31.3 C
Athens
Παρασκευή, 28 Ιουνίου, 2024

Subaru Crosstrek – Γνήσιο Subaru εντός και κυρίως εκτός δρόμου

Ειδήσεις Ελλάδα

Mπορεί τα χρόνια που όταν λέγαμε Subaru το πρώτο πράγμα που ερχόταν στο μυαλό μας ήταν το Sti με αρκετές εκατοντάδες ίππων, τη μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος και τις χρυσαφένιες ζάντες, να έχουν περάσει, ίσως και ανεπιστρεπτί, ωστόσο μία δοκιμή ενός μοντέλου της, έχει πάντα ειδικό ενδιαφέρον. Πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στη καρδιά της κατηγορίας των SUV, όπως είναι το ολοκαίνουριο Crosstrek που αποτελεί τον αντικαταστάτη του XV.

Ένα αυτοκίνητο που, σωστά έπραξε η Subaru και του άλλαξε όνομα, αφενός διότι οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες σε σχέση με τον προκάτοχό του όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια, αφετέρου το «Crosstrek» ταιριάζει περισσότερο στον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Βεβαίως η αποστολή του κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, καθώς οφείλει να κρατήσει ψηλά, εκεί ακριβώς που ή ίδια η Subaru έχει τοποθετήσει τον πήχη διαχρονικά με τα μοντέλα της. Το αν τα καταφέρνει και σε ποιο βαθμό θα το διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

 Με έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα Subaru
Οι σχεδιαστικές αλλαγές του Crosstrek σε σχέση με το XV είναι πολλές και σημαντικές και εντοπίζονται στη προσπάθεια της Subaru να συνδυάσει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα με μία σπορ αίσθηση. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν αλλαγές στη μάσκα, η οποία ενσωματώνει πιο λεπτά LED φωτιστικά σώματα, διογκωμένα φτερά και τονισμένα πλευρικά προστατευτικά γύρω από τους θόλους των τροχών που υπογραμμίζουν τη σκληροτράχηλη φύση του.

Το υπερυψωμένο καπό διαθέτει έντονες γραμμές και δίνει έμφαση στα τονισμένα φτερά για μία πιο μοντέρνα εικόνα, στην οποία συμβάλλει και η γραμμή οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω, καθώς και στα ιδιαίτερα πίσω φώτα. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, παρότι το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου (4,495 μ.) έχει μειωθεί κατά πέντε χιλιοστά, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί επίσης κατά πέντε χιλιοστά, για να διαμορφωθεί στα 2,67 μέτρα και να προσφέρει καλύτερους χώρους στο εσωτερικό. Το πλάτος έχει διατηρηθεί στα 1,8 μέτρα και το συνολικό ύψος με τις μπάρες οροφής βρίσκεται στα 1,6 μέτρα.

Bεβαίως όταν μιλάμε για ένα Subaru, πολύ δε περισσότερο για ένα SUV της Subaru, είναι προφανές πως πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 22 εκατοστά, αυξάνοντας σημαντικά τις εκτός δρόμου δυνατότητές του και καθιστώντας σαφές πως ο προορισμός του δεν είναι μόνο οι ασφάλτινες μετακινήσεις, αλλά και οι πολλές εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την ύπαρξη της γνωστής συμμετρικής τετρακίνησης που διαθέτει η Ιαπωνική μάρκα.

Προς αυτή ακρίβως την κατεύθυνση, τα εμπρός και πίσω προστατευτικά έχουν διαμόρφωση που ανυψώνεται στα άκρα, κάτι που αποδεικνύεται εμπράκτως από την ευρύτατη γωνία διαφυγής 30,1 μοιρών στο πίσω μέρος, Επίσης, έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία της πλατφόρμας SGP (Subaru Global Platform) κατά 15%, και έχει ενισχυθεί σε διάφορα σημεία για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών, με την προσθήκη ενός υποπλαισίου στο εμπρός τμήμα.

Με σύγχρονο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής 11,6” με προσανατολισμό πορτρέτου, για το σύστημα infotainment, το οποίο με την αναβάθμιση λογισμικού που έχει δεχθεί, φέρνει για πρώτη φορά ασύρματη σύνδεση μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων διαθέτει μία κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων TFT. Η κεντρική κονσόλα έχει γίνει πιο πρακτική και ο επιλογέας κίνησης έχει μεταφερθεί πιο κοντά στον οδηγό. Στον τομέα της ασφάλειας, έχει προστεθεί και 9ος αερόσακος (πλαϊνός οδηγού). Η ποιότητα τόσο της κατασκευής όσο και των υλικών, σου δίνουν την αίσθηση ότι θα αντέξουν για πολλά πολλά χρόνια ακόμη και στη σκληρή χρήση.

Τα εμπρός καθίσματα έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με πανεπιστημιακή ιατρική σχολή, για να μειώνουν τις ταλαντώσεις το επάνω μέρος του σώματος και περιορίζουν την κίνηση του κεφαλιού έως και 44%, για μία πολύ πιο άνετη εμπειρία με λιγότερη κούραση, και ενοχλήσεις στην πλάτη και στον αυχένα κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών. Τον τομέα της άνεσης ενισχύει και η επιπλέον ηχομόνωση στην οροφή και το δάπεδο. Η ευρεία γωνία ανοίγματος των πίσω θυρών διευκολύνει την πρόσβαση στα ευρύχωρα πίσω καθίσματα, ενώ θα θέλαμε κάτι παραπάνω από το χώρο αποσκευών 328 λίτρων, που έχει παραμείνει αμετάβλητος συγκριτικά με το XV. Αντίθετα οι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα είναι ικανοποιητικοί.

Η 4η γενιά της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού EyeSight έχει ενισχυθεί με την προσθήκη εμπρός ρανταρ και νέας στερεοσκοπικής κάμερας με μεγαλύτερο εύρος αναγνώρισης. Η ευρυγώνια μονοκάμερα (που αναγνωρίζει επιπλέον μοτοσυκλέτες και πεζούς) έχει ακόμη ευρύτερο πεδίο, ενώ προστέθηκε ένας ηλεκτρικός ενισχυτής φρένων για ταχύτερο έλεγχο της πέδησης. Το EyeSight διαθέτει 14 λειτουργίες, με 4 υπάρχουσες, 3 βελτιωμένες και 7 καινούργιες, όπως αυτόματο σύστημα πέδησης για αποφυγή πρόσκρουσης, αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης σε έκτακτη ανάγκη, αναγνώριση οδικών σημάτων, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και ανίχνευση του βλέμματος και της κούρασης του οδηγού.

Ε-Boxer κινητήρας
Κάτω από το καπό του Crosstrek βρίσκεται ένας  δίλιτρος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας e-Boxer που αποδίδει 136 ίππους και 182 Nm ροπής, χωρίς να συνυπολογίζονται οι 16,7 ίπποι (και 66 Nm ροπής) του ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος στο οποίο παραπέμπει το «e» στην ονομασία του. H διάταξη που έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει η Subaru αποτελεί μία μέση λύση μεταξύ ήπια υβριδικής και φουλ υβριδικής λύσης, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια για περιορισμένη απόσταση.

Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,8’’ και η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 198 χλμ./ώρα, ενώ το βελτιωμένο κιβώτιο CVT Lineatronic με ενεργή κατανομή ροπής σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα, είναι σαφώς βελτιωμένο και λειτουργεί προς την κατεύθυνση της άνεσης και της λογικής κατανάλωσης. Η λειτουργία του συστήματος X-Mode, που αναλαμβάνει τον έλεγχο κινητήρα, κιβωτίου, τετρακίνησης και φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε όλες επιφάνειες, για να «ξεκολλήσετε» με περισσότερη ευκολία από οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση σε αφιλόξενα εδάφη. Τo X-Mode διαθέτει δύο λειτουργίες, μια για χιόνι/χώμα και μια για βαθύ χιόνι/λάσπη.

Για εντός αλλά και για εκτός δρόμου
Ως γνήσιο Subaru, το Crosstrek είναι προορισμένο για οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Η ανάρτηση, ανεξάρτητη τύπου MacPherson εμπρός, με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα, αποσβένει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να λείπει η δυναμικότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης.  Kαι μπορεί οι επιδόσεις να μην είναι το δυνατό του σημείο, δεν κατασκευάστηκε γι’αυτό άλλωστε, η συμπεριφορά του όμως εκτός δρόμου είναι ενθουσιαστική. Το περίφημο σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης λειτουργεί άψογα όπως πάντα εντός δρόμου για να κρατάει το αυτοκίνητο στη τροχιά που θα ορίσετε με το τιμόνι και εκτός δρόμου για να σας πάει σχεδόν παντού, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και εμείς.

H κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στη περιοχή των 9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή προφανώς υψηλότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως αυτό είναι το τίμημα της μόνιμης τετρακίνησης!  Πολύ σημαντική είναι η παροχή οκτώ ετών και απεριόριστων χιλιομέτρων εγγύησης, ενδεικτικό της αξιοπιστίας που πάντα χαρακτήριζε τα μοντέλα της Subaru. Τέλος οι τιμές του Crosstrek ξεκινούν από τα 41945 Ευρώ, που σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα Subaru.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό