22.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Volvo XC 60 T6 AWD PHEV – Ισορροπημένα απολαυστικό

Ειδήσεις Ελλάδα

H Volvo είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει πιστέψει, επενδύσει και εργαστεί προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού, με πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα. Η ίδια η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει πως μέχρι το 2025 επιθυμεί να μειώσει κατά 40% το αποτύπωμα άνθρακα για κάθε αυτοκινήτου που δημιουργεί, ενώ το 2040 θέλει να είναι μία κλιματικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία. Με βάση αυτή τη λογική και τον συγκεκριμένο στόχο, το σύνολο των μοντέλων της πλέον διαθέτουν είτε ήπιες υβριδικές εκδόσεις, είτε plug-in υβριδικές, ενώ φυσικά παρουσιάζει συνεχώς ολοκαίνουριες, αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.

Πολύ σημαντική είναι η κίνηση που έκανε να ανανεώσει αισθητικά και κυρίως να αναβαθμίσει τεχνολογικά τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του XC60, βελτιώνοντας αισθητά την αυτονομία τους κινούμενα αμιγώς ηλεκτρικά. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε στη διάθεσή μας το XC60 T6, ενώ να σημειώσουμε πως υπάρχει και η πιο ισχυρή έκδοση Τ8 με 455 ίππους, με το οποίο, όπως πάντα άλλωστε, κάναμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα σε κάθε δρόμο και σε κάθε κατάσταση, προκειμένου να σχηματίσουμε μία πλήρη και σφαιρική εικόνα για το ανανεωμένο SUV των Σουηδών.

Ανανεωτικές επεμβάσεις
Η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστικές αλλαγές τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στην εσωτερική του εικόνα, είναι μικρές και σχεδόν ανεπαίσθητες. Άλλωστε το XC 60 εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο όμορφα και ντελικάτα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ωστόσο οι άνθρωποι της Volvo διαφοροποίησαν μερικώς την εμπρός μάσκα, τα φώτα και τους προφυλακτήρες προκειμένου να δώσουν έναν, έστω μικρό, αέρα ανανέωσης. Έναν αέρα ο οποίος συνοδεύεται από ανασχεδιασμένες ζάντες και νέα χρώματα στη παλέτα των επιλογών του XC60.

Αντίστοιχα μικρές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Αλλαγές οι οποίες εντοπίζονται στα νέα υλικά και στις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς οι Σουηδοί κάνουν πράξη την δέσμευσή τους για πιο έντονη οικολογική συνείδηση, σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, το ήδη εξαιρετικό infotainment με λογισμικό Android, διαθέτει πλέον ακόμα περισσότερες υπηρεσίες Google, καθώς και εφαρμογές που το κατατάσσουν στα πιο εύχρηστα και πλήρη συστήματα του είδους. Μία επίσης σημαντική αλλαγή είναι πως η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης γίνεται πλέον μέσα από την οθόνη και όχι από τον περιστροφικό διακόπτη στη κεντρική κονσόλα, ο οποίος καταργήθηκε.

Χωρίς αλλαγή παραμένουν οι χώροι, προσφέροντας άνεση σε έως και πέντε άτομα κανονικού αναστήματος. O χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 468 λίτρων, ένα νούμερο άκρως ικανοποιητικό,  με δεδομένη την ύπαρξη της μπαταρίας. Συνολικά η premium αίσθηση που μας άφησε η καμπίνα των επιβατών του ανανεωμένου XC60 ήταν σαφώς πιο έντονη σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε επίπεδο απτής ποιότητας όσο και σε σχέση με τη συναρμογή και κυρίως τη συμπεριφορά σε κακό οδόστρωμα.

Η ουσία της ισορροπημένης απόλαυσης
H μεγαλύτερη και πλέον σημαντική αλλαγή του ανανεωμένου Volvo XC60 κρύβεται στα μηχανικά του μέρη και πιο συγκεκριμένα στη τοποθέτηση ενός πιο δυνατού ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 145 ίππους αντί για 88 της προηγούμενης έκδοσης με τη ροπή να φτάνει τα 309 Nm. Ο θερμικός κινητήρας εξακολουθεί να είναι ένας δίλιτρος βενζίνης απόδοσης στην συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας 253 ίππων και 350 Nm ροπής. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα μία ισχύ της τάξης των 350 ίππων και 659 Nm ροπής. Και φυσικά τα 5,7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα εξαιρετικό νούμερο, ενδεικτικό ότι τα 350 άλογα είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα του XC60.

Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός της τοποθέτησης μίας σαφώς μεγαλύτερης μπαταρίας (18.8KWh) η οποία αύξησε σημαντικά την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου, δίνοντας επί της ουσίας νόημα στη φιλοσοφία της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Αυτό διότι όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρως φορτισμένο μπορείτε να διανύσετε σε αστικό περιβάλλον μία απόσταση της τάξης των 70 χιλιομέτρων, τουλάχιστον τόσα καταφέραμε να κάνουμε εμείς, αποκλειστικά και μόνο με ρεύμα. Από εκεί και πέρα μπορείτε να κάνετε χρήση των προγραμμάτων ανάλογα με τις ανάγκες σας και να κινηθείτε είτε υβριδικά (hybrid) με τη μέση κατανάλωση να είναι κάτω από τα έξη λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, όταν η μπαταρία έχει ρεύμα.

Άνετο παντού
Mε το Volvo XC60 T6 διανύσαμε περίπου 2000 χιλιόμετρα κυριολεκτικά σε κάθε είδους δρόμο και σε κάθε πιθανή οδηγική κατάσταση και αυτό που μας έμεινε είναι η άνετη και ξεκούραστη μετακίνηση που προσφέρει σε οδηγός και επιβάτες. Η άνεση από την ανάρτηση, το ελαφρύ αλλά με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι και η διάθεση του  XC60 να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού του, καθιστούν απολύτως σαφές από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως πρόκειται για ένα πολύ καλά δουλεμένο σύνολο πλαισίου– ανάρτησης.

Τα φρένα έχουν βελτιώσει σημαντικά την αίσθηση τους σε σχέση με τη προηγούμενη έκδοση και ο οδηγός εξοικειώνεται μαζί τους σχεδόν αμέσως. Το αυτόματο 8άρι ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του, όπως και ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας που δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου ακόμη και όταν βρίσκεστε έξω από την καμπίνα και ο οποίος συμβάλλει τα μέγιστα και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο, όποτε του ζητηθεί, στις εντυπωσιακές επιταχύνσεις του XC60.

Τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, θα είναι αρωγός σας σε κάθε απόπειρα για εκτός δρόμου κίνηση, ακόμη και σε σχετικά δύσκολα κομμάτια, όπου τα ασφάλτινα ελαστικά και η λογική σας είναι αυτά που θα θέσουν τα όρια, παρά οι ικανότητες του αυτοκινήτου. Μέσα από τα προφίλ οδήγησης, είναι σίγουρο πως θα βρείτε αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες και τις εκάστοτε επιθυμίες σας και θα διαπιστώσετε πως η ικανοποίηση που μπορεί και προσφέρει το Volvo XC60 είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Τέλος τα 70552 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση Τ6 της δοκιμής μας, με τους 350 ίππους, είναι μία άκρως λογική τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει το Σουηδικό μοντέλο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό