29.1 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024

VW – “Περιττός θόρυβος” η κουβέντα για τα e-καύσιμα

Ειδήσεις Ελλάδα

Τους τελευταίους μήνες και μάλιστα, λίγο πριν οριστικοποιηθεί το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στην μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων οχημάτων, ξεκίνησε μία πολύ σοβαρή κουβέντα σχετικά με την χρήση των συνθετικών καυσίμων σε μηχανές εσωτερικής καύσης ακόμα και μετά το 2035. Την συζήτηση άνοιξε η Γερμανία (με επιπλέον χώρες να ακολουθούν αμέσως μετά), η οποία έφτασε στο σημείο να απειλεί εμμέσως πλην σαφώς ότι θα μπλοκάρει την ψηφοφορία αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα της. Θα περίμενε λοιπόν κάποιος ότι η Γερμανία τήρησε αυτή την στάση για να προστατεύσει τα συμφέροντα των κατασκευαστών της αλλά ο επικεφαλής του Volkswagen Group, Thomas Schafer, έχει διαφορετική άποψη για τα e-καύσιμα.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, το μεγάλο αφεντικό του ομίλου δήλωσε πως η συγκεκριμένη κουβέντα δεν είναι κάτι περισσότερο από “περιττός θόρυβος” καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ούτως ή άλλως θα “έχει τελειώσει” ως τεχνολογία μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Υπενθύμισε δε, ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων των βασικών, mainstream εταιριών του ομίλου θα αποτελούν το 80% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030 ενώ η Volkswagen ειδικότερα, έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεση της να πουλά αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2033. Γι’ αυτήν και τις mainstream μάρκες του Group λοιπόν, η συζήτηση για την χρήση των συνθετικών καυσίμων σε κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035 δεν έχει κανένα νόημα αφού δεν θα υπάρχουν Μ.Ε.Κ. μετά το 2035. Στο κάτω-κάτω, “γιατί να ξοδέψεις μία περιουσία σε παλιά τεχνολογία που δεν σου δίνει κανένα όφελος”, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Schafer.

Από την μία λοιπόν έχουμε την Porsche, η οποία βεβαίως ανήκει στον όμιλο και επενδύει στα συνθετικά καύσιμα έχοντας ήδη ξεκινήσει πιλοτικά την παραγωγή τους στην Χιλή και σκοπεύοντας να την αυξήσει στα 550 εκατομμύρια λίτρα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και από την άλλη την… mainstream “φρουρά” που δεν νοιάζεται γι’ αυτή την εξέλιξη. Νοιάζεται περισσότερο για προσιτά, ηλεκτρικά μοντέλα όπως η έκδοση παραγωγής του ID.2all που αναμένεται να λανσαριστεί προσεχώς στην αγορά με αρχική τιμή της τάξης των €25.000 και ένα ακόμα EV που θα ακολουθήσει μέχρι το 2027 με αρχική τιμή χαμηλότερη των €20.000. Μάρκες όπως η Porsche, η Ferrari, η Lamborghini, η Bentley κ.ά. έχουν διαφορετικές προτεραιότητες καθώς έχουν διαφορετικό κοινό. Σε αυτό το άκρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου τα e-καύσιμα ενδεχομένως να έχουν νόημα…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό