21.7 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 και άλλες αλλαγές στα διπλώματα!

Ειδήσεις Ελλάδα

Ψηφίζεται αύριο στην Βουλή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου που ορίζει την απόκτηση άδειας οδήγησης αλλά και την διαδικασία καθεαυτή, με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή να στηρίζει το σκεπτικό πίσω από τις νέες ρυθμίσεις σε δύο βασικούς άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με μία ουσιαστική προσπάθεια καταπολέμησης της διαφθοράς και ο δεύτερος με την υιοθέτηση ενός μοντέλου που λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης ώστε να ξεφύγουμε επιτέλους από το μοντέλο “πάρε το δίπλωμα και θα μάθεις μετά να οδηγείς”.Η πρώτη σημαντική αλλαγή αφορά την θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Πλέον, όποιος και όποια έχει συμπληρώσει το 17ο έτος θα έχει την δυνατότητα να εξεταστεί τόσο σε θεωρητικό επίπεδο όσο και σε πρακτικό, αφού έχει συμπληρώσει φυσικά τον προαπαιτούμενο αριθμό ωρών εκπαίδευσης και εφόσον επιτύχει να αποκτήσει μία “προσωρινή” άδεια οδήγησης. Αυτή θα του δίνει το δικαίωμα να οδηγεί οποιοδήποτε όχημα κατηγορίας Β εντός της περιφερειακής ενότητας στην οποία κατοικεί και πάντοτε με την παρουσία ενός έμπειρου οδηγού στο αυτοκίνητο ενώ μόλις συμπληρώσει το 18ο έτος της ζωής του θα του χορηγείται το κανονικό δίπλωμα για το οποίο ισχύει ότι και σήμερα. Ο συνοδός, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 25 ετών, να έχει στην κατοχή του άδεια οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια και αυτή να μην είναι επιβαρυμένη με πόντους στο γνωστό point system.Όσον αφορά στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, το νομοσχέδιο προβλέπει τον εκσυγχρονισμό και την απλούστευση της διδακτέας ύλης ώστε να γίνει πιο… ρεαλιστική ενώ σημαντικά είναι τα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση και για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της αδιαφάνειας κατά τις θεωρητικές και τις πρακτικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, θα απαγορεύεται ρητά η χρήση οποιασδήποτε ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής, θα γίνεται έλεγχος ταυτοπροσωπίας και εντός του οχήματος θα λειτουργεί (πάντοτε με την συναίνεση των συμμετεχόντων) κάμερα η οποία θα καταγράφει ολόκληρη την πρακτική δοκιμασία, με το υλικό να αποθηκεύεται για εύλογο χρονικό διάστημα και να είναι διαθέσιμο για αξιολόγηση αν αυτό απαιτηθεί ή δειγματοληπτικά. Παράλληλα, διευρύνεται το σώμα των εξεταστών καθώς παρέχεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, να παρακολουθήσει την σχετική εκπαίδευση και αφού περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις, να πιστοποιηθεί ως εξεταστής. Τέλος, θεσμοθετείται ένα νέο σώμα, οι επόπτες, που μπορεί να είναι μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας ή σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, οποιοσδήποτε ανήκει στο ένστολο δυναμικό της Δημοτικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος ή της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες λοιπόν θα περνούν από ειδική εκπαίδευση, θα λαμβάνουν πιστοποίηση και θα παρακολουθούν την εξέταση μέσα από το όχημα επιβλέποντας την διαδικασία.Αναμένουμε λοιπόν τα αποτελέσματα της αυριανής ψηφοφορίας και εφόσον πάρει το πράσινο φως, τις υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν σύντομα μετά και θα περιγράφουν αναλυτικά την εφαρμογή του νομοσχεδίου.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό