25.1 C
Athens
Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024

Renault Embleme – Συγκλονιστικό και υδρογονοκίνητο!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μερικές φορές οι πιο ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις είναι αυτές που δεν περιμένεις. Φυσικά υπάρχουν πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα μοντέλα που γνωρίζουμε ότι θα παρουσιαστούν στην έκθεση του Παρισιού που ανοίγει σε μερικές ημέρες τις πύλες του για το κοινό αλλά το Embleme της Renault είναι κάτι που δεν ήταν στην λίστα μας. Καμία σχετική ανακοίνωση, κανένα teaser… τίποτα. Απλά εμφανίζεται σήμερα μπροστά μας με ένα πολύ εντυπωσιακό παρουσιαστικό που αναμιγνύει τις μοντέρνες γραμμές με στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της γαλλικής μάρκας και ένα διαφορετικό σε σύγκριση με ότι έχουμε συνηθίσει, κινητήριο σύνολο υδρογόνου που δείχνει ότι η Renault δεν επαναπαύεται και συνεχίζει να εξελίσσει εναλλακτικές στον τομέα της κίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό, το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα στο Renault Embleme είναι βεβαίως το design του. Μεγάλες, αισθησιακές καμπύλες συνδυάζονται με γωνίες, κυρτές και κοίλες επιφάνειες για να δημιουργήσουν ένα σύνολο που κερδίζει τις εντυπώσεις χωρίς να κουράζει. Το Embleme είναι ένα κινητό highlight με μήκος 4.8 μέτρων και συντελεστή οπισθέλκουσας Cd που δεν υπερβαίνει το 0.25 χάρη σε έξυπνες λύσεις όπως το εντελώς επίπεδο πάτωμα, οι αεραγωγοί στο καπό, οι κάμερες που αντικαθιστούν τους συμβατικούς καθρέπτες, η οροφή με την έντονη κλίση και φυσικά, οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος. Όσον αφορά στο εσωτερικό από την άλλη, δεν έχουμε εικόνα καθώς σκοπός του concept δεν είναι να λειτουργήσει ως προάγγελος ενός μοντέλου παραγωγής σε αυτό το σημείο, αλλά να επιδείξει την τεχνολογία που έχει εξελίξει η Renault στον τομέα του υδρογόνου.

Επ’ αυτού του θέματος, παρότι πρωτότυπο, το Renault Embleme βασίζεται στην AmpR Medium αρχιτεκτονική και εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι ικανός για 218 ίππους, μία μπαταρία 40 kWh και ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου χωρητικότητας 2.8 κιλών. Το μέγεθος της μπαταρίας ήδη προδίδει την διαφορετικότητα του συστήματος της Renault καθώς το Embleme είναι ένα κατεξοχήν ηλεκτρικό όχημα το οποίο χρησιμοποιεί τις κυψέλες υδρογόνου ως μία μορφή range-extender. Το σύστημα κίνησης έχει σχεδιαστεί με στόχο την ελαχιστοποίηση της χρήσης υδρογόνου όποτε καταναλώνει καταρχάς την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην μεγάλη (για υδρογονοκίνητο όχημα) μπαταρία και χρησιμοποιεί το υδρογόνο για την αναπλήρωση του φορτίου όπως κρίνεται απαραίτητο. Γι’ αυτό η μπαταρία του Embleme έχει χωρητικότητα 40 kWh ενώ σε μοντέλα όπως το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo δεν υπερβαίνει τις 2 kWh!

Η Renault ισχυρίζεται ότι η μπαταρία από μόνη της παρέχει αυτονομία “αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων” με τα 2.8 κιλά υδρογόνου να την επεκτείνουν κατά 350 χιλιόμετρα. Έτσι, σύμφωνα με την γαλλική μάρκα, το Embleme μπορεί να διανύσει 1.000 χιλιόμετρα με δύο 5-λεπτες στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο “ισοφαρίζοντας” κατά κάποιον τρόπο τον χρόνο που χρειάζεται ένα αντίστοιχο θερμικό μοντέλο για την ίδια απόσταση ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις επιδόσεις διαδραματίζει και το χαμηλό, για το μέγεθος και το είδος του μοντέλου, βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.750 κιλά – περίπου 100 λιγότερα από το Scenic.

Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην βιωσιμότητα του Embleme με την Renault να δηλώνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του μοντέλου δεν υπερβαίνουν τους 5 τόνους την στιγμή που το ηλεκτρικό Megane επιβαρύνει τον πλανήτη με 24 τόνους και το θερμικό Captur με 49 τόνους! Το Renault Embleme θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στην επερχόμενη έκθεση του Παρισιού ενώ η εταιρία δηλώνει ότι θα δημοσιεύσει περισσότερες λεπτομέρειες για το εξαιρετικά ενδιαφέρον μοντέλο προς τα τέλη του Οκτωβρίου, οπότε περιμένουμε με ανυπομονησία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό