21.2 C
Athens
Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου, 2024

Rimac Nevera R – Τόσο γρήγορο που τρομάζει!

Ειδήσεις Ελλάδα

“Όταν εξελίσσαμε το Nevera, ένα σημαντικό μέρος της περιγραφής ήταν ότι έπρεπε να είναι ένα Grand Tourer” δήλωσε με θράσος ο Mate Rimac για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με 1.914 ίππους και 2.360 Nm ροπής το οποίο μέσα σε μία ημέρα κατέρριψε 23 διαφορετικά ρεκόρ ταχύτητας μεταξύ των οποίων το 0-100 km/h που ολοκληρώθηκε σε 1.82 δευτερόλεπτα, το 0-200 km/h με 4.42 δευτερόλεπτα, το 100-0 km/h για το οποίο χρειάστηκε μόλις 29.12 μέτρα και το εξωπραγματικό 0-400-0 km/h που απαιτεί ελάχιστα λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα! Δηλαδή αν δεν ήταν grand tourer, πόσο πιο γρήγορο θα μπορούσε να είναι το Rimac Nevera; Η απάντηση μάλλον έρχεται με το “R” που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week στην Καλιφόρνια και έχει σκοπό να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ταχύτητα.

Γι’ αυτό, η Rimac κατάφερε να αποσπάσει 2.107 ίππους από το κινητήριο σύνολο που εξακολουθεί να αποτελείται από 4 ηλεκτροκινητήρες αλλά διαθέτει μία νέα μπαταρία με χωρητικότητας 108 kWh έναντι των 120 kWh του στάνταρ Nevera. Επίσης, αντικατέστησε τα Michelin Pilot Sport 4S ελαστικά με νέα, πολύ πιο μαλακά και πολύ πιο ειδικά Pilot Sport Cup 2 σε ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω, ενώ μείωσε κατά 35 κιλά και το βάρος του οχήματος. Μέχρι τα 100 km/h λοιπόν, το Nevera R δεν είναι ταχύτερο από τo… “απλό” Nevera και αυτό δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση καθώς η φυσικά ενδεχομένως να έχει κάποιες ενστάσεις. Από εκεί και πέρα όμως, το Nevera R ξεδιπλώνει την ισχύ του και όσο αυξάνεται η ταχύτητα, τόσο αυξάνεται η διαφορά του με την βασική έκδοση. Το θέμα είναι ότι το Nevera R δεν εστιάζει αποκλειστικά στην ωμή ταχύτητα. Εξοπλίζεται με ένα πολύ πιο επιθετικό bodykit αλλά και τη νέα γενιά του All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV) συστήματος που έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί ώστε να μεγιστοποιεί τις δυνατότητες των νέων ελαστικών.

Σύμφωνα με την εταιρία, η μεγάλη σταθερή αεροτομή και ο διαχύτης στο πίσω μέρος αυξάνουν την παραγόμενη downforce κατά 15% ενώ ενισχύουν και την αεροδυναμική απόδοση κατά 10% και τα Michelin Pilot Sport Cup 2 ελαστικά μειώνουν την υποστροφή κατά 10% και αυξάνουν την πρόσφυση κατά 5%. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η μείωση του χρόνου που απαιτείται για έναν γύρο στο Nardo Handling Track κατά 3.8 δευτερόλεπτα. Σε μία πίστα της τάξης των 6.22 χιλιομέτρων να σημειώσουμε, οπότε μπορείς εύκολα να φανταστείς την διαφορά ανάμεσα στο στάνταρ Rimac Nevera και το Nevera R στο Nurburgring των 20.8 δευτερολέπτων όπου το πρώτο ήδη κρατάει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου με χρόνο 7 λεπτών και 5.298 δευτερολέπτων!

Όλα αυτά όμως έχουν το κόστος τους γι’ αυτό το Rimac Nevera R κοστίζει από 2.3 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων έναντι των 2.0 εκατομμυρίων που κοστίζει η βασική έκδοση. Και λέμε κοστίζει καθώς η Rimac δεν έχει ξεπουλήσει ακόμα την αρχική παραγωγή του Nevera ενώ δηλώνει ότι τα 40 Nevera R που θα κατασκευαστούν συνολικά αποτελούν μέρος των αρχικών 150 που είχε ανακοινώσει με το λανσάρισμα του Nevera. Σε αυτό το μικρό άκρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου οι πελάτες αναζητούν ακόμα ακραία θερμικά μοντέλα και ποιος μπορεί να τους κατακρίνει;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό