18.6 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Έρευνα: Τα ψηλά, “τετράγωνα” οχήματα πιο επικίνδυνα για τους πεζούς!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία πτυχή των σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης αφορά και την προστασία των λεγόμενων ευάλωτων χρηστών δρόμου εκτός από αυτή των επιβατών του εκάστοτε οχήματος. Κακά τα ψέματα, σε αστικές συνθήκες όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές και με δεδομένη την χρήση ζώνης ασφαλείας, πιο πιθανό είναι να τραυματιστεί (ή ακόμα χειρότερα) ένας πεζός σε περίπτωση ατυχήματος παρά ο επιβάτης ενός αυτοκινήτου και δυστυχώς, τα δεδομένα που μας έρχονται από τις Η.Π.Α. δεν είναι καθόλου ευχάριστα: μόνο το 2021 σχεδόν 7.400 πεζοί έχασαν την ζωή τους εξαιτίας χτυπήματος από αυτοκίνητο και αυτός ο αριθμός είναι κατά περίπου 80% υψηλότερος σε σύγκριση με το 2009!
Η διεξοδική έρευνα που έκανε το Insurance Institute for Highway Safety στις Η.Π.Α. δείχνει ότι οχήματα με “ιδιαίτερα ψηλά εμπρός μέρη” και πιο συγκεκριμένα αυτά στα οποία το ύψος του καπό υπερβαίνει τις 40 ίντσες (περί τα 1.02 μέτρα) είναι σημαντικά πιο επικίνδυνα για τους πεζούς. Σημαντικά αυξημένος είναι και ο κίνδυνος από αυτοκίνητα με ψηλό “μέτωπο”, δηλαδή με ύψος καπό ανάμεσα στις 30 και τις 40 ίντσες (72 εκ. έως 1.02 μέτρα) και τετραγωνισμένο σχεδιασμό. Σε περίπτωση που η περιγραφή μου σε μπέρδεψε, η εικόνα που συνοδεύει την έκθεση του IIHS είναι πολύ ξεκάθαρη και εκπληκτικά αποκαλυπτική.

“Κάποια από τα σημερινά οχήματα είναι… απειλητικά όταν περνάς από μπροστά τους σε κάποια διάβαση. Τα αποτελέσματα αυτά μας λένε ότι τα ένστικτα μας είναι σωστά: τα οχήματα με πιο επιθετική εμφάνιση προκαλούν όντως περισσότερο κακό.“
Δήλωσε ο πρόεδρος του IIHS. Για να καταλήξει σε αυτά τα συμπεράσματα δε, ο οργανισμός ανέλυσε 17.897 ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν ένα όχημα και ένας πεζός. Από αυτά τα ατυχήματα χρησιμοποίησαν τους Vehicle Identification Numbers (τους αριθμούς πλαισίων δηλαδή) και υπολόγισαν από φωτογραφίες τις μετρήσεις για 2.958 μοναδικά μοντέλα. Για να περιορίσει τους εξωγενείς παράγοντες, ο IIHS απέκλεισε οχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα πέδησης και συνυπολόγισε άλλα στοιχεία που μπορούν να επηρεάσουν την πιθανότητα θανάτου όπως το όριο ταχύτητας, η ηλικία και το φύλο του πεζού.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ένας εκ των μελετητών του IIHS, Wen Hu, “οι κατασκευαστές μπορούν να κάνουν τα οχήματα λιγότερο επικίνδυνα για τους πεζούς χαμηλώνοντας το εμπρός μέρος του καπό και δίνοντας τόσο σε αυτό όσο και στην γρίλια κλίση ώστε να δημιουργήσουν ένα πιο κεκλιμένο προφίλ. Δεν υπάρχει λειτουργικό όφελος από αυτές τις τεράστιες, τετράγωνες μάσκες”. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν και πότε θα αλλάξει κάτι αλλά μην ξεχνάμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αμερικανικής αγοράς, όπου στις τρεις πρώτες θέσεις της λίστας με τις περισσότερες πωλήσεις ανά μοντέλο το 2022 ήταν τρία γιγαντιαία pickup (βλ. Ford F-Series, Chevrolet Silverado και RAM pickup) που όλα θα μπορούσαν να αποτελούν φωτογραφικό παράδειγμα δίπλα στην περιγραφή “πανύψηλο καπό, τετράγωνη μάσκα”. Στην Ευρώπη τα πράγματα ίσως να είναι καλύτερα αλλά κατά πόσο και για πόσο;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό