17 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Αμφίβολο το μέλλον του Skoda Fabia λόγω… Euro 7

Ειδήσεις Ελλάδα

Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές μπορείς να μπεις σε μία αντιπροσωπεία της Skoda και να αγοράσεις ένα Skoda Fabia για €15.990 ευρώ. Ευρύχωρο, πρακτικό αλλά και compact, το entry-level μοντέλο της τσέχικης εταιρίας καλύπτει την συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών του μέσου αγοραστή αλλά απειλείται από το ενδεχόμενο της υιοθέτησης του νέου κανονισμού εκπομπών ρύπων Euro 7 που με τα σημερινά δεδομένα, θα αυξήσει δραματικά την τιμή του Skoda Fabia (και όχι μόνο βεβαίως). Το νέο πρότυπο που εφόσον εξελιχθούν όλα σύμφωνα με το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε όλα τα νέα αυτοκίνητα με Μ.Ε.Κ. από το 2025, απαιτεί την τοποθέτηση εξοπλισμού παρακολούθησης και μείωσης εκπομπών ρύπων ο οποίος θα αυξήσει την αρχική τιμή τους στο σημείο που κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί για το αν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν – προσιτή μετακίνηση.

Το πρότυπο Euro 7 θα τεθεί σε εφαρμογή για όλα τα νέα οχήματα από την 1η του Ιουλίου 2025 και στόχος του είναι η μείωση των εκπομπών NOx κατά 35% σε σύγκριση με το πρότυπο Euro 6 και τις εκπομπές μικροσωματιδίων κατά 13%. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, τα οχήματα πρέπει να εξοπλίζονται με νέους, ηλεκτρικά θερμαινόμενους καταλύτες καθώς και με τεχνολογία η οποία θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις εκπομπές ρύπων και θα ειδοποιεί τον οδηγό με τον φωτισμό της αντίστοιχης λυχνίας στο ταμπλό αν αυτές υπερβούν τα όρια. Σύμφωνα με την Κομισιόν, “είναι μία προσιτή μεταρρύθμιση” που δεν θα κοστίσει πολύ περισσότερο από €300 στους κατασκευαστές αλλά αυτοί έχουν πολύ διαφορετική άποψη.

“Θέλουμε να σεβαστούμε το περιβάλλον αλλά αν το τρέχον προσχέδιο γίνει πραγματικότητα μέχρι το 2025, θα πρέπει να εξοπλίσουμε τα αυτοκίνητα με τεχνολογία που είτε δεν έχει εξελιχθεί ακόμα, είτε θα είναι τόσο ακριβή που ένα αυτοκίνητο των €15.000 θα φτάσει τα €18.000 ή €20.000.

Το πρόβλημα είναι ότι αν φτάσεις σε αυτό το επίπεδο κόστους, το αυτοκίνητο που θέλεις να πουλήσεις γίνεται δύσκολο να το πουλήσεις. Έτσι, ο κόσμος κρατά τα [παλαιότερα και πιο ρυπογόνα] αυτοκίνητα που είναι χειρότερο.“

Δήλωσε ο επικεφαλής της Skoda, Klaus Zellmer, συμπληρώνοντας ότι ακόμα δεν είναι αργά για την έναρξη συζητήσεων μεταξύ των κατασκευαστών και των νομοθετών ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και να συνεχιστεί η πορεία προς μία πιο καθαρή Ευρώπη χωρίς να επωμιστούν το κόστος οι λιγότερο προνομιούχοι άνθρωποι.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό