16.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Tavares: Απειλητική η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση!

Ειδήσεις Ελλάδα

Την ίδια ώρα που επενδύονται αστρονομικά ποσά στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν την μετάβαση με σκεπτικισμό. Όχι αναγκαστικά επειδή θεωρούν την τεχνολογία επιβλαβή ή περιττή αλλά επειδή ο ρυθμός που επιβάλλεται από τις αρχές ενδεχομένως να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε μία βιομηχανία που ούτως ή άλλως έχει αντιμετωπίσει σημαντικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια – από την πανδημία μέχρι την έλλειψη στους ημιαγωγούς. Κι αν έχουμε συνηθίσει η φωνή της επιφυλακτικότητας να προέρχεται από τον επικεφαλής της Toyota, αυτή τη φορά είναι ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.“Αυτό που αποφασίστηκε είναι να επιβληθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία ο εξηλεκτρισμός που επιφέρει 50% επιπλέον κόστος σε σύγκριση με ένα συμβατικό όχημα.Είναι αδύνατον να μετακυλήσουμε αυτό το κόστος στον τελικό καταναλωτή καθώς το μεγαλύτερο μέρος της μεσαίας τάξης δεν θα μπορεί να πληρώσει.“Δήλωσε το μεγάλο αφεντικό της Stellantis και ένας από τους ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στην βιομηχανία. Σύμφωνα με τον Tavares, οι εταιρίες έχουν δύο επιλογές: είτε να αυξήσουν τις τιμές τους και να πουλάνε λιγότερα αυτοκίνητα, είτε να αποδεχθούν τα μειωμένα περιθώρια κέρδους. Το πρόβλημα είναι ότι και τα δύο μονοπάτια οδηγούν σε περικοπές, με τα σωματεία εργαζομένων τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Β. Αμερική να προειδοποιούν για απώλειες χιλιάδων θέσεων εργασίας ενώ ο Tavares έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει το κόστος της μετάβασης στον εξηλεκτρισμό “πέρα από τα όρια” των αντοχών της βιομηχανίας.Οι κατασκευαστές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για δοκιμές, ώστε να διαβεβαιώσουν την εύρυθμη και αξιόπιστη λειτουργία της νέας τεχνολογίας, με τον Tavares να δηλώνει πως η επιτάχυνση της φυσικής αυτής διαδικασίας είναι “αντιπαραγωγική” και θα οδηγήσει νομοτελειακά σε προβλήματα στην ποιότητα των αυτοκινήτων.“Μέσα στα επόμενα χρόνια πρέπει να καταφέρουμε 10% αύξηση της παραγωγικότητας σε μία βιομηχανία που συνήθως καταφέρνει 2 με 3% αύξηση.Το μέλλον θα μας δείξει ποιος θα το καταφέρει αυτό και ποιος θα αποτύχει. Φέρνουμε την βιομηχανία στα όρια της.“Ο αντίλογος είναι ότι τα κόστη που συνδέονται με την τεχνολογία του εξηλεκτρισμού αναμένεται να μειωθούν τα επόμενα χρόνια με τους περισσότερους αναλυτές να τοποθετούν το σημείο καμπής, το σημείο στο οποίο το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί με το κόστος ενός συμβατικού, λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας. Παράλληλα, οι επενδυτές έχουν τοποθετήσει υψηλότερα στις εκτιμήσεις τους εταιρίες όπως η Tesla αλλά και η Rivian παρότι ο όγκος παραγωγής τους είναι χαμηλότερος των “παλιών” κατασκευαστών και οι νομοθέτες σε ολόκληρο τον κόσμο δεν δείχνουν διατεθειμένοι να κάνουν πίσω όσον αφορά στους στόχους των εκπομπών ρύπων. Γι’ αυτό η Stellantis έχει επιταχύνει το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των εταιριών που την απαρτίζουν και γι’ αυτό οι εταιρίες σε ολόκληρη την βιομηχανία αναζητούν τις συνέργειες.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό