28.2 C
Athens
Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 140PS 2WD – Έχει τις λύσεις…

Ειδήσεις Ελλάδα

Το έχουμε γράψει και πει άπειρες φορές και θα συνεχίζουμε να το υποστηρίζουμε πως στην αυτοκινητοβιομηχανία τίποτε δεν είναι τυχαίο, ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, όπως είναι το Suzuki Vitara. Ένα μοντέλο το οποίο βρίσκεται στην αγορά για σχεδόν 40 χρόνια, ένα μοντέλο που «έβαλε» πολλούς στον μαγικό κόσμο της τετρακίνησης και των εκτός δρόμου διαδρομών, τόσο εξαιτίας της προσιτής τιμής που ανέκαθεν διέθετε, όσο κυρίως λόγω της ευκολίας στην οδήγηση.

Τα τετρακίνητα Vitara της δεκαετίας του ’90 ήταν από τα πιο συνηθισμένα οχήματα σε διάφορες κοινωνικές ομάδες. Από τους λάτρεις του life style της εποχής, που είχαν τη δυνατότητα και έπαιρναν την V6 έκδοση για να πηγαίνουν στα χιονοδρομικά, μέχρι τους κυνηγούς που επέλεγαν την τρίθυρη ή «κοντή» έκδοση και έκαναν τις πάσης φύσεως πατέντες για να βάλουν στο πίσω μέρος την κλούβα με τα κυνηγόσκυλα.

Στη συνέχεια ήρθε και η cabrio έκδοση που δεν έλειπε από κανένα ελληνικό νησί και από καμία παραλία, αφού σου επέτρεπε να κάνεις ηλιοθεραπεία εν κινήσει και παράλληλα σε πήγαινε σε απόμερες, δυσπρόσιτες παραλίες, χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα χρόνια πέρασαν, οι καιροί δυσκόλεψαν οικονομικά, ωστόσο το Vitara είχε ανέκαθεν την πορεία του και το κοινό του, εξελισσόμενο ανάλογα με τις ανάγκες. Μία πορεία η οποία σήμερα χαρακτηρίζεται από μία εξόχως έντονη δυναμική. Φυσικά, όπως προ είπαμε, αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, καθώς όπως γράφουμε και στον τίτλο το Vitara έχει λύσεις. Λύσεις για όλους και σε όλα, οι οποίες μετά και την πρόσφατη ανανέωση στην οποία υπεβλήθη, έγιναν ακόμη πιο θελκτικές.

Με ίδια φιλοσοφία
H συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία του Vitara έχει αλλάξει από την προηγούμενη κιόλας γενιά του μοντέλου, όντας πιο προσιτό, πιο φιλικό στο μάτι του υποψήφιου αγοραστή. Τώρα ήρθε η ώρα για μία ανανέωση, η οποία όχι μόνο δεν αλλάζει την ουσία της εικόνας του Ιαπωνικού μοντέλου, αλλά είναι και αρκετά διακριτική, καθώς η αλήθεια είναι πως το μοντέλο της Suzuki, αφενός συνεχίζει να δείχνει αρκετά φρέσκο, αφετέρου ομάδα που κερδίζει, στις πωλήσεις, δεν την αλλάζεις. Άλλωστε οι σημαντικότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, , αφού το σύστημα ADAS της Suzuki ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε με πιο εξελιγμένες λειτουργίες και αισθητήρες για αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και διατήρηση λωρίδας.

 
Σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας, οι γρίλιες στη μάσκα που πλέον είναι οριζόντιες με τα μαύρα στοιχεία περιμετρικά, αλλά και τα λεπτά φωτιστικά σώματα ημέρας, όπως και  οι προβολείς ομίχλης, θα εντοπιστούν μόνο από τους πολύ παρατηρητικούς, όπως και οι νέας σχεδίασης τροχοί. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις, αυτές παρέμειναν οι ίδιες με το μήκος να βρίσκεται στα 4,185 μέτρα, το ύψος στα 1,6 μέτρα, το πλάτος στα 1,77 μέτρα και τέλος το μεταξόνιο στα 2,5 μέτρα.

 
Με τεχνολογικές αναβαθμίσεις
Μπαίνοντας στο εσωτερικό θα διαπιστώσετε πως οι αλλαγές εδώ είναι σαφώς πιο έντονες σε σχέση με την εξωτερικό του εικόνα.  Η κεντρική οθόνη, πλέον έχει διαγώνιο 9 ίντσες και ταιριάζει περισσότερο  με το ταμπλό, αναβαθμίζοντας όχι μόνο την εικόνα του εσωτερικού, αλλά και την προσφερόμενη τεχνολογία. Η χρήση των διαφόρων λειτουργιών είναι αρκετά εύκολη ενώ διαθέτει νέο λογισμικό και δυνατότητες σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Η ταχύτητα απόκρισης δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε ενθουσιαστική, αλλά δεν θα σας προβληματίσει και ιδιαίτερα.  Στα πλεονεκτήματα το γεγονός πως διαθέτει  εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.

 
Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι Suzuki, που σημαίνει πως έχει μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος και πιο σκληρά χαμηλότερα, αλλά σε κάθε περίπτωση η συναρμογή τους είναι τέτοια που δεν θα σας προβληματίσει, όπως άλλωστε γινότανε διαχρονικά με τα μοντέλα της. Τα ξεχωριστά χειριστήρια του κλιματιστικού ενισχύουν την εργονομία και την ευκολία χρήσης, ενώ ο μεσαίος αεραγωγός πλέον δεν υπάρχει καθώς τη θέση του πήρε ένας  αισθητήρας παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού. Σε ότι έχει να κάνει με τους προσφερόμενους χώρους, αυτοί είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές 362 λίτρων στο πορτ μπαγκαζ.

 
Σπιρτόζικος και οικονομικός
Ο λόγος για το ήπια υβριδικό σύνολο 1.4 Boosterjet Hybrid 48V, το οποίο συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξη σχέσεων, με καλή αίσθηση και εύκολη χρήση στη καθημερινή οδήγηση. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 129 ίππους και έχει 235 Nm ροπής που στη πράξη μεταφράζονται σε 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’ και 195 χλμ./ώρα τελικής. Νούμερα παραπάνω από ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα και την φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Τα, μόλις, 1200 κιλά του, εκτός από τις επιδόσεις έχουν ευεργετική επίδραση και στην κατανάλωση, αφού αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία είχε και αστικές μετακινήσεις αλλά και ταξίδι, βρέθηκε στη περιοχή των έξη λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ευχάριστο σε κάθε κατάσταση
Το Vitara είναι αυτό που λέμε «χρυσή τομή» για την ελληνική πραγματικότητα. Αυτό διότι εντός πόλης οι συμμαζεμένες διαστάσεις, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και η ευκολία στο χειρισμό του, δεν θα σας προβληματίσουν σε καμία κατάσταση. Η ανάρτηση -γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω-  αποσβένει χωρίς πρόβλημα τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων. Στα ταξίδια η ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματική, μέχρι τα 120 χλμ/ώρα καθώς από εκεί και πάνω αρχίζει να έχει κάποιο θόρυβο, ηχομόνωση δεν θα σας αποτρέψουν ακόμη και από το να διανύσετε πολλά χιλιόμετρα χωρίς στάση.

Στους επαρχιακούς με τις αλλεπάλληλες στροφές, το Vitara κάνει σαφές πως το πεδίο του βρίσκεται στην άνεση, την αξιοπιστία και την οικονομία. Εκτός δρόμου τα 17.5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, θα είναι σύμμαχός σας στη κίνηση σε έναν βατό χωματόδρομο, ενώ για όσους θέλουν το κάτι, αρκετό, παραπάνω υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την πολύ καλή τιμή αγοράς, η οποία για την δικίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 20580 Ευρώ, εύκολα αντιλαμβανόμαστε γιατί το Vitara είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα SUV.  

 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό