22.9 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

ΑΒ Βασιλόπουλος WWF Ελλάς #FoodWaste

Ειδήσεις Ελλάδα

Έλλειψη ενημέρωσης; Έλλειψη οικολογικής ευαισθησίας; Μπορεί και τίποτα από τα παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, η  σπατάλη των τροφίμων είναι ένα ζήτημα που με ανυπολόγιστες επιπτώσεις τόσο για τον άνθρωπο, όσο και για τον πλανήτη μας. Και μας αφορά όλους! 

Κι όπως αποκάλυψε η έρευνα για τη σπατάλη των τροφίμων που υλοποίησε η ΑΒ Βασιλόπουλος με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, κάθε χρόνο στην Ελλάδα, τα ελληνικά νοικοκυριά πετούν πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια. Επιπλέον, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.

Αυτά είναι ενδεικτικά κάποια από τα νούμερα από τη 18μηνη έρευνα, που σκοπό είχε τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Για το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο: Η Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ανέφερε: «Αναλάβαμε με ενθουσιασμό τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, από το χωράφι έως το πιάτο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει και την πρώτη ολοκληρωμένη και μεγάλης κλίμακας έρευνα για τη δημιουργία αποβλήτων τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού στη χώρα μας. Τα αποτελέσματά της, σίγουρα, αποτελούν την αρχή για την υλοποίηση μέτρων με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού.».

ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς δουλεύουν μαζί για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων από το αγρόκτημα στο πιάτο μας

Με την ολοκλήρωση της πρώτης ολοκληρωμένης έρευνας για τη σπατάλη των τροφίμων στη χώρα μας, η ΑΒ ηγείται μιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς. Μαζί ξεκινούν ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος, με συντονισμένες δράσεις. 

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ο Βασίλης Σταύρου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στην ΑΒ, αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό. Και αναλαμβάνουμε σήμερα δράση. Για όλους εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές. Μαζί με το WWF Ελλάς, ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και κινητοποιούμε όλους τους κρίκους αυτής της μεγάλης αλυσίδας για να συμβάλλουμε από κοινού σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.».

Για το WWF Ελλάς: Ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Μείωσης Αποτυπώματος του WWF Ελλάς, σχολίασε: «Εκτιμάται πως το 40% της τροφής που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο καταλήγει τελικά στα σκουπίδια. Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται σχεδόν για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συντελεί στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το WWF Ελλάς συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την εφαρμογή πρακτικών λύσεων σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, στην παραγωγή και μεταποίηση, στις λειτουργίες της ΑΒ, αλλά και στον οικιακό τομέα. Ευελπιστούμε πως σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση.». 

Η ΑΒ, λοιπόν, με την υποστήριξη του WWF Ελλάς:

•    αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών  στα καταστήματα και τις αποθήκες της•    δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων, όπως ήδη κάνει μέσα από το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, “Τρόφιμα Αγάπης”•    συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση •    ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα 

Γιατί στην ΑΒ Βασιλόπουλος αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουν το φαγητό, με συνέπεια έναντι της δέσμευσης της αλυσίδας σουπερμάρκετ να μειώσει και το δικό της αποτύπωμα κατά 50% μέχρι το 2025.

 

*Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε επίπεδο νοικοκυριού, πρόκειται για την πιο εκτεταμένη έρευνα που διενεργήθηκε ποτέ στην Ελλάδα για την εκτίμηση της σπατάλης τροφίμων στον οικιακό τομέα. Στην έρευνα, που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, συμμετείχαν 772 νοικοκυριά, στα οποία μελετήθηκαν εξαντλητικά οι ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν ως απόβλητα.    

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό