20.2 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Γιατί λατρεύω να μισώ τα circuit πόλης

Ειδήσεις Ελλάδα

Είναι στενά, σε περίπτωση λάθους θα γνωρίσεις τον τοίχο, η άσφαλτος δεν έχει το συντελεστή πρόσφυσης που αρμόζει σε πίστα και ειδικά επιπέδου F1, δημιουργεί χάος στην πόλη και μπορώ να συνεχίσω… αλλά που να πάρει, χρειάζεται χειρουργική ακρίβεια για να καταφέρεις την επιβίωση και κάπως έτσι ξεχωρίζεις τα αγόρια από τους άντρες! Θεωρώ δεδομένο πως στενές πίστες σαν αυτή του Μονακό είναι κάπως βαρετές, μου θυμίζουν μπίλιες μέσα σε ένα κουβά που περιστρέφεται, μπαίνουν σε μια σειρά και όταν σταματήσεις να τον γυρνάς θα σταματήσουν ακριβώς στην ίδια σειρά, όπως συμβαίνει και με τα μονοθέσια… όμως όχι πάντα!Οι πίστες πόλης απαιτούν καλή προετοιμασία τόσο σε επίπεδο οδηγών αλλά και στρατηγικής ομάδων. Το ερώτημα “Τι κάνουμε αν προκύψει κάποιο ατύχημα;” έχει πολλές προεκτάσεις και σε αυτό το σημείο η ομάδα πρέπει να αξιολογήσει όλες τις παραμέτρους για να πάρει την καλύτερη απόφαση. Σε ποιον γύρο βρισκόμαστε, ποια είναι η κατάσταση των ελαστικών, σε ποιο σημείο έγινε το ατύχημα, πόσους γύρους θα διανύσουμε με safety car, θα προλάβουμε να κάνουμε pit stop και να βγούμε στην ίδια θέση, τι ελαστικά θα χρησιμοποιήσουμε και οι ερωτήσεις συνεχίζονται. Όλα αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να καταγραφούν και να αναλυθούν σε ελάχιστο χρόνο διότι εάν περάσεις από την είσοδο των pit stop και δεν προλάβεις να μπεις μέσα τότε θα πρέπει να αλλάξεις όλη τη στρατηγική. Ίσως το 2021 ο τίτλος των οδηγών να μην κρίθηκε αποκλειστικά στην ικανότητα του οδηγού, που είναι σίγουρα αδιαμφισβήτητη, αλλά και στην στρατηγική που ακολούθησε η ομάδα με σήμα τον κόκκινο ταύρο… πόσο θα ήθελα να δω τη Lamborghini να αγωνίζεται στην F1!Από την άλλη πλευρά ο οδηγός θα πρέπει να είναι έτοιμος ψυχολογικά να διαχειριστεί τη βάρβαρη κατάσταση μέσα στην πίστα όπως σαμαράκια, σωματική καταπόνηση από τη συνεχόμενη επιτάχυνση και επιβράδυνση, στενά σημεία στα οποία για να πετύχει τον ιδανικό χρόνο θα πρέπει να περνά ξυστά και φυσικά τους ¨βράχους¨ που βρίσκονται μπροστά του, δηλαδή τα αργά μονοθέσια που για κάποιον λόγο βρέθηκαν εκεί και τον αναγκάζουν να χάνει χρόνο… βέβαια σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν 3 λύσεις. Η πρώτη και πιο φυσιολογική είναι να προσπαθήσει να προσπεράσει και θα μπορούσε να συμβεί εάν ήταν σε μια κανονική πίστα όπου υπάρχει το απαραίτητο πλάτος… και κάπως έτσι αντιλαμβάνεσαι τις δυνατότητες του οδηγού. Η δεύτερη εφαρμόζεται σε συγγενικές ομάδες όπου ζητούν από τον προπορευόμενο να κάνει στην άκρη διακριτικά. Η τρίτη είναι να αλλάξει τη στρατηγική του και να μπει για ένα pit stop ώστε βγαίνοντας πάλι στην πίστα (ο Θεός να την κάνει) να βρει ελεύθερο χώρο μπροστά του.Υπάρχει και μια τέταρτη που την εφάρμοσε ο Flavio Briatore στη πίστα της Σιγκαπούρης αλλά ας το ξεχάσουμε για το καλό του αθλήματος! Για να μπορέσει κάποιος να καταλάβει πόσο απαιτητικός είναι ένας αγώνας πόλης θα πρέπει να δοκιμάσει σε game να γράψει μερικούς γύρους. Όταν δοκίμασα με τιμονιέρα διαπίστωσα πως σε κανένα σημείο το τιμόνι δεν ισιάζει, χρειάζεται συνέχεια μικροδιορθώσεις, συνεχόμενες αλλαγές πορείας και πολλά ανάποδα διότι η άσφαλτος γλιστρά και σε περίπτωση βροχής τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Tip για όσους το δοκιμάσουν ψηφιακά, επιλέξτε την εσωτερική κάμερα που βλέπει το τιμόνι και απενεργοποιήστε όλα, μα όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Θα σας πάρει αρκετή ώρα μέχρι να βρείτε τα σωστά σημεία για φρενάρισμα και επιτάχυνση, όταν όμως τα καταφέρετε το συναίσθημα είναι μοναδικό.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό