17.3 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Έσπασε τα κοντέρ αυτό το Ford Sierra RS500 Cosworth!

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι δεκαετίες του ’80 και του ’90 και πιο συγκεκριμένα οι κανονισμοί του Group A που θεσπίστηκαν από την FIA για διάφορες μορφές motorsports ήταν αυτές που έδωσαν τροφή στα όνειρα μας και δημιούργησαν γενιές αφοσιωμένων petrolheads. Εκείνα τα χρόνια, στα μέσα της δεκαετίας του ’80 για την ακρίβεια, δημιουργήθηκε ένα σύμβολο της Ford αλλά και ολόκληρης της δεκαετίας: το Sierra RS Cosworth που εξελίχθηκε από την Ford Ευρώπης για να συμμετέχει σε πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού και κατασκευάστηκε, όπως όριζαν οι κανονισμοί, σε 5.545 αντίγραφα για να εξασφαλιστεί το homologation. Ούτε δύο χρόνια αργότερα δε, η Ford εκμεταλλεύτηκε τους “evolution” κανονισμούς που της επέτρεπαν να αναβαθμίσει το αγωνιστικό της κατασκευάζοντας τουλάχιστον 500 επιπλέον αυτοκίνητα της πολιτικής έκδοσης και λάνσαρε στην αγορά το θρυλικό Sierra RS500 Cosworth.

Αυτό διέθετε πιο ανθεκτικό block, μεγαλύτερο turbo, μεγαλύτερο intercooler, αναβαθμισμένο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου κ.ά. με αποτέλεσμα να προσφέρει 227 άλογα και 277 Nm ροπής ενώ εξοπλιζόταν και με ένα ελαφρώς ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό bodykit που βοηθούσε την ψύξη όχι μόνο του δίλιτρου κινητήρα της Cosworth αλλά και των υπόλοιπων μηχανικών. Τα αποτελέσματα ήταν άκρως εντυπωσιακά καθώς το αγωνιστικό “Cossie” διέπρεψε σε όποιο πρωτάθλημα χρησιμοποιήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο (Αυστραλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Αγγλία κλπ) ενώ η πολιτική RS500 έκδοση, παρότι είχε κατακριθεί από τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου επειδή δεν ήταν επαρκώς διαφορετική από την “απλή”, καθιερώθηκε στη συλλογική συνείδηση ως ένα πραγματικό… όπλο αλλά και ως η πρώτη “μεγάλη φτερούγα” της αμερικανικής εταιρίας στην Ευρώπη. Με λιγοστά τα αυθεντικά Ford Sierra RS500 Cosworth λοιπόν και ακόμα λιγότερα τα αξιόλογα, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το super-Ford της δεκαετίας του ’80 είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους οίκους δημοπρασιών και τα παραδείγματα που καταλήγουν εκεί αλλάζουν χέρια με πολύ υψηλά ποσά. Τίποτα όμως δεν μπορούσε να μας προετοιμάσει για την έκπληξη που έλαβε χώρα στην δημοπρασία της Silverstone Auctions πριν από μερικές ημέρες.

Η εκτίμηση του κατάμαυρου, πρακτικά αψεγάδιαστου Sierra RS500 Cosworth του 1987 με τα 8.353 αυθεντικά χιλιόμετρα στο οδόμετρο, το τοποθετούσε στις 150.000-180.000 λίρες Αγγλίας ή στα €170.000-193.000 περίπου, με την τρέχουσα ισοτιμία. Το προηγούμενο ρεκόρ για RS500 ήταν στις 135.700 λίρες από τον ίδιο οίκο μόλις πέρυσι, οπότε κράτησε αυτό το νούμερο στο μυαλό σου καθώς διαβάζεις ότι το εν λόγω, σχεδόν καινούριο Cossie έπιασε τις 596.250 λίρες ή €678.200 με την τρέχουσα ισοτιμία! Έχει γίνει σαφές τα τελευταία… αρκετά χρόνια πως η αξία των κλασικών μοντέλων αυξάνεται αλλά θα ήταν μεγάλη παράλειψη αν δεν αναφέραμε πως η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεφεύγει. Και έχει αρχίσει να ξεφεύγει όχι μόνο σε μοντέλα όπως το εν λόγω Sierra RS500 Cosworth που θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μία μοναδική περίπτωση, αλλά και σε άλλα, λιγότερο σπάνια και λιγότερο… αψεγάδιαστα παραδείγματα. Το θέμα είναι πού βρίσκεται το ταβάνι. Το μέλλον θα δείξει αν το πιάσαμε ή αν έχουμε ακόμα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό