22.3 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS – Μεγαλύτερο σε όλα του

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Skoda διανύει τη πλέον παραγωγική και δημιουργική φάση στη μακρά  ιστορία της και αυτό φαίνεται αφενός στον αριθμό των νέων μοντέλων που έχει παρουσιάσει και που σκοπεύει να παρουσιάσει, αφετέρου στην ανανέωση των υπαρχόντων. Πλέον εδώ και πολλά χρόνια η Τσέχικη εταιρία δεν αφήνει τίποτα στη τύχη του, δηλώνοντας παρούσα σε ιδιαίτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες, όπως αυτή των SUV, με τα Kodiaq, Karoq και Kamiq, ενώ και η παρουσία της στη κατηγόρια των αμιγώς ηλεκτρικών έγινε με πολύ προσεκτικό τρόπο, καθώς το Enyaq είναι από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα στη κατηγορία του.

Παράλληλα φροντίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα της και με άλλα μοντέλα, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν με το Scala, το οποίο ανήκει στη κατηγορία των πεντάθυρων hatchback. Βεβαίως φροντίζει και για την ανανέωση των μοντέλων που ήδη έχει, όπως για παράδειγμα η Fabia η οποία είναι και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής και η οποία αποτελούσε ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο που έδινε άλλη αξία στην έννοια value for money. Πλέον το Τσέχικο μοντέλο πέρασε στη τέταρτη γενιά του και η ωριμότητα συνδυάζεται με μεστή σχεδίαση και  πρακτικές λύσεις σε όλα τα επίπεδα, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής.

Στρογγυλέμενο και μεγαλύτερο

Aπό την πρώτη στιγμή που θα αντικρίσετε την ολοκαίνουρια γενιά του Fabia θα παρατηρήσετε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου και το δεύτερο πως οι σχεδιαστές του χωρίς εξεζητημένες λύσεις και χωρίς να κάνουν κάτι το πολύ διαφορετικό, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ καλαίσθητο και αποδεκτό εμφανισιακά αυτοκίνητο.  Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν οι έντονες νευρώσεις στο καπό και στον εμπρός προφυλακτήρα, μαζί με τη χαρακτηριστική νέα μάσκα της εταιρείας και τα φώτα LED. Αντίστοιχα δυναμική είναι η εικόνα και στα πλαϊνά τμήματα, τα οποία διατρέχονται από μια έντονη γραμμή που καταλήγει στη φαρδιά πίσω κολώνα.

Στο πίσω μέρος, τα τριγωνικά φανάρια LED μαζί με την αιχμηρή σχεδίαση σε προφυλακτήρα και πόρτα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την φρεσκάδα του. Άλλο ένα στοιχείο της εξέλιξης του Fabia, είναι πως αυτός ο χαρακτήρας ενισχύεται από τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως είναι για παράδειγμα η διχρωμία στο αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, όπου ο μαύρος ουρανός συνδυάζεται άψογα με το πορτοκαλί κάτω μέρος του.

Σε ότι έχει να κάνεις με τις διαστάσεις του νέου Skoda Fabia, το μήκος του βρίσκεται πλέον στα 4,11 μέτρα και είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας του, με το πλάτος να ανέρχεται στα 1,708 μέτρα, το ύψος στα 1,459 και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,564 μέτρα. Και βεβαίως με τέτοιες εξωτερικές διαστάσεις, αντιλαμβάνεστε πως οι χώροι στο εσωτερικό θα είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Στα πολύ θετικά της σχεδίασης, οφείλουμε να τονίσουμε και τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίο βρίσκεται στο 0,28 κάτι που λειτουργεί θετικά τόσο για τη μείωση της κατανάλωσης, όσο και για τις εκπομπές ρύπων.

Σύγχρονο και ποιοτικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται αμέσως εμφανής η προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν μία σύγχρονη και ποιοτική αύρα. Και η αλήθεια είναι πως το καταφέρνουν και με το παραπάνω. Τα υλικά αλλά και ο τρόπος με τον οποίο έχουν συναρμολογηθεί, δείχνουν και είναι ποιοτικά, αποσκοπώντας στη σημαντική αναβάθμιση της καμπίνας των επιβατών. Στα θετικά του εσωτερικού σχεδιασμού η λωρίδα από ραμμένο ύφασμα και το χρωματιστό πλαστικό που εκτείνεται στη μέση του ταμπλό και διακόπτει την μονοτονία. Το λογότυπο Fabia στην εξωτερική πλευρά του πίνακα οργάνων, δεν μπορούμε να πούμε ότι προσθέτει κάτι σημαντικό στην εικόνα του εσωτερικού.

Αντίθετα ως γνήσιο Skoda διαθέτει πολλές και έξυπνες εσωτερικές λεπτομέρειες, όπως οι ποτηροθήκες διαφορετικών μεγεθών, αλλά και οι πραγματικά πολλοί αποθηκευτικοί χώροι, κάτι που δίνει πλεονέκτημα, στην καθημερινότητα με το αυτοκίνητο. Επίσης οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες οι οποίοι θα βολευτούν χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς την άνεσή τους, ενώ τα 380 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι από τα κορυφαία νούμερα στη κατηγορία του.

Η οθόνη του infotainment είναι 9,2 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων  να είναι ευδιάκριτο, γρήγορο με Ελληνικό μενού και άμεσο στις επιλογές, με έλεγχο χειρονομιών και την ψηφιακή φωνητική βοηθό που μιλάει 15 γλώσσες ανάμεσά τους και Ελληνικά. Στα θετικά το γεγονός ότι υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό εκτός οθόνης, ενώ προφανώς θα ήταν ευπρόσδεκτα ανάλογα χειριστήρια και για το  ηχοσύστημα.Αυτό διότι η ρύθμισή του μέσω της οθόνης θα χρειαστεί προσαρμογή και εξοικείωση, κάτι που χρειάζεται και για τους διακόπτες αφής στο τιμόνι.  

Γνώριμος

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τον πολύ γνωστό και πολλάκις δοκιμασμένο, τρικύλινδρο 1000άρι TSI με τους 110 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο των έξη σχέσεων. Στην πράξη πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο σε λειτουργία και απόδοση μηχανικό σύνολο. Μπορεί στις πολύ χαμηλές στροφές να είναι λίγο ράθυμος ωστόσο η συνολικά ευχάριστη αίσθηση δημιουργεί μία πολύ θετική γενική εικόνα. Την ίδια στιγμή σε πολύ καλό επίπεδο παραμένει η κατανάλωση που με λογική – καθημερινή οδήγηση, όπως άλλωστε αρμόζει και στον χαρακτήρα του, κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6.7 λτ./100 χλμ. Για τους λάτρεις των αριθμών τέλος να αναφέρουμε πως τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10’’ ενώ η τελική του ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 205 χλμ./ώρα.

Ευχάριστο παντού

Ξεκινώντας τη δοκιμή, κάναμε ένα ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σχεδόν χωρίς στάση, με τη Fabia να αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός ταξιδευτής, για τη κατηγορία της. Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων και η συνολική πολύ άνετη εικόνα της στο δρόμο, μας έδωσε τη δυνατότητα να διανύσουμε την απόσταση των 500 χιλιομέτρων, με χαρακτηριστικά άνετο τρόπο.

Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, ενώ είναι γρήγορο και ασφαλές σε έναν επαρχιακό δρόμο.  Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλά ζυγισμένο, ενώ η απόδοση και η αντοχή των φρένων δεν μας δημιούργησαν κανένα θέμα.  Προφανώς και δεν είναι φτιαγμένο για να προσφέρει την απόλυτη οδηγική αίσθηση, αλλά προφανώς δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του και ο λόγος ύπαρξής του.

Με λίγα λόγια η νέα γενιά της Fabia παραμένει μία εξαιρετική λύση σε όλους τους τομείς, προσφέροντας χώρους, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, άνετη οδήγηση στο ταξίδι και ευελιξία στη μετακίνηση εντός πόλης, ενώ τα 18500 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση TSi με τους 110 ίππους μπορεί να είναι σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το παρελθόν, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλα τα αυτοκίνητα, εξακολουθούν ωστόσο στο σημερινό περιβάλλον να ακούγονται λογικά για τα όσα μπορεί και προσφέρει το αυτοκινητο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό