16.6 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος Giotto Bizzarrini!

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με πιο πλούσια ζωή από τον Giotto Bizzarrini. Ο Ιταλός, παγκοσμίου φήμης μηχανικός σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Πίζα απ’ όπου αποφοίτησε το 1953. Έπειτα από ένα σύντομο χρονικό διάστημα κατά το οποίο ασχολήθηκε με τη διδασκαλία, ο Bizzarrini βρήκε δουλειά στην Alfa Romeo, όπου δούλεψε πάνω στην Giulietta πριν γίνει επίσημος δοκιμαστής με ένα ιδιαίτερο ταλέντο στην εύρεση και αντιμετώπιση προβλημάτων. Η καριέρα του στην Alfa Romeo έλαβε τέλος το 1957, οπότε ο νεαρός μηχανικός πήρε μεταγραφή στην Ferrari. Εκεί, δούλεψε πάνω σε ολόκληρη την “250” οικογένεια, συμπεριλαμβανομένης της 250 GT SWB, της 250 Spider California και φυσικά, της θρυλικής 250 GTO που έχει φτάσει στις μέρες μας να απαιτεί 8-ψήφια ποσά τις σπάνιες φορές που κάποιος ιδιοκτήτης αποφασίζει να αποχωριστεί το καμάρι της συλλογής του.

Κατά τη “Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών” της Ferrari το 1961, ο Bizzarrini που τότε ήταν επικεφαλής σχεδιασμού, αποχώρησε μαζί με τον επικεφαλής μηχανικό Carlo Chiti, τον Romolo Tavoni της Scuderia Ferrari κ.ά. για να εκδηλώσουν την δυσαρέσκεια τους για την… μη-οικειοθελή αποχώρηση του Girolamo Gardini έπειτα από επανειλημμένες προστριβές με την σύζυγο του Enzo Ferrari, Laura Garello. Οι δυσαρεστημένοι πρώην υπάλληλοι της Ferrari ίδρυσαν την ATS ενώ το 1962, ο ίδιος ο Bizzarini ίδρυσε την συμβουλευτική εταιρία Societa Autostar και αυτός είναι υπεύθυνος για την δημιουργία της 250 Breadvan, όταν ένας ιδιοκτήτης της Ferrari 250 GTO τον κάλεσε για να βελτιώσει το αυτοκίνητο του. Δύο χρόνια αργότερα, ο Bizzarrini επιστρατεύτηκε από τον Ferrucio Lamborghini για να σχεδιάσει τον V12, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα που τοποθετήθηκε αρχικά στην 350 GT και στη συνέχεια σε μία σειρά Grand Tourers και supercars. Επόμενος στην σειρά ήταν ο Renzo Rivolta που χρειάστηκε την βοήθεια της Societa Autostar και κατά συνέπεια του Bizzarrini για την δημιουργία της δικής του σειράς Grand Tourers αλλά οι διαφωνίες ανάμεσα στους δύο ισχυρογνώμονες άνδρες οδήγησαν στο διαζύγιο, με τον Bizzarrini να κατασκευάζει την δική του εκδοχή των μοντέλων της Iso με αποκορύφωμα το 5300 GT Strada που θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα πιο όμορφα GT που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ – λογικό, καθώς σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro όταν αυτός δούλευε ακόμα στον Bertone.

Το 1969 η Societa Autostar χρεωκόπησε αλλά ο Bizzarrini συνέχισε να κάνει αυτό που έκανε καλύτερα από σχεδόν οποιονδήποτε άλλο, συνεργαζόμενος με διάφορες εταιρίες μεταξύ των οποίων η General Motors, η Pininfarina και αρκετοί κατασκευαστές μοτοσικλετών από την Ιαπωνία. Το 2012 σε ηλικία 86 ετών απονεμήθηκε στον Giotto Bizzarrini τιμητικός διδακτορικός τίτλος από τον Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας ως αναγνώριση των πολύπλευρων ταλέντων του Ιταλού με την πλούσια ιστορία και το τεράστιο βιογραφικό. Όλα όμως έχουν το τέλος τους και για τον Giotto Bizzarrini αυτό ήρθε στις 13 Μαΐου. Έφυγε πλήρης ημερών σε ηλικία 96 ετών αλλά άφησε πίσω του μία γιγαντιαία κληρονομιά γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι την ιστορία την γράφουν οι άνθρωποι. Πίσω από κάθε μεγάλη δημιουργία βρίσκεται τουλάχιστον ένας άνθρωπος και ο Bizzarrini ήταν πίσω από πολλές…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό