21.3 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Volvo S60 T8 Recharge. Μπερλίνα με οικολογικές ανησυχίες

Ειδήσεις Ελλάδα

Μπορεί τα τελευταία χρόνια τα SUV και τα κροσσόβερ μοντέλα να μονοπωλούν σχεδόν το ενδιαφέρον κατασκευαστών και φυσικά των αγοραστών, υπάρχουν ωστόσο και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, αρκετές είναι η αλήθεια, που φροντίζουν να μας θυμίζουν τις ομορφιές μίας μπερλίνας. Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Volvo με το νέο S60. Ένα κλασικό σεντάν αυτοκίνητο με το οποίο συμβιώσαμε για περίπου 2000 χιλιόμετρα, φέρνοντας στη μνήμη μας για τα καλά τα χαρακτηριστικά της οδήγησης ενός μεγάλου τετράθυρου μοντέλου και φυσικά αποκρυσταλλώνοντας την άποψή μας για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.Και αυτό διότι η Volvo, πιστή στη δέσμευσή της για εξηλεκτρισμό, διαθέτει το S60 μόνο με κινητήρες βενζίνης και σε plug-in υβριδική έκδοση, όπως η T8 της δοκιμής μας, η οποία είναι ότι πιο ισχυρό έχει παρουσίαση ποτέ η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο πρίν περάσουμε στην ανάλυση της τεχνολογίας του, πάμε να το γνωρίσουμε αισθητικά, καθώς η εμφάνισή του έχει πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.Εντυπωσιακή η εξωτερική του εικόνα Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι του θέματος, θα πρέπει να σημειώσουμε πως το νέο S60 είναι ένα εντυπωσιακό τετράθυρο μοντέλο. Αυτό διότι καταφέρνει να συνδυάζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα, την οποία πλέον γνωρίζουμε πολύ καλά, της Volvo, με μία ντελικάτη κομψότητα. Προφανώς και δεν λείπουν τα χαρακτηριστικά εκείνα στοιχεία που του δίνουν και έναν διακριτικό δυναμισμό, όπως είναι τα εμπρόσθια φώτα με τη χαρακτηριστική LED, «σφυρί του Θορ» λωρίδα, οι τονισμένες άκρες του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, καθώς και τα γεωμετρικά πίσω φώτα πληθωρικών διαστάσεων. Στοιχείο επίσης που ξεχωρίζει είναι το τελείωμα του πίσω τμήματος, με το ανασηκωμένο άκρο του πορτ-μπαγκάζ (λειτουργεί και ως μια διακριτική αεροτομή), αλλά και τις κολώνες της οροφής που πέφτουν λιγότερο κάθετα πάνω του.Οι διαστάσεις του είναι καθόλα σεβαστές καθώς το μήκος του φτάνει τα 4,761 μέτρα, το πλάτος τα 1,85 μέτρα ενώ το ύψος βρίσκεται στα μόλις 1,431 μέτρα συμβάλλοντας τόσο στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, όσο και στη συνολική εικόνα του. Τέλος να σημειώσουμε πως το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,872 μέτρα.Γνώριμη εικόνα με προσεγμένα χαρακτηριστικάΠερνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η εικόνα είναι πλέον γνώριμη και από τα άλλα μοντέλα της Σουηδικής εταιρίας που έχουμε δοκιμάσει. Βεβαίως τα υλικά, όπως και η συνολική κατασκευή βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα premium μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα τα πάντα στο εσωτερικό περιστρέφονται γύρω από την εντυπωσιακή κατακόρυφη  οθόνη αφής των εννέα ιντσών του infotainment που δεσπόζει στο κέντρο του ταµπλό, ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12.3 ιντσών.  Η εργονοµία είναι αρκετά καλή, µε ελάχιστους διακόπτες και τις περισσότερες λειτουργίες να ρυθµίζονται από το µενού του infotainment που είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και απαιτεί µικρή περίοδο προσαρµογής από την πλευρά του οδηγού.Η θέση οδήγησης είναι άψογη, µε τα άνετα καθίσµατα να προσφέρουν παράλληλα καλή πλευρική στήριξη, ενώ στις πίσω θέσεις ακόµα και ψηλόσωµοι επιβάτες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας µπόλικο αέρα πάνω από το κεφάλι τους και µε τα γόνατα να απέχουν αρκετούς πόντους από την πλάτη των εµπρός καθισµάτων. Βεβαίως το πίσω μέρος είναι για δύο άτομα, καθώς το μεγάλο τούνελ μετάδοσης, δεν αφήνει περιθώρια για τρίτο επιβάτη. Το πιο σημαντικό του μειονέκτημα είναι ο χώρος αποσκευών των 391 λίτρων που για το µέγεθος και τον χαρακτήρα του S60 δεν είναι και ότι πιο ευρύχωρο υπάρχει. Όπως κάθε µεγάλο Volvo, έτσι και το S60 T8 Recharge έχει στάνταρ πολύ πλούσιο εξοπλισµό άνεσης και µερικά από τα πιο προηγµένα συστήµατα ασφάλειας που υπάρχουν στην αγορά σήµερα.Δύναμη και οικονομία Το plug-in υβριδικό S60 διαθέτει έναν δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 303 ίππους και κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων που μεταφέρει την ισχύ του στον πίσω άξονα, μέσω ενός αυτόματους κιβωτίου οκτώ σχέσεων.  Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 392 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 640 Nm. Βεβαίως οι επιδόσεις είναι ανάλογες, παρά το βάρος που ξεπερνάει τους δύο τόνους,  καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4.6’’ ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται πλέον ηλεκτρονικά, όπως σε όλα τα Volvo στα 180 χλμ./ώρα.Φυσικά και στο πνεύμα της εποχής, το S60 T8 διαθέτει μια πληθώρα οδηγικών προγραμμάτων (Pure, Constant AWD, Hybrid, και Indiual), που δίνουν τη δυνατότητα επέμβασης μεταξύ άλλων στα χαρακτηριστικά απόκρισης του κινητήρα και του κιβωτίου. Στο «Pure» το S60 T8 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά –Θεωρητικά για 55 χιλιόμετρα, στη πράξη για 45, ενώ η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι η Hybrid.Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 11,6 kWh και μπορεί να φορτίσει από εξωτερικό φορτιστή σε χρόνο που κυμαίνεται από τρείς έως οκτώ ώρες. Σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση, όταν η μπαταρία έχει ρεύμα, με υβριδική κίνηση εντός πόλης, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5.7 λτ./100 χλμ. Στο ταξίδι με φορτισμένη μπαταρία η κατανάλωση βρέθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν το ρεύμα τελείωσε και αυξήσαμε και αρκετά το ρυθμό κίνησης, η κατανάλωση ανέβηκε στα εννέα λίτρα. Το νούμερο αυτό είναι πολύ καλό καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά το σύστημα δεν αφήνει ποτέ την μπαταρία να αδειάσει εντελώς (φορτίζεται συνεχώς από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε πέδηση/επιβράδυνση), ώστε ο πίσω ηλεκτροκινητήρας να είναι άμεσα διαθέσιμος για να εμπλακεί όποτε χρειαστεί.Η οδήγηση μίας μπερλίναςOδηγώντας για περίπου 2000 χιλιόμετρα το Volvo S60 T8 θυμήθηκα με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως συμπεριφέρεται μία μπερλίνα αυτής της κατηγορίας στο δρόμο. Η ησυχία και η άνεση είναι το βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, καθιστώντας το ικανό να διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να αισθανθούν ίχνος κούρασης. Η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση αφήνουν έξω από την καμπίνα κάθε είδους θόρυβο, ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.Η ενεργή τετρακίνηση που παρέχουν οι δύο κινητήρες µεταφράζονται σε ουδέτερο κράτηµα και άφθονη πρόσφυση που σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και µε ασφάλεια παντού. Αξίζει να αναφέρουµε πως το σύστηµα φροντίζει ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να µην ξεµένει ποτέ τελείως από ενέργεια, οπότε η τετρακίνηση, να είναι πάντα διαθέσιµη. Τα φρένα είναι ισχυρά και ο χαρακτήρας αυτός που περιµένεις από µια µπερλίνα της Volvo.Με τιµή που ξεκινά από τις 61800 Ευρώ µηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το εξαιρετικά χαµηλό κόστος χρήσης, το plug-in S60 αξίζει την προσοχή όποιου αναζητά µια µπερλίνα µε κύρος, πολυτελή προσανατολισµό και κορυφαία ασφάλεια.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό