19.1 C
Athens
Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Skoda Enyaq iV 80 – Ηχηρό παρών και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Ειδήσεις Ελλάδα

Eίναι πλέον δεδομένο πως η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στην πλέον δύσκολη καμπή, καθώς φανήκανε στη πράξη οι δυσκολίες που έχει. Από τη μία η έλλειψη υποδομών φόρτισης και από την άλλη οι μειωμένες πωλήσεις, έχουν αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαφοροποιήσουν την στρατηγική τους. Προφανώς και ο πλήρης εξηλεκτρισμός είναι μονόδρομος, αλλά η μετάβαση οφείλει να γίνει πιο ήρεμα, ομαλά και συνετά, χωρίς  το 2035 να αποτελεί πλέον χρονιά ορόσημο απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Άλλωστε τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά προσφέρουν λύσεις σε όλα τα επίπεδα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αυτές που «έτρεξαν» πιο γρήγορα προς την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας λύσεις και επιλογές σε όλα τα επίπεδα. Και η Skoda φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από το πεδίο αυτό, με το Enyaq να αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV. Πλέον η Τσέχικη μάρκα παρουσίασε και το δεύτερο, αμιγώς ηλεκτρικό, μοντέλο της, το Elroq ωστόσο φαίνεται πως και αυτή έχει αρχίσει να διαφοροποιεί τον οδικό της χάρτη προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, κάτι το οποίο είναι απολύτως λογικό και θεμιτό.

Με έντονη εξωτερική σχεδίαση
Από την πρώτη κιόλας ματιά στο Τσέχικο μοντέλο θα αντιληφθείτε αφενός πως οι σχεδιαστές του είχαν ως στόχο να «φωνάζει» από μακριά πως πρόκειται για ένα Skoda, αφετέρου να είναι σε θέση να κρατάει επάνω του τα μάτια σας. Η πολύ χαρακτηριστική εμπρός μάσκα, παρότι χωρίς γρίλια, επιβεβαιώνει την ταυτότητα της εταιρίας και δεν αφήνει περιθώρια να σκεφτείτε πώς πρόκειται για κάτι άλλο.

Τέσσερα εκατοστά πιο κοντό από το θερμικό αντίστοιχό του, το Kodiaq, το Škoda Enyaq εντυπωσιάζει με τα 4,65 μέτρα του μήκους και τη μάσκα με την έντονη περιμετρική αυλάκωση. Ωστόσο, με πλάτος 1,88 μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα, δεν μιλάμε για ένα τεράστιο αυτοκίνητο, αλλά για ένα μοντέλο που μπορεί και συνδυάζει με άκρως ικανοποιητικό τρόπο την εσωτερική άνεση, εξαιτίας και των 2,765 μέτρων του μεταξονίου του,  με την ευκολία στις αστικές μετακινήσεις.

Ευχάριστο και άνετο εσωτερικό
Mπαίνοντας στο εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Skoda θα διαπιστώσετε πως αφενός διάκοσμος είναι ευχάριστος, αφετέρου η άνεση σε όλα τα επίπεδα είναι έκδηλη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 5,3”, που είναι τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού και απεικονίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κίνηση του αυτοκινήτου, είναι ένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής 13” του infotainment που διαθέτει και τεχνολογία SmartLink, μέσω της οποίας επιτρέπονται η χρήση και ο έλεγχος εφαρμογών smartphone. Το ταμπλό διαθέτει καθαρές γραμμές και αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος, υπογραμμίζοντας τον υψηλό δείκτη ποιότητας του τσέχικου SUV, με ανάλογα προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα.

Και στη συγκεκριμένη έκδοση, οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι, ενισχύοντας τη μίνιμαλ αισθητική, ενώ το slider στη βάση της οθόνης για τον έλεγχο της έντασης του ήχου δεν μπορούμε να πούμε ότι προσφέρει πόντους στο θέμα της εργονομίας. Στον τομέα των χώρων, πρόκειται για ένα γνήσιο μοντέλο της Skoda με ένα πραγματικά άνετο σαλόνι, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στα γόνατα και στο κεφάλι. Αντίστοιχα επαρκέστατος είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 585 λίτρα της χωρητικότητας του.

Επί της, ηλεκτρικής, ουσίας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένος εμπρός από τον πίσω άξονα, ενώ τροφοδοτείται από μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh τοποθετημένη στο δάπεδο με ισχύ 204 ίππων και 310 Nm ροπής. Με το βάρος του να βρίσκεται στα 2111 κιλά, προφανώς και δεν έχει τις επιδόσεις που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – μια συνειδητή, ωστόσο, επιλογή από τη Škoda, έτσι ώστε να του προσδώσει έναν ηπιότερο χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στην άνεση. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 8,5” και η τελική να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα, είναι απλώς καλές. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η θεωρητική αυτονομία φτάνει στα 548 χιλιόμετρα (κατά WLTP), που στην πράξη, με βάση την κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τις 19 kWh/100 χλμ σε αστικές και περιαστικές συνθήκες κίνησης, επιτρέπει στο ENYAQ iV 80 να καλύψει περισσότερα από 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Ενα στοιχείο που ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να μπορεί να προγραμματίσει αξιόπιστα τις καθημερινές διαδρομές του αλλά και πιο μακρινά ταξίδια. Αρκεί να αξιοποιεί πλήρως τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, Normal και Indiual) και τα τρία επίπεδα λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Για την πλήρη φόρτισή της η μπαταρία, στην περίπτωση ταχυφορτιστή AC 11 kW, χρειάζεται 7,5 ώρες, ενώ με τη χρήση ταχυφορτιστή DC, γεμίζει από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Tα χαρακτηριστικά της ΜΕΒ πλατφόρμας δίνουν ηχηρό «παρών», με την ακαμψία, το σωστό ζύγισμα και τη συνολικά ισορροπημένη κινηματική της ανάρτησης με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην πράξη, η ανάρτηση λειτουργεί σωστά με το αυτοκίνητο να μην παίρνει ιδιαίτερες κλίσεις, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Μπορεί να μην εκπλαγήκαμε από την καλή οδική συμπεριφορά του ENYAQ iV 80, κάτι που ίσως ήταν αναμενόμενο, αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το επίπεδο της άνεσης και της ποιότητας κύλισης που προσφέρει, κάτι που γίνεται εμφανές από τα πρώτα κιόλας μέτρα και παρά την ύπαρξη τροχών 20”. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, με τον οδηγό να κάθεται σχετικά χαμηλά και να έχει ικανοποιητικότατη ορατότητα.

Εν κατακλείδι, το ENYAQ iV 80 προσφέρει αυξημένα επίπεδα αυτονομίας διατηρώντας παράλληλα την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, στα οποία μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα της Skoda.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό