θα εξοικονομήσει 12.000 δολάρια σε καύσιμα, κόστη συντήρησης και επισκευής κατά τη διάρκεια της ζωής του μοντέλου ή 9.000 δολάρια κατά μέσο όρο σε καύσιμα, κόστη συντήρησης και επισκευής σε μια περίοδο οκτώ ετών.
Υπάρχουν ξεχωριστοί στόχοι για τα μεσαία φορτηγά, με το 46% αυτών να είναι ηλεκτρικά έως το 2032, με τις προβλεπόμενες μέσες εκπομπές CO2 να μειώνονται κατά 44% συγκριτικά με τα πρότυπα του ΜΥ2026, που ισοδυναμεί σε 275 γραμμάρια CO2 ανά μίλι (171 γρ/χλμ).

Η EPA πρότεινε επίσης πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπών των μεγάλων φορτηγών και λεωφορείων. Σύμφωνα με την πρόταση, η EPA εκτιμά ότι το 50% των νέων επαγγελματικών οχημάτων, όπως τα λεωφορεία και τα απορριμματοφόρα, θα μπορούσαν να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2032, μαζί με το 35% των νέων φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων μικρών αποστάσεων και το 25% των νέων φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων.
Η πρόταση της EPA περιλαμβάνει επίσης ορισμένες ευρύτερες στρατηγικές για την αυτοκινητοβιομηχανία. Για παράδειγμα, θα υπάρχουν νέες απαιτήσεις αντοχής των μπαταριών των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, pickups και μεσαίων φορτηγών.
Εάν η πρόταση της EPA τεθεί σε ισχύ, τότε εκτιμά πως εξαιτίας των αυτοκινήτων και των pickups, θα εισέλθουν στην ατμόσφαιρα 7,3 δισεκατομμύρια τόνοι CO2 λιγότεροι μέχρι το 2055, με το νούμερο να αυξάνεται στους 10 δισ. τόνους CO2 αν συνυπολογιστούν οι εκπομπές των μεσαίων και μεγάλων φορτηγών. Το νούμερο αυτό είναι μεγαλύτερο από τις τις εκπομπές τεσσάρων ετών ολόκληρου του τομέα μεταφορών των ΗΠΑ και περισσότερο από 2 φορές των συνολικών εκπομπών CO2 των ΗΠΑ πέρυσι.
Προς το παρόν, οι παραπάνω αλλαγές αποτελούν απλώς προτάσεις που μέχρι να γίνουν νόμος είναι πιθανό να αλλάξουν.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό