22.8 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Renault Estafette Concept – Κλασική λύση σε νέα προβλήματα!

Ειδήσεις Ελλάδα

Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 η Renault είχε ανάγκη για ένα μικρό επαγγελματικό. Ένα βαν που θα κάλυπτε το κενό ανάμεσα στο Juvaquatre των 300 κιλών (ωφέλιμο βάρος) και το λεγόμενο 1000 Kg του ενός τόνου απευθυνόμενο σε μικρές επιχειρήσεις και εμπόρους. Το αποτέλεσμα αυτής της ανάγκης ήταν το Estafette – το πρώτο μεσαίο βαν της γαλλικής μάρκας και το πρώτο που κατάφερνε να χωρέσει τον κινητήρα των 850 κ.εκ. και το κιβώτιο ταχυτήτων στο εμπρός μέρος, αφήνοντας το πίσω μέρος εντελώς ελεύθερο για εμπορεύματα. Το Renault Estafette πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στα μέσα του 1959 και παρότι έχουν περάσει… πολλά χρόνια, τα προβλήματα που κλήθηκε τότε να αντιμετωπίσει δεν έχουν εξαφανιστεί. Θα έλεγε κανείς ότι με την αλματώδη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν γίνει ακόμα πιο πιεστικά και έντονα, οπότε η Renault είναι έτοιμη για μία ακόμα φορά να προσφέρει την δική της λύση, παρουσιάζοντας σε πρώτη φάση το νέο Estafette σε μορφή concept.

Το νέο Estafette Concept είναι το πρώτο δείγμα της συνεργασίας του Renault Group με την Volvo και την CMA CGM και χρησιμοποιεί την FlexEVan αρχιτεκτονική που εξέλιξαν από κοινού οι τρεις εταιρίες μέσω της κοινοπραξίας ονόματι Flexis. Το πρώτο που ξεχωρίζει στο Estafette Concept και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα ξεχωρίζει και στο επερχόμενο μοντέλο παραγωγής είναι το design που αποστασιοποιείται από τα επιθετικά και αγριεμένα βαν του ανταγωνισμού και με τα χαριτωμένα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και τις “μαλακές” καμπύλες κατά κύριο λόγο στο εμπρός μέρος αλλά και στο υπόλοιπο αμάξωμα, τουλάχιστον εκεί που έχουν την ελευθερία οι σχεδιαστές να δημιουργήσουν.

“Τα βαν δεν θα είναι πλέον ανώνυμα σχήματα. Θα είναι αξιαγάπητα, εκφραστικά και θα έρχονται σε εντυπωσιακά ποπ χρώματα.”
Δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού πρωτότυπων οχημάτων της Ampere, Sandeep Bhambra. Να σημειώσουμε ότι ο “cute” σχεδιασμός κρύβει το μέγεθος του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού βαν της γαλλικής εταιρίας καθώς το Estafette έχει μήκος που πλησιάζει τα 4.9 μέτρα και πλάτος γύρω στα δύο μέτρα ενώ το ύψος του φτάνει τα 2.59 μέτρα που σημαίνει ότι ένα ενήλικας φυσιολογικού ύψους (έως 1.9 m) μπορεί να στέκεται όρθιος στον χώρο φόρτωσης. Παρότι μεγάλο σε μέγεθος, το ελαφρύ επαγγελματικό έχει κύκλο στροφής που δεν υπερβαίνει αυτόν ενός Clio ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η γαλλική μάρκα και στην πρακτικότητα του.

Για παράδειγμα, ο οδηγός έχει πρόσβαση στον πίσω χώρο (όρθιος όπως προαναφέραμε) μέσα από το αυτοκίνητο και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια ενώ οι πλαϊνές, συρόμενες πόρτες έχουν ειδικό design που μειώνει την επιβάρυνση στους καρπούς του οδηγού/χειριστή. Το κάθισμα του οδηγού περιστρέφεται αναβαθμίζοντας δραστικά την εργονομία της καμπίνας ενώ η πίσω πόρτα είναι επί της ουσίας ένα στόρι που ακριβώς επειδή δεν ανοίγει προς τα έξω όπως οι συμβατικές πόρτες, επιτρέπει στο Estafette να πλησιάσει στην ράμπα όπου πρόκειται να φορτώσει ή να ξεφορτώσει. Στην θεωρία, ο οδηγός δεν χρειάζεται να βγει ποτέ από το όχημα έχοντας πρόσβαση στο πίσω μέρος μέσα από το αυτοκίνητο ενώ τόσο το “τρίπτυχο” παρμπρίζ όσο και οι κάμερες που συνδυάζονται φυσικά με οθόνες εξασφαλίζουν την βέλτιστη δυνατή ορατότητα σε κάθε πλευρά του οχήματος.

Το μόνο που δεν γνωρίζουμε προς το παρόν είναι τι κρύβεται κάτω από την επιφάνεια και πιο συγκεκριμένα, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Renault Estafette. Κάτι μας λέει όμως ότι αυτά θα δημοσιευτούν όταν δούμε με το καλό την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου και αυτό σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες θα είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Βέβαιο είναι πάντως ότι το ηλεκτρικό βαν που θα κυκλοφορήσει στην αγορά θα κάνει χρήση της SDV (Software-Defined Vehicle) αρχιτεκτονικής που χαρίζει την δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων και έξυπνα συστήματα διαχείρισης στόλου κ.ά. που σύμφωνα με την Renault θα μειώνει το κόστος λειτουργίας ενός στόλου από Estafette έως και 30% σε σύγκριση με τα υπάρχοντα οχήματα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό