21 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Διόδια: Συμφωνία κυβέρνησης – παραχωρησιούχων για αυξήσεις ύψους 6-8% από το 2024

Ειδήσεις Ελλάδα

Σε συμφωνία φαίνεται πως οδηγούνται η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και οι παραχωρησιούχοι σχετικά με τις αυξήσεις διοδίων καθώς, όπως λένε πληροφορίες, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, υπήρξε συμβιβασμός για μονοψήφια αύξηση των τιμών των διοδίων, που θα κινηθεί στο εύρος του 6-8%, και θα ισχύσει από το 2024.

Παρά το γεγονός ότι η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων αποτελεί συμβατικό δικαίωμα των παραχωρησιούχων, το ζήτημα που τέθηκε επί τάπητος ήταν να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από αυξήσεις που θα έφταναν ως και το 14%.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες για αυξήσεις εντός του 2023, που θα μπορούσαν να φτάσουν και στο 12%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν επετράπη η προβλεπόμενη αύξηση διοδίων με βάση τη ρήτρα πληθωρισμού του 2022, σύμφωνα με την οποία οι παραχωρησιούχοι διεκδικούσαν αυξήσεις ύψους έως και 12%

Το συγκρουσιακό κλίμα εκείνης της περιόδου ανέτρεψε η μεγάλη καταστροφή στη Θεσσαλία. Τελικά, οι αυξήσεις του 2023, που αρχικώς δεν έγιναν λόγω της προεκλογικής περιόδου, βγήκαν τελείως από το κάδρο, όπως και η πρόθεση διεκδίκησης μίας αθροιστικής αύξησης για το 2024, που θα σήμαινε πάνω από +14%.
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης. Έχουν υπάρξει χρονιές, μέσα στην οικονομική κρίση, που είχαμε δει ακόμα και μειώσεις. Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι, όπως γίνεται συνήθως, μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Ένα κεφάλαιο που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023. Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα 40-45 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως στους αυτοκινητόδρομους με διόδια περιλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό