24.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Έπεσε η αυλαία για το Mini Clubman

Ειδήσεις Ελλάδα

Για να έρθει το καινούριο πρέπει πρώτα να μας αφήσει το παλιό και στην περίπτωση της Mini, το καινούριο είναι το επερχόμενο Aceman και το παλιό είναι το Clubman. Ένα Clubman που ξεκίνησε τη ζωή του περισσότερα από 60 χρόνια πριν ως “Traveller” για να πάρει το όνομα που το γνωρίζουμε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και να καταργηθεί το 1980 όταν και παρουσιάστηκε ο αντικαταστάτης του, το Austin Metro. Το εκκεντρικό Mini station wagon με τις χαρακτηριστικές διπλές πίσω πόρτες επέστρεψε το 2007 με την δεύτερη γενιά του “Νέου Mini” για παραμείνει στην παραγωγή μέχρι τώρα, αφού φυσικά ανανεώθηκε μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Mini το 2015.

Από το λανσάρισμα του στην αγορά πριν από 17 χρόνια, το Mini Clubman κατασκευαζόταν στις εγκαταστάσεις της αγγλικής μάρκας στο Cowley αλλά τώρα πρέπει να παραχωρήσει την θέση του τόσο στο προαναφερθέν Aceman όσο και στις θερμικές εκδόσεις του νέου Cooper. Αυτές θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο μέχρι το 2030, οπότε και είναι προγραμματισμένη η ολοκλήρωση της μετάβασης στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης με την κατάργηση από την γκάμα όλων των βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των μοντέλων. Όσο για την μοίρα του Clubman και αν αυτό έχει θέση στο μέλλον της εταιρίας; Το γεγονός ότι η Mini πούλησε διπλάσια Countryman απ’ ότι Clubman κάνει, δυστυχώς, την στήριξη του εκκεντρικού μοντέλου εξαιρετικά δύσκολη. Οι κατασκευαστές είναι εταιρίες που στόχο έχουν το κέρδος και σπάνια λαμβάνουν αποφάσεις βασιζόμενες στο συναίσθημα. Όταν μιλούν οι αριθμοί λοιπόν, όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν νόημα.

Το τελευταίο Clubman από τα περισσότερα από 1.1 εκατομμύρια Clubman που έχει πουλήσει η Mini από το 2007 κύλισε τις ρόδες του στην γραμμή παραγωγής του εργοστασίου και δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την “Final Edition”. Ένα από τα 1969 Clubman Final Edition που λανσαρίστηκαν στην παγκόσμια αγορά, με το εντυπωσιακό Shimmer Copper χρώμα και έναν δίλιτρο turbo κινητήρα κάτω από καπό. Και τις χαρακτηριστικές διπλές πόρτες στο πίσω μέρος που αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν άνοιγαν πλήρως δεν έκρυβαν τα φανάρια και αυτό ήταν μία μηχανολογική πρόκληση από μόνο του. Για να μην αναφέρουμε την ασυμμετρία στο design με την μικρή “suicide” πόρτα στην μία πλευρά να παρέχει ευκολότερη πρόσβαση στις πίσω θέσεις. Οι λεπτομέρειες είναι που δίνουν χαρακτήρα και το Mini Clubman είχε άφθονο από αυτόν. Κρίμα που θα κάνουμε καιρό να δούμε αυτή την ιστορία να συνεχίζεται…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό