18.8 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Αυτό είναι το μανιφέστο της DS για την καμπίνα του μέλλοντος!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, της συνδεσιμότητας, της αυτόνομης ή ημι-αυτόνομης οδήγησης και άλλες που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια χαρίζουν στους κατασκευαστές μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να οραματιστούν εκ νέου την καμπίνα του αυτοκινήτου του μέλλοντος. Σε γενικές γραμμές ο κόσμος δεν είναι ανοιχτός σε ριζικές αλλαγές αλλά όλες αυτές οι τεχνολογίες και άλλες που θα εμφανιστούν τα επόμενα χρόνια είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφώσουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Η DS Automobiles έχει ένα όραμα αλλά και ένα “σχεδιαστικό μανιφέστο” που λαμβάνει υπόψιν τις νομικές, βιομηχανικές και οικονομικές απαιτήσεις ώστε να εξασφαλίσει ταχύτερη παραγωγή. Έχει σημασία ωστόσο η λέξη “μανιφέστο” καθώς υποδηλώνει ένα έργο υπό εξέλιξη που υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν γίνεται γνωστό στο ευρύ κοινό αλλά χρησιμοποιείται ως ένα εσωτερικό εργαλείο με το οποίο οι ομάδες σχεδιασμού της εκάστοτε εταιρίας χρησιμοποιούν την δημιουργικότητα τους για να φτάσει στο σημείο μία ιδέα να περάσει στην παραγωγή.

Η DS Automobiles ονομάζει το μανιφέστο “M.i. 21” και οφείλουμε να ομολογήσουμε πως το έχει διανθίσει με μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες. Έχει ενδιαφέρον για παράδειγμα πώς μεγιστοποιείται ο διαθέσιμος χώρο με την αφαίρεση της κεντρικής κονσόλας και του τούνελ που διατρέχει στα θερμικά οχήματα το μήκος της καμπίνας. Παράλληλα, η DS έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο, κυρτό στις άκρες του, ταμπλό που καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του εσωτερικού αλλά είναι τοποθετημένο αρκετά βαθιά ώστε να συμβάλει και αυτό στο αίσθημα της ευρυχωρίας. Επειδή όμως οι οθόνες δεν προσφέρουν κάτι στον τομέα της αισθητικής όταν είναι απενεργοποιημένες, η γαλλική μάρκα αποφάσισε να προβάλει τις όποιες πληροφορίες σε μία λωρίδα που γίνεται αδιαφανής όταν αυτό είναι απαραίτητο και διάφανη όταν δεν είναι, επιτρέποντας τα υλικά και τα διακοσμητικά να λάμψουν. Οι μόνες οθόνες που δεν μπόρεσε να προσαρμόσει σε αυτή την φιλοσοφία είναι αυτές που χρησιμοποιούνται για τις κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους πλαϊνούς καθρέπτες.

Σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει και με το φως – άμεσο ή έμμεσο. Καταρχάς, οι γυάλινες επιφάνειες έχουν μεγαλώσει χαρίζοντας ένα αίσθημα ευρυχωρίας αλλά και επιτρέποντας περισσότερο φως να μπει στην καμπίνα. Το φως είναι αυτό που ελαφραίνει το εσωτερικό και δίνει μία νέα διάσταση στα υλικά όπως γίνεται με τους μεγάλους κύκλους στις πόρτες ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον ήχο που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας στο επίπεδο του ηχοσυστήματος που συνοδεύει το φως που μπαίνει στην καμπίνα και πώς διαχέεται. Αν θέλουμε να κάνουμε μία περίληψη του “M.i. 21”, θα λέγαμε ότι δημιουργεί μία εμπειρία που περιλαμβάνει όλες τις αισθήσεις και εκμεταλλεύεται ότι μπορεί να δώσει τώρα ή στο προσεχές μέλλον η εξέλιξη της τεχνολογίας, οποιασδήποτε τεχνολογίας αφορά το αυτοκίνητο. Το ίδιο θα δούμε να κάνουν και άλλες – η Fiat έχει ήδη παρουσιάσει το δικό της όραμα πριν από μερικές ημέρες μόλις.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό