21.9 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Δοκιμή Jeep Avenger – Άλλοι καιροί, διαφορετικές ανάγκες με ίδιο όμως DNA

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα τελευταία, λίγα χρόνια, ο εξηλεκτρισμός είναι το βασικό θέμα συζήτησης σε ολόκληρη την αυτοκίνηση. Προφανώς και κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η ηλεκτροκίνηση δεν προσφέρει λύσεις, αρκεί όμως η μετάβαση σε αυτή να γίνει με τρόπο λογικό και ομαλό, και όχι βεβιασμένο. Αυτό διότι όπως έχει αποδειχτεί πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αντίθετα οι υποδομές – τα κράτη – δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν στον ίδιο ρυθμό. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα προσαρμογής είναι και το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης δοκιμής. Το ολοκαίνουριο, αμιγώς ηλεκτρικό, Jeep Avenger.

Το μοντέλο με το οποίο η Jeep δεν μπαίνει απλώς στα βαθιά νερά της ηλεκτροκίνησης, αλλά θέλει να δείξει και να αποδείξει πως είναι σε θέση να προσφέρει ένα αυτοκίνητο το οποίο αφενός ακολουθεί τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – κακά τα ψέματα εκεί είναι η πηγή της βίαιης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση – αφετέρου διατηρεί στο ακέραιο τον χαρακτήρα, την φιλοσοφία και το DNA που ανέκαθεν χαρακτήριζε την Jeep. Και για να το πάμε και ένα βήμα πιο κάτω το όλο θέμα, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως χαράσσει και τον δρόμο της οδικής συμπεριφοράς για την επόμενη μέρα ολόκληρη της μάρκας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά και από την αρχή.

«Φωνάζει» Jeep με τη πρώτη ματιά

Ξεκινώντας την γνωριμία μας με το Avenger δεν θα μπορούσαμε να μην σχολιάσουμε το γεγονός πως με το που θα το αντικρίσει κάποιος θα αντιληφθεί αμέσως πως πρόκειται για ένα μοντέλο της Jeep. Η κλασσική, κάπως τετραγωνισμένη φιλοσοφία της Jeep με την χαρακτηριστική εμπρός μάσκα, παντρεύεται αρμονικά με τη χρήση των καμπύλων, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και καλαίσθητο σύνολο, το οποίο διαθέτει και μία έντονη εκτός δρόμου χροιά. Άλλωστε τα 22.3 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες.

Ναι προφανώς πρόκειται για ένα δικίνητο, αστικό SUV με προγράμματα λειτουργίας και για εκτός δρόμου καταστάσεις, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, αλλά η εμφάνιση είναι αυτή που πάντα προδιαθέτει θετικά ή όχι για κάποια πράγματα. Και εδώ οι σχεδιαστές της Jeep έδειξαν πως και ήθελα και μπόρεσαν να συγκεράσουν το νέο της ηλεκτροκίνησης και της μελετημένης αεροδυναμικής (μόλις 0.33 ο συντελεστής οπισθέλκουσας) με το κλασικό και διαχρονικό στιλ της Jeep.

Aν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε και τις μαζεμένες διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,084 μέτρα, ύψος 1,528 μέτρα, πλάτος 1,778 μέτρα) θα διαπιστώσετε πως η προσπάθεια το Avenger να δείχνει μεγαλύτερο από αυτό που είναι στη πραγματικότητα, ξεκινάει από την εξωτερική του εικόνα και συνεχίζεται και στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στην οδική του συμπεριφορά.

Νέα εσωτερική σχεδίαση και ικανοποιητικοί χώροι

Όταν δημιουργείς ένα αυτοκίνητο από λευκό χαρτί, είναι προφανές πως όλα οφείλουν να είναι νέα και να μην  έχουν χρησιμοποιηθεί σε κανένα άλλο μοντέλο της εταιρίας. Και βεβαίως αυτό ισχύει και στην περίπτωση της εσωτερικής σχεδίασης, κάτι που οι δημιουργοί του και γνώριζαν και, κυρίως, τήρησαν, στο έπακρο. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η εικόνα στην καμπίνα του Avenger είναι εντελώς νέα, με μία κάπως μινιμαλιστική αισθητική, κάτι το οποίο ισχύει άλλωστε για πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα την παράσταση κλέβει η οθόνη του infotainment των 10,25” στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ο οδηγος έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” ή 10,25” (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού). Στα θετικά οφείλουμε να σημειώσουμε την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, κάτι που αυξάνει σημαντικά την ευκολία χρήσης και βεβαίως την ασφάλεια, καθώς ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη λειτουργία που θέλει και δεν παίρνει για πολλή ώρα τα μάτια του από τον δρόμο.

Τα καθίσματα είναι άνετα, η θέση οδήγησης καλή και η καμπίνα αποδεικνύεται άκρως πρακτική μιας και είναι γεμάτη με έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους που αγγίζουν σε χωρητικότητα τα 34 λίτρα. Επίσης ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, αφού στο πίσω κάθισμα, υπό προϋποθέσεις, θα μπορέσουν να βολευτούν ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα. Ο όγκος του χώρου αποσκευών στα 355 λίτρα είναι ικανοποιητικός και μπορεί να φτάσει τα 1.250 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

H ποιότητα κατασκευής του νέου Avenger είναι σε άκρως ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ κάποια σκληρά πλαστικά σε ορισμένα σημεία του εσωτερικού, σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να χαλάσουν έστω και κατ’ελάχιστο την εικόνα. Μία εικόνα η οποία είναι θετική σε όλα τα επίπεδα, με νεανικό φρέσκο αέρα, έντονα χρηστικό άρωμα και όμορφη σχεδίαση.

Στην ουσία του μοντέλου

Ο λόγος για το κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων με μέγιστη ροπή 256Nm, μία μπαταρία χωρητικότητας 54KWh, υψηλής τάσεως λειτουργίας 400volt, που  εξασφαλίζει στο Avenger αυτονομία 400χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 550χλμ. σε αστικές συνθήκες (βάσει πρωτοκόλλου WLTP). Περιλαμβάνει από την βασική έκδοση ενσωματωμένο φορτιστή τριφασικού ρεύματος ισχύος 11kw, και δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος μέχρι 100Kw. Σε αυτή την περίπτωση, το Jeep Avenger μπορεί να πάρει 30χλμ αυτονομίας σε μόλις 3 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της, σύντομης, οδηγικής μας επαφής το Avenger είχε μία κατανάλωση λίγο πάνω από 14 KWh/100 χλμ. εντός πόλης και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στην οδήγηση εκ μέρους μας. Εκτός πόλης το νούμερο αυτό ξεπέρασε τις 17 KWh/100 χλμ.

Άκρως ευχάριστη έκπληξη

Έχοντας οδηγήσει το σύνολο των μοντέλων της Jeep, εκτός φυσικά από το καινούριο Grand Cherokee, η αλήθεια είναι πως είμασταν πολύ περίεργοι για το τί θα κατάφερναν να κάνουν οι μηχανικοί της Jeep, η οποία να θυμίσουμε πως πλέον βρίσκεται κάτω από την μεγάλη ομπρέλα της Stellantis. Και η πρώτη οδηγική εντύπωση από το Avenger ήταν όχι μόνο θετική, αλλά αποτέλεσε μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη. Μία έκπληξη η οποία ξεκίνησε από την πολύ μα πάρα πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και κατέληξε στην οδική του συμπεριφορά, η οποία όταν το πιέσαμε θύμισε περισσότερο καλοστημένο hatchback παρά υψηλό Jeep. Σε αυτό βοηθάει τα μέγιστα και το γεγονός πως το βάρος του βρίσκεται στα μόλις 1536 κιλά, τιμή εξαιρετική για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι 156 ίπποι που είναι διαθέσιμοι όταν επιλέξετε το πρόγραμμα Sport ( καθώς στο normal είναι 109 και στο Eco 82) κάνουν αισθητή τη παρουσία τους και επιταχύνουν με άνεση μέχρι τα 150 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Σε ότι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του, αφού θυμίσουμε πως η συγκεκριμένη έκδοση είναι αποκλειστικά δικίνητη, να πούμε πως έχει γωνία ράμπας 20ο, γωνία προσέγγισης και αποχώρησης 20 και 32ο αντίστοιχα, ενώ η μπαταρία είναι προστατευμένη από ειδικές ποδιές και στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται Hill Descent Control καθώς και το σύστημα Select-Terrain που προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση δίνοντας τη δυνατότητα  στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε ρυθμίσεις για άμμο λάσπη και χιόνι. 

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως αν κινηθείτε λογικά, δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα και εκτός δρόμου, ενώ οι πιο σκληροπυρηνικοί με τις εκτός δρόμου καταστάσεις θα πρέπει να κάνουν λίγη υπομονή μέχρι να έρθει η τετρακίνητη εκδοχή του.  Οι τιμές του νέου Avenger ξεκινούν από τις 38.700€ (30.700€ με κρατική επιδότηση) και είναι μία λογική τιμή, για τα όσα μπορεί και προσφέρει το μοντέλο που κέρδισε τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023»

Σημείωση: Eυχαριστούμε την Jeep Κουμαντζιάς για την παραχώρηση του αυτοκινήτου

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό