30.6 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Toyota GR Corolla. Το απαγορευμένο φρούτο…

Ειδήσεις Ελλάδα

Όλα αυτά τα χρόνια η Toyota έχτιζε προσεκτικά την εικόνα μίας αξιόπιστης εταιρίας με λογικά προϊόντα. Τα μοντέλα της είχαν μία… ορθολογιστική ελκυστικότητα και λέξεις όπως “επιδόσεις” ή “συναίσθημα” δεν περιλαμβάνονταν συχνά στο λεξιλόγιο της εταιρίας. Φυσικά υπήρχαν και εξαιρέσεις όπως η Supra, το MR2, η Celica, η AE86 λίγο πιο παλιά αλλά από τη δεκαετία του ’90 και μετά, η ιαπωνική εταιρία δεν έφτιαξε το όνομα της με “καυτά” μοντέλα και γι’ αυτό είχε την φήμη της… βαρετής. Τα τελευταία χρόνια όμως ο διακόπτης γύρισε και η Toyota άρχισε να ξεσαλώνει. Η αρχή έγινε με το 86 ενώ λίγο αργότερα ήρθε ην Supra που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την BMW και δεν κατάφερε να ενθουσιάσει το κοινό κατά συνέπεια. Η Toyota αντί να αποθαρρυνθεί, πείσμωσε και με το GR Yaris μας έδειξε για τι είναι ικανή αν ρίξει το ολόκληρο το βάρος της στην εξέλιξη ενός hot hatchback. Το GR Yaris είναι ήδη κλασικό αλλά και πάλι, ήταν η αφετηρία για ένα ακόμα μοντέλο. Ένα που όπως το GR Yaris δεν είναι διαθέσιμο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αυτό δεν θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο λόγος για την GR Corolla που παρουσιάζεται επίσημα έπειτα από μία πολύμηνη καμπάνια teasers και χρησιμοποιεί το μηχανικό υπόβαθρο του καυτού Yaris για να κάνει την… απλή και βαρετή Corolla ένα πραγματικό παιχνίδι για τους οπαδούς της σπορ οδήγησης στη Β. Αμερική.Ξεκινώντας από το πλαίσιο, οι μηχανικοί της εταιρίας προχώρησαν στην ενίσχυση του ώστε η TNGA-C αρχιτεκτονική να μπορέσει να ανταποκριθεί στη νέα πρόκληση. Όσον αφορά στο αμάξωμα, η GR Corolla εξοπλίζεται με αλουμινένιο καπό, αλουμινένιες εμπρός πόρτες και οροφή από σφυρήλατα ανθρακονήματα ώστε να μειωθεί το βάρος. Η ανάρτηση αποτελείται από τα κλασικά γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη με διπλά ψαλίδια πίσω ενώ όπως είναι φυσικό, τόσο τα ελατήρια όσο και τα αμορτισέρ αλλά και οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν μοναδικά για την συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηριστικά. Μέσα στις ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 “κρύβεται” το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με τους δίσκους 356 χιλιοστών και τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 297 χιλιοστών με διπίστονες δαγκάνες πίσω.Όλα αυτά, ώστε η Corolla να είναι έτοιμη να υποδεχθεί τον 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων, ο οποίος στην εν λόγω εφαρμογή παράγει 304 ίππους και 370 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και το GR-Four σύστημα τετρακίνησης της Toyota που προσφέρει την δυνατότητα ρύθμισης της κατανομής της ροπής σε τρία διακριτά στάδια: 60:40, 50:50 και 30:70 με το γύρισμα ενός διακόπτη! Η εταιρία δεν παρέχει ακόμα λεπτομέρειες για τις επιδόσεις της GR Corolla αλλά με το βάρος της να μην υπερβαίνει τα 1.474 κιλά και τις ικανότητες του G16E-GTS βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης φανταζόμαστε ότι η καυτή Corolla δεν θα είναι καθόλου, μα καθόλου βαρετή!Το ίδιο ισχύει και για την εμφάνιση της η οποία χαρακτηρίζεται από φαρδύτερα φτερά, μεγαλύτερους αεραγωγούς, την χαρακτηριστική τριπλή απόληξη της εξάτμισης και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής ενώ δεν λείπουν ούτε τα μαύρα διακοσμητικά, ούτε τα διάφορα σήματα που δηλώνουν την διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης. Το εσωτερικό είναι λίγο πιο διακριτικό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών να φιλοξενεί νέες λειτουργίες όπως η πίεση υπερπλήρωσης, η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου και το mode της τετρακίνησης ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε το νέο, δερμάτινο τιμόνι, τα υφασμάτινα sport καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ και το Toyota Audio Multimedia σύστημα infotainment με την οθόνη 8 ιντσών. Για την πρώτη χρονιά της GR Corolla, η Toyota προσφέρει και το πακέτο “Circuit” που προσθέτει διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen εμπρός και πίσω, διαφορετικό καπό με επιπλέον αεραγωγούς, μεγαλύτερη αεροτομή, “Brin Naub” suede καθίσματα και κόκκινες δαγκάνες για το σύστημα πέδησης ενώ αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός με το ηχοσύστημα της JBL, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι κ.ά. Κρίμα που, όπως όλα δείχνουν, η GR Corolla δεν θα πατήσει ευρωπαϊκό έδαφος…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό