12 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

To Hundai i10 1.0 Ν-Line είναι ένα ελιξήριο νεότητας και οδηγικής ευχαρίστησης

Ειδήσεις Ελλάδα

Θα το ξανάκανες ποτέ σε Autobianchi; Οδηγείς ένα μικρό κορεάτικο διαβολάκο και στο νου σου έρχεται (κρύβε χρόνια…) εκείνη η πρώτη έξαψη όταν βρέθηκες στο τιμόνι ενός Abarth του τότε (του πολύ “τότε” πλέον, κρύβε χρόνια). Μπορεί να έχουν περάσει δεκαετίες, να έχεις ζήσει αμέτρητα επεισόδια από “παρατράγουδα” της ζωής και ποικίλες κακοπαιγμένες “οικογενειακές ιστορίες”, να έχεις επιζήσει από οικονομικές και νευρικές κρίσεις με ανεβασμένα τριγλυκερίδια και πεσμένες προσδοκίες, όμως εκείνη η έξαψη της πρώτης φοράς δεν ξεχνιέται.

Μπορεί όμως να επανέρχεται. Από το πουθενά. Έτσι ξαφνικά. Σε ένα μικρό κορεάτικο αυτοκινητάκι, που έτσι χωρίς πρόγραμμα, και ίσως και δίχως κάποιο ουσιαστικό λόγο, σου αλλάζει μεμιάς τις default λειτουργίες της πανδημικής καθημερινότητας. Ναι, οι Κορεάτες που τις ίδιες ημέρες της νεανικής τρέλας με εκείνο το Abarth έφτιαχναν κάτι τετράτροχα της εποχής του χαλκού με αισθητική από την ζωγραφική των σπηλαίων, οι ίδιοι οι Κορεάτες σήμερα είναι αυτοί που δείχνουν τον δρόμο σε πολλούς “επώνυμους” και σε όλο τον πλανήτη. Και αν μη τι άλλο έχουν το βιομηχανικό σθένος και το εμπορικό θράσος να επιμένουν σε μία κατηγορία όπου όλοι σχεδόν έχουν ρίξει λευκή πετσέτα.

Το i10 από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε πέρσι εντυπωσίασε με την πληρότητά του και την συνολική απόδοσή του, κάτι που εκτός των άλλων δείχνει και την βαθιά πίστης των Κορεατών σ’ αυτή την κατηγορία. “Γεμάτο” σε τεχνολογίες, ποιοτικό όσο δεν παίρνει σ’ αυτά τα λεφτά, με μεγάλους χώρους και οδική συμπεριφορά που θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο, το i10 αποτελεί την καλύτερη έκφραση του δημιουργικού “τσαμπουκά” της Ηyundai, η οποία κάνει ξεκάθαρο προς πάσα κατεύθυνση ότι μπορεί να τα καταφέρει ακόμα και εκεί που όλοι οι υπόλοιποι διστάζουν.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η κορύφωση της γκάμας. Το i10N, αν και δεν είναι καθαρόαιμο αδελφάκι των μοναδικών δημιουργιών της σειράς Ν (όπως το εκπληκτικό i30N ή το νεοφερμένο i20N), έχει μέσα του εκείνη την διαβολεμένη σπίθα τον Κορεατών που θέλουν να παίξουν όσο γίνεται με τα βιομηχανικά χρηστά ήθη και να βγάλουν την γλώσσα σε όσους λένε ότι τα μικρά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα πόλης έχουν πεθάνει.
Ε,λοιπόν, όχι μόνο δεν έχουν πεθάνει. Αλλά καταφέρνουν χάρη στην Ηyundai να επιβιώνουν ακμαία και να σε παίρνουν από το χέρι σε ταξίδια στον προσωπικό σου αυτοκινητικό μύθο.

Τι έχουμε εδώ λοιπόν; Τίποτα περισσότερο από ένα i10 της σειράς, το οποίο μπήκε στο δωμάτιο των μεγαλύτερων αδελφών και δανείστηκε μερικά από τα ρούχα τους, και ποζάρει χαριτωμένα στον καθρέφτη. Πρόκειται ουσιαστικά για μοντέλο της σειράς N-Line, τα οποία παίρνουν αισθητικά στοιχεία από τα ορίτζιναλ και δημιουργούν μία ενδιάμεση γκάμα μοντέλων, με λίγο ή περισσότερο σπορτίφ στοιχείο στον χαρακτήρα τους.

Στην περίπτωση του i10N οι σπορ αναφορές εντοπίζονται στην άκρως εντυπωσιακή μάσκα (θυμίζει κάτι από Mustang σε μικρογραφία) με την κυψελωτή γρίλια, τις κόκκινες λεπτομέρειες και το χαμηλό σπόϊλερ.
Στο πλάι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο εντοπίζεται στις 16άρες ζάντες ενώ πίσω οι διπλές εξατμίσεις κάνουν την περισσότερη δουλειά στο να τονίζουν ότι κάτι λίγο πιο “bad ass” από το κλασικό city car συμβαίνει εδώ (έστω και αν ηχητικά δεν κάνουν και πολύ δουλειά).

Στο σαλόνι, τα κυρίαρχα Ν στοιχεία είναι κυρίως οι κόκκινες ραφές και ο πολύ σπορτίφ επιλογέας ταχυτήτων (που σταματά όμως στο νούμερο 5, θα τα πούμε και πιο κάτω), οι κόκκινοι αεραγωγοί και διακόπτες για τον κλιματισμό καθώς και τα “μεταλλικά” πεντάλ. Από εκεί και πέρα λείπουν εμφανώς κάποια πιο σπορ καθίσματα (θα ανέβαζαν το κόστος αλλά χαλάλι…) που θα έδιναν άλλη διάσταση στην θέση οδήγησης.

Ενώ όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο διατηρεί τις μοναδικές ιδιότητες που έχει και το απλό i10. Είναι δηλαδή εντυπωσιακά ευρύχωρο για τα δεδομένα του μεγέθους του, είναι ιδιαίτερα πρακτικό με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, είναι πολύ καλοφτιαγμένο έστω και αν τα πλαστικά του δεν σε “ψήνουν” με την εμφάνισή τους (είναι πάντως πολύ καλά δεμένα μεταξύ τους).

Στην λογική του μικρο-μεγάλου αυτοκινήτου είναι και ο εξοπλισμός, με οθόνης αφής 8 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Smart Sense που περιλαμβάνει Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) High Beam Assist (HBA), Lane Keep Assist System (LKA), Driver Attention Warning (DAW) και Intelligent Speed Limit Warning (ISLW). Πολλά και πλούσια τα ελέη της εταιρίας για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, το οποίο και σ’ αυτόν τον τομέα καταφέρνει να δίνει την αίσθηση ενός πιο μεγάλου και ανώτερης κατηγορίας όχημα.

Και ερχόμαστε στο ζητούμενο. Εκεί που για πρώτη φορά μπαίνεις στο μικρό χαριτωμένο i10N και μοιάζει σαν να αρχίζεις να ξεφυλλίζεις το προσωπικό σου άλμπουμ από τις πιο ξεχωριστές στιγμές της ζωής σου με αυτοκίνητα. Και πας πολύ πίσω, τότε, στις εποχές της αγνότητας. Χιλιάρι μοτέρ (έστω και τρικύλινδρο), 100 άλογα, 16άρες ζάντες (12άρες και 13άρες είχαμε τότε στην καλύτερη), διπλή εξάτμιση πίσω είναι προδιαγραφές που στις ημέρες της νιότης (κρύβε χρόνια…) θα θύμιζαν supercar.
Σήμερα είναι σε ένα Hyundai της διπλανής πόρτας, με καμιά 400αριά κιλά παραπάνω και με όλη την σύγχρονη τεχνολογία που το κάνει ένα πραγματικό αυτοκίνητο και όχι μία αισθαντική ανάμνηση από τις σκουριασμένες ιταλικές λαμαρίνες του μακρινού παρελθόντος.

Αυτό όμως που έχει το i10N και το συνδέει με εκείνες της ημέρες είναι η ατελείωτη ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ (με κεφαλαίο) που μπορεί να προσφέρει σε έναν οδηγό του σήμερα. Σωστά ρυθμισμένο σε ανάρτηση και με δεμένο πλαίσιο, περνάει ως ένα κομμάτι από κάθε κακοτεχνία, χωρίς να κουράζει και δίχως να σε κάνει να σφίγγεις τα δόντια όταν πέσεις από απροσεξία σε μία λακκούβα.
Μπορεί και υπό προϋποθέσεις να κάνει και μεγάλα ταξίδια, αρκεί να αντέχει κανείς τον κάπως αυξημένο θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών και του κινητήρα, αν και το μικρό Hyundai κρατάει άνετα ταχύτητες εκεί στα 140-150 χλμ/ώρα χωρίς πρόβλημα.

Από εκεί και πέρα είναι ένα απόλυτα fun to drive αυτοκίνητο, για μέσα ή πέριξ της πόλης, με αρκετό γκάζι και ένα οδηγικό ταμπεραμέντο που θα σε κρατάει μονίμως στην πρίζα. Προφανώς και δεν είναι ένα γνήσιο Ν μοντέλο όπως αυτό εκφράζεται στο i30N για παράδειγμα. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο πόλης με πολύ χαρακτήρα, με μία μοναδική σπιρτάδα, και έναν απίστευτο τρόπο να σου φτιάχνει την ημέρα οδηγώντας το.

Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και γεμάτος όρεξη έως τις υψηλές στροφές αν και θα θέλαμε μία σχέση παραπάνω στον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα ώστε το σύνολο να γίνει ακόμα πιο εκρηκτικό. Όσο για την κατανάλωση, μπορεί να μείνει και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ σε χαλαρές βόλτες αν και θα πλησιάσει τα 7 λίτρα/100 χλμ. όταν αρχίσεις τα παιχνίδια.

Και πιστέψτε μας, είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην παίξεις μαζί του, να μην αφεθείς στην πολύ ωραία αίσθηση ενός μικρού αυτοκινήτου που χώνεται παντού, που στρίβει γεμάτο αυτοπεποίθηση και χωρίς παρατράγουδα και που στο τέλος της ημέρας θα σε φέρει πίσω στο σπίτι με ένα χαμόγελο από τις όμορφες στιγμές που περάσατε μαζί. Του λείπει αυτό το κάτι παραπάνω που έχουν τα γνήσια Ν μοντέλα, όμως έχει όση τρέλα χρειάζεται και απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό, με όχι τόσο hardcore οδηγικές προσλαμβάνουσες.

Συνοψίζονας, το i10Ν είναι μαζί με όλα τα πρόσφατης εσοδείας μοντέλα της εταιρίας, μία επίδειξη της βιομηχανικής ωριμότητας της Ηyundai, η οποία δείχνει σε όλους ότι μπορεί να δημιουργήσει μοναδικές στιγμές όταν και όπου το αποφασίσει. Χαριτωμένο σε εμφάνιση, με μπόλικα καντάρια οδηγικού χαρακτήρα, με ένα εξαιρετικό μοτεράκι και με μία μόνιμη διάθεση να σε κρατά μονίμως σε εγρήγορση και διάθεση για “σκανταλιές” κάθε τύπου, έχει το χάρισμα να δένεσαι μαζί του. Και να του συγχωρείς την κάπως τσιμπημένη τιμή των 15.590 ευρώ.

Μπορείς να το δεις και αλλιώς. Οι εποχές που το έκανες και ορκίστηκες να μην το ξανακάνεις σε Autobianchi έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το i10N όμως σου προσφέρει την μοναδική ευκαιρία να ξαναζήσεις το προσωπικό σου Benjamin Button.
Και αν ανήκεις στην ηλικιακή ομάδα που δεν χρειάζεται να κρύβεις χρόνια, αν είσαι ένας νεαρός millenial της κρίσης και των SMS της πανδημίας, να βρεις στο μικρό γαλάζιο Hyundai την landing page για το προσωπικό σου αυτοκινητικό μύθο. Θα το ξανακάνεις λοιπόν σε Hyundai; Σίγουρα ναι! (και έρχεται και το i20N!).

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):
3.570 x 1.680 x 1.480 χιλ.

Μεταξόνιο:
2.425 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:
252- 1.050 λίτρα

Βάρος:
1.045 κιλά

Κινητήρας:
3κύλινδρος, 998 κ.εκ., Βενζίνη

Ισχύς:
100 PS

Ροπή:
175 Nm

0-100, Τελική:
10,5”, 185 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:
6,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα

Εκπομπές CO2
108 γρ/100 χιλιόμετρα

Τέλη:
0 €

Τιμή
από 15.590 €

 
 

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό