24 C
Athens
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024

Renault Megane RS 300 Trophy 2020: Ακατέργαστο, ασυμβίβαστο και εθιστικό!

Ειδήσεις Ελλάδα

Εάν μπορούσαμε να διαλέξουμε έναν μόνο κατασκευαστή αυτοκινήτων, που έχει κατασκευάσει με συνέπεια μερικά από τα καλύτερα “hot hatches” τις τελευταίες δεκαετίες, θα πρέπει να είναι η Renault. Σίγουρα, εταιρίες όπως VW, Honda, Ford, κτλ., έχουν δημιουργήσει επικά hot hatches τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι αδύνατο να μη σταθούμε στη γενεαλογία των Clio και Megane RS και να μη χειροκροτήσουμε για το τι έχει κάνει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το τελευταίο φωτοστέφανο της εταιρίας είναι το Renault Megane R.S. 300 Trophy. Είναι όμως τόσο καλό όσο περιμέναμε από τη Renault Sport; Ας το ανακαλύψουμε.

Το Megane RS 300 Trophy βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας (εκτός του Trophy-R) πάνω από το μικρότερο RS Sport και RS Cup. Τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο, turbo κινητήρα, 1.8 λίτρων, απόδοσης 300 ίππων (221 kW) και 420 Nm ροπή, με διαθέσιμο το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στα RS Sport και RS Cup, ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 280 ίππους (205 kW) στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 390 Nm.

Ενώ το EDC θα είναι πιθανότατα το κιβώτιο που θα επιλέξουν οι περισσότεροι πελάτες, η Renault Sport έχει καθησυχάσει τους λάτρεις της σκληρής οδήγησης, προσφέροντας ένα εξατάχυτο χειροκίνητο.

Το Trophy έχει κάποιος αλλαγές από το Cup, όπως κοντύτερες σχέσεις, νέα εξάτμιση, μπαταρία λιθίου και τουρμπίνα, που πλέον φέρει ορισμένα κεραμικά μέρη για μειωμένη τριβή.

Προσφέρονται πέντε διαφορετικοί τρόποι οδήγησης. Comfort, Neutral, Sport, Race και Perso, ο τελευταίος επιτρέπει να προσαρμόσετε διάφορες ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας. Πολλοί, μην πω όλοι, δε θα χρησιμοποιήσουν ποτέ τις ρυθμίσεις “Comfort” και “Neutral”, θα οδηγούν αποκλειστικά στο “Perso” και “Race”, με το ESC σε λειτουργία “Sport”.

Το Megane RS 300 Trophy είναι αρκετά γρήγορο στα 0-100 km/h, τα κάνει σε 5,7 δευτερόλεπτα, ένας χρόνος πάρα πολύ καλός για προσθιοκίνητο χάτσμπακ. Ωστόσο, δεν είναι η επιτάχυνση που κάνει τον κινητήρα εθιστικό. Μόλις ο κινητήρας περάσει πάνω από 2.000 σ.α.λ., έρχεται με μια ριπή γραμμικής και προβλέψιμης ισχύος μέχρι τα κόκκινα, που πλησιάζουν τις 6.500 σ.α.λ.

Οι μηχανικοί της Renault ανέπτυξαν ένα σύστημα εξάτμισης που “πυροβολεί”. Με το που αγγίζεις το γκάζι τη σωστή στιγμή (π.χ. στην 3η ταχύτητα στα 60 km/h ή στην 4η στα 80 km/h), η εξάτμιση ακούγεται σαν πολυβόλο, πυροβολώντας την απόσταση. Είναι εθιστικό. Αυτό στη λειτουργία της εξάτμισης «Soft». Αν γυρίστε στη “Race”, οι ήχοι αυξάνονται.Φυσικά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αγοράζουν hot hatches με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μόνο για την ταχύτητα και τον ήχο της εξάτμισης. Στις στροφές καταλαβαίνεις τι έχεις στα χέρια σου.

Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών «4control». Σε οποιοδήποτε άλλο τρόπο οδήγησης εκτός από το «Race» ή το «Perso», αυτό το σύστημα περιστρέφει τους πίσω τροχούς ελαφρώς, σε μειωμένη γωνία, προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός τροχούς κάτω από τα 60 km/h, για να βελτιώσει το χειρισμό. Στο «Race» και στο «Perso», το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητα έως 100 km/h. Πέρα από αυτό, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, πάντοτε λιγότερο έντονα, για να βελτιστοποιούν τη σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Δεν είναι όλα τέλειαΤο σύστημα ανάρτησης το οποίο, σε σύγκριση με τους ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες του i30 N, το αισθάνεσαι απίστευτα άκαμπτο. Από τη μία πλευρά, αυτό κάνει το Megane πολύ πιο hardcore από τους αντιπάλους του και σας επιτρέπει να νιώσετε κάθε μικρό χτύπημα στο δρόμο. Στους ανώμαλους επαρχιακούς κυρίους δρόμους υπάρχει ένα μικρό θεματάκι.

Τι γίνεται με το τιμόνι και τα φρένα; Το τιμόνι είναι σκληρό στη λειτουργία «Race» και γίνεται ελαφρύτερο στη “Neutral” και “Comfort”. Το φρενάρισμα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό, χάρη στις τετραπίστονες δαγκάνες Brembo στο μπροστινό μέρος.

Σε extreme καταστάσεις, η κατανάλωση καυσίμου είναι 13,6 λίτρα/100 km, η εταιρία δίνει μέση κατανάλωση 8 λίτρα/100 km. Σε αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση είναι περίπου 6,5 λίτρα/ 100. Πολύ λογικό.

Η καμπίνα του Trophy είναι ένα υπέροχο μέρος, πολύ premium. Εκτός από τα καθίσματα Alcantara, υπάρχει επένδυση από ανθρακονήματα και εσωτερικός φωτισμός. Επίσης, διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα και ένα εξαιρετικό σύστημα ήχου Bose. Η γνωστή ψυχαγωγία R-Link 8,7 ιντσών της Renault διαθέτει τα Apple CarPlay και Android Auto. Το διαμορφώσιμο ψηφιακό ταμπλό των 7,0 ιντσών προσθέτει premium και σπορ αίσθηση.

Ο χώρος μέσα στην καμπίνα είναι πολύ καλός. Υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια και τα δάχτυλα των ποδιών. Υπάρχει επίσης αρκετός χώρος στο πορτ-μπαγκαζ, 434 λίτρα για να είμαστε ακριβείς.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό