24.7 C
Athens
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024

Ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός ισχυρότερου Toyota GR Yaris!

Ειδήσεις Ελλάδα

Με έναν τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος προσφέρει 261 ίππους και 360 Nm ροπής, ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen “κομμένο και ραμμένο” στα μέτρα του, ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και βάρος που κυμαίνεται γύρω στα 1.200 κιλά θα έλεγε κανείς ότι το GR Yaris είναι το υγρό όνειρο κάθε φανατικού οπαδού της οδήγησης. Ο εχθρός του καλού όμως είναι το καλύτερο και η GR Corolla που κυκλοφόρησε στην άλλη όχθη του Ατλαντικού έδειξε ήδη τον δρόμο με την προσθήκη της ειδικής, πιο σκληροπυρηνικής έκδοσης “Morizo” – δανειζόμενη το αγωνιστικό ψευδώνυμο του επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda. Όπως μαθαίνουμε, η ίδια συνταγή μπορεί να εφαρμοστεί και στο καυτό Yaris.

Να θυμίσουμε ότι η GR Corolla Morizo χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με το GR Yaris αλλά χάρη στις επεμβάσεις των μηχανικών, αυτός παράγει πλέον 300 ίππους και 400 Nm ροπής. Δεν είναι όμως μόνο αυτό που κάνει την “Morizo” ξεχωριστή. Η αφαίρεση των καθισμάτων, των ηχείων και του μηχανισμού των ηλεκτρικών παραθύρων από το πίσω μέρος εξοικονόμησε 45 κιλά ενώ νέο είναι και το 6-τάχυτο κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις αλλά και οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος. Όλα αυτά λοιπόν, με μοναδικό ερωτηματικό την ειδική εξάτμιση της GR Corolla Morizo, μπορούν να εφαρμοστούν και στο GR Yaris μεταμορφώνοντας το μικρό, ιαπωνικό hatchback σε ένα τερατάκι τσέπης – ισχυρότερο, ελαφρύτερο, ταχύτερο και πιο ωμό απ’ ότι είναι ήδη! Ούτως ή άλλως, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής μηχανικός της Gazoo Racing, Naoyuki Sakamoto, το κινητήριο σύνολο της GR Corolla Morizo εξελίχθηκε αρχικά σε ένα ειδικά τροποποιημένο GR Yaris που έλαβε μέρος στο πρωτάθλημα Super Taikyo της Ιαπωνίας. Με πρόχειρους υπολογισμούς δε, ένα υποθετικό GR Yaris Morizo μπορεί να σπριντάρει στα 100 km/h σε περίπου 4.5 δευτερόλεπτα (από τα σχεδόν 5.5 sec της βασικής έκδοσης) και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική των 250 km/h.

Σε σχετικά νέα, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Gazoo Racing δήλωσε ότι η ιαπωνική φίρμα δεν έχει σταματήσει να αξιολογεί ηλεκτρονικά συστήματα όπως το launch control ή το μοδάτο τα τελευταία χρόνια, drift mode για ενσωμάτωση στο GR Yaris αλλά θα προτιμούσε να μην γίνει αυτό. “Αν το όχημα είναι αρκετά καλό δεν χρειάζεται να προετοιμάσουμε κάποιο ειδικό mode” δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ιάπωνας. Όσο για την προσθήκη ενός αυτόματου κιβωτίου για όποιο το επιθυμεί, αυτό θα συμβεί αλλά η Toyota μάλλον στρέφεται στη λύση ενός παραδοσιακού αυτόματου και όχι σε κάποιο τύπου διπλού συμπλέκτη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό