17.5 C
Athens
Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου, 2021

Seat Leon e-Hybrid. Φιλική δύναμη, προς πάσα κατεύθυνση

Ειδήσεις Ελλάδα

Για την Seat ήταν θέμα χρόνου να ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της και βεβαίως η επιλογή της «σημαίας» της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, του Leon, για την αρχή, ήταν κάτι περισσότερο από δεδομένο. Βεβαίως οι άνθρωποι της Seat είχαν ένα πολύ δύσκολο γρίφο να λύσουν, καθώς όφειλαν και σε αυτή τη περίπτωση αφενός να εξοπλίσουν με plug-in υβριδική τεχνολογία το καινούριο, τέταρτης γενιάς, Leon διατηρώντας αναλλοίωτα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αφετέρου να συνεχίσει να είναι μία εξαιρετική value for money, πρόταση, όπως μας έχει συνηθίσει η Seat. H εξίσωση χωρίς αμφιβολία ήταν δύσκολη στην επίλυσή της και στη συνέχεια θα μάθουμε αν και σε ποιο βαθμό επιλύθηκε.Χωρίς εμφανισιακές αλλαγέςΌπως ήταν αναμενόμενο, η plug-in υβριδική έκδοση του Leon δεν έχει εμφανισιακές διαφορές σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, εκτός από την επιπλέον «θύρα» για τη φόρτιση καθώς και το λογότυπο e hybrid. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ήταν η FR, η οποία είναι και η πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να παντρέψουν την σπορτίφ αίσθηση, που ανέκαθεν χαρακτήριζε το Leon, με φινετσάτη γραμμή.  Καταρχήν οφείλουμε να τονίσουμε πως το νέο Leon είναι και δείχνει μακρύτερο, ειδικά αν το παρατηρήσετε στο εμπρός τμήμα, όπου ξεχωρίζει η εξάγωνη μάσκα και οι Led προβολείς.Στηρίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB Evo,  με το μήκος του να βρίσκεται στα 4,386 μέτρα, το πλάτος στα 1,8 ενώ το ύψος στην έκδοση FR είναι 1,442 μέτρα.  Και αν το εμπρός είναι έντονο και εντυπωσιακό, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τη διαφορά κάνει η ανακλαστική λωρίδα μεταξύ των φαναριών και η έντονη ακμή της πέμπτης πόρτας ακριβώς από πάνω της. Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα δυναμικό, όπως άλλωστε ταιριάζει στον σπορτίφ χαρακτήρα του Leon. Το σκούρο φινίρισμα της έκδοσης FR στη μάσκα, στα επιπλέον πτερύγια του προφυλακτήρα και στους καθρέφτες το αναδεικνύει ακόμα περισσότερο.Όπως είναι λογικό, αντίστοιχη φιλοσοφία συναντάμε και στο εσωτερικό. Καμία διαφοροποίηση δεν υφίσταται σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, και ο υβριδικός του χαρακτήρας γίνεται ευδιάκριτος από την ένδειξη με τη διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και τα προγράμματα οδήγησης. Η ψηφιακή και σύγχρονη τάση συνοδεύεται από την απλότητα που χαρακτηρίζει την κεντρική κονσόλα.Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ επικεντρώνει το πρώτο βλέμμα του οδηγού. Από εκεί και πέρα και μέσα από την οθόνη αφής των 10’’ γίνεται ο έλεγχος όλων των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Πολύ σημαντική και αισθητή είναι η ποιοτική αναβάθμιση στο εσωτερικό του νέου Leon, κυρίως στο πάνω σημείο του ταμπλό όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας.Μαλακά υλικά συναντούμε και στο εσωτερικό των μπροστινών θυρών, ενώ στο υπόλοιπο ταμπλό όπως και στο τούνελ της κονσόλας τα υλικά είναι σκληρά στην αφή, με καλό φινίρισμα και συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή όπως ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο με έντονα σπορ απόχρωση και όπως μας αρέσει, πλήρους ρυθμίσεων και σε σημείο που φέρνει το επίσης πλήρους ρυθμίσεων τιμόνι μέσα στα χέρια του οδηγού.Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους  η παρουσία των μπαταριών έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος πλέον βρίσκεται στα 270 λίτρα, 110 λίτρα λιγότερα σε σχέση με την «απλή» έκδοση. Από την άλλη οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν επηρεαστεί και αυτό προφανώς και είναι θετικό. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, κορυφαίο είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού.  Αυτό μεταφράζεται στις ψηφιακές υπηρεσίες Full Link και Seat Connect, οι οποίες επιτρέπουν στους επιβάτες του Leon να έχουν στη διάθεση τους μία σειρά από πληροφορίες, αλλά και απομακρυσμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου.Η ουσία της έκδοσηςKαι ερχόμαστε στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης του Leon που δεν είναι άλλη από το plug-in υβριδικό του σύστημα. Αυτό αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας TSi 1.4 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθεί στη μετάδοση. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 204 ίππους με τη ροπή να φτάνει στα 350 Nm και να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, DSG, έξη σχέσεων. Η υβριδική λειτουργία του στηρίζεται σε μια μπαταρία λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 13 kWh προσφέροντας θεωρητικά αυτονομία έως 64 χιλιόμετρα, αρκεί η μέγιστη ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα.Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, όπως σε κάθε plug-in υβριδικό έτσι και στο Leon, αυτή εξαρτάται από το αν φορτίζουμε το αυτοκίνητο. Επειδή επί προσωπικού θεωρώ δεδομένο ότι όποιος το επιλέξει θα έχει τη δυνατότητα και κυρίως τη διάθεση να το φορτίζει έχουμε και λέμε. Πλήρως φορτισμένο θα κάνει εύκολα 50+ χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.Αν κινηθούμε υβριδικά εντός πόλης, η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει ποτέ τα 4 λτ/100 χλμ. Στο ταξίδι και όσο η μπαταρία έχει ρεύμα, θα κυμανθεί στα 5.5 λτ/100 χλμ, ενώ όταν η μπαταρία αποφορτιστεί θα πάμε κοντά στα 7 λτ/100 χλμ. με λογικούς ρυθμούς κίνησης πάντα. Η φόρτιση της μπαταρία θα γίνει σε λιγότερο από τέσσερις ώρες σε ένα φορτιστή 3.6KWh ενώ στη πρίζα του σπιτιού μας θα χρειαστούν περίπου έξη ώρες.Στο δρόμοΣτο δρόμο, και παρά τα 250 κιλά του επιπρόσθετου βάρους εξαιτίας του υβριδικού συστήματος, παραμένει ένα γνήσιο Leon. H, αναμενόμενα, περισσότερη αδράνεια, δεν δημιουργεί πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ακόμη και αν το παρακάνετε με το γκάζι.  Οι οποίες αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι εύκολα προβλέψιμες με το εμπρός σύστημα ευχάριστο και πολύ άμεσο. Με τη σπορ ρύθμιση της έκδοσης FR, η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη ενώ η ανάρτηση ελέγχει παραπάνω από ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα. Οι λακκούβες δεν προκαλούν τράνταγμα ακόμα και στην πόλη, ενώ καμία αναπήδηση του πίσω μέρους δεν αλλοιώνει την τροχιά.Βεβαίως η συγκεκριμένη έκδοση του Leon έχει ως βασικό λόγο ύπαρξης την ευκολία οδήγησης και την άνεση στις μετακινήσεις. Και εκεί τα καταφέρνει ακόμη καλύτερα, καθώς η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών και άλλων θορύβων, το καθιστά ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Βεβαίως τα 220 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας όπως και τα μόλις 7.5’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, είναι ευπρόσδεκτα, αλλά σίγουρα δεν είναι το απόλυτο ζητούμενο σε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο.Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που όπως γράψαμε και στον τίτλο είναι «φιλικό προς πάσα κατεύθυνση». Όμορφη σχεδίαση, πλούσιος εξοπλισμός, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και άνεση είναι τα πολύ δυνατά χαρτιά του. Η φιλικότητα προς το περιβάλλον είναι δεδομένη και το μόνο που μένει ως αρνητικό είναι ο μικρός χώρος των αποσκευών. Το κερασάκι στη τούρτα είναι τα 31.290 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, καθιστώντας και αυτό το Seat ένα εξαιρετικό value for money, μοντέλο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό