24.5 C
Athens
Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου, 2024

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG – Το καλό έγινε…ομορφότερο

Ειδήσεις Ελλάδα

Σε μία εποχή που τις αυτοκινητικές συζητήσεις μονοπωλούν τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έρχεται ο όμιλος της Renault να κάνει τη διαφορά. Aυτό διότι εξακολουθεί να διαθέτει μοντέλα διπλού καυσίμου όπου εκτός από βενζίνη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και υγραέριο  προσφέροντας εκτός από οικονομικές και αξιόπιστες λύσεις, καθότι πρόκειται για εργοστασιακή κατασκευή. Και μία τέτοια πρόταση είναι το Clio LPG το οποίο προσφέρεται από το εργοστάσιο και ως υγραεριοκίνητο, κάτι που προφανώς έχει οφέλη και μόνο.

Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως η Renault εξακολουθεί να έχει στη γκάμα του Clio τόσο την πετρελαιοκίνητη έκδοση, όσο και μία φουλ υβριδική, αυξάνοντας κατακόρυφα τις διαθέσιμες επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές. Τώρα μάλιστα που η Γαλλική εταιρία αποφάσισε να προχωρήσει και σε μία ανανέωση του άκρως επιτυχημένου μοντέλου της, μπορούμε χωρίς κανέναν ενδοιασμό να πούμε πως το καλό και οικονομικό έγινε και σαφώς πιο όμορφο και θελκτικό. Παράλληλα υπήρξε και τεχνολογική αναβάθμιση, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Με σαφώς πιο εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση
Έχει γίνει κανόνας πλέον στα μέσα του κύκλου ζωής ενός μοντέλου να γίνεται μία ανανέωση προκειμένου αυτό να παραμένει ανταγωνιστικό. Στην περίπτωση του Clio το αποτέλεσμα της ανανέωσης ήταν μια αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου με στοιχεία που συναντούμε στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματά της Renault. To τελικό αποτέλεσμα είναι μία πιο δυναμική εμφάνιση από πριν, χωρίς να μεταβληθούν ουσιαστικά η γενικότερη γραμμή του αμαξώματός του και οι αναλογίες του. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα μεγάλωσε σε έκταση και σε αυτή ενσωματώθηκε καινούργια γρίλια με πολυάριθμα προεξέχοντα στοιχεία όπως και το καινούργιο έμβλημα της εταιρείας. Επίσης, διαφοροποιημένα είναι τόσο τα φώτα όσο και ο προφυλακτήρας. Στις άκρες αυτού έχουν τοποθετηθεί νέα LED φώτα ημέρας, τα οποία μοιάζουν με αιχμή βέλους και μαγνητίζουν το βλέμμα.

Οι αλλαγές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου αφορούν επίσης στα φώτα τα οποία δείχνουν λίγο μεγαλύτερα, ευκρινέστερα και με αυξημένη φωτεινότητα από πριν, όπως και στον προφυλακτήρα. Ο τελευταίος έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο ογκώδης και να κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ευρύτερο, συγκριτικά. Καινούργια στοιχεία είναι οι νέας σχεδίασης τροχοί και τα συνολικά επτά διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα με τα οποία διατίθεται πλέον το αυτοκίνητο.

Χωρίς σημαντικές αλλαγές εσωτερικά
Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές στο ανανεωμένο Clio είναι λίγες και στοχευμένες με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης των επιβατών και της εικόνας του, όπως και της ποιότητας. Σύμφωνα με την Γαλλική εταιρία δόθηκε έμφαση στην ευρύτερη χρήση ανακυκλωμένου υλικού στην ταπετσαρία και τοποθετήθηκε περισσότερο αφρώδες υλικό στα καθίσματα, για να είναι πιο άνετα και να συγκρατούν καλύτερα το σώμα από πριν. Επίσης, στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών ή 10,0 ιντσών, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης. Αντίστοιχα, η κεντρική οθόνη αφής είναι είτε 7,0 ιντσών είτε 9,3 ιντσών.

Με την ευκαιρία ανανέωσης του μοντέλου, αναβαθμίστηκε και το επίπεδο εξοπλισμού του. Το αυτοκίνητο, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, διαθέτει έως και 20 συστήματα ενημέρωσης και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται σύστημα προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση, αναγνώρισης πεζού ή δικυκλιστή, αυτόματη πέδηση, κάμερα προβολής εικόνων 360 μοιρών γύρω από το όχημα ακόμα και ενεργό σύστημα cruise control που επιτρέπει ημιαυτόματη οδήγηση Επιπέδου 2.

Κεντρική θέση του εξοπλιστικού τομέα είναι το σύστημα Multi-Sense μέσω του οποίου ο οδηγός είναι σε θέση να παραμετροποιεί τον τρόπο απόδοσης της ροπής στους τροχούς, μέσω των προγραμμάτων «Eco», «Sport» και «My Sense», όπως και το χρωματικό περιβάλλον στο εσωτερικό του οχήματος. Οι ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών των 317 λίτρων είναι μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία.

Στην καρδιά της κίνησης
Η ύπαρξη της επιλογής LPG με τον γνωστό τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης o οποίος αποδίδει 100 ίππους, είναι ένα από τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.  Το πρώτο μεγάλο ατού είναι  η τεράστια αύξηση της αυτονομίας η οποία σύμφωνα με τη Renault μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1400 χιλιόμετρα. Εμείς στη πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 2000 και πλέον χιλιομέτρων καταφέραμε να διανύσουμε 1050 περίπου χιλιόμετρα και με τα δύο ρεζερβουάρ. Με το πρώτο από αυτά, των 32 λίτρων υγραερίου που είναι τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας, κάναμε 470 χιλιόμετρα περίπου με υγραέριο και μέση κατανάλωση 7λτ/100 χλμ. και 580 χιλιόμετρα με τη βενζίνη (ρεζερβουάρ 39 λίτρων) με μέση κατανάλωση 6.6λτ./100χλμ.

Πολύ σημαντικό να τονίσουμε πως το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας, ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80%. Βεβαίως υπάρχει και το σχετικό κουμπάκι όπου μπορείτε να επιλέξετε αν θα κινηθείτε με υγραέριο ή βενζίνη, ενώ υπάρχει και η σχετική ένδειξη για τη ποσότητα υγραερίου που έχετε στο ρεζερβουάρ. Σε ότι αφορά στο μηχανικό σύνολο πρόκειται για τον γνωστό χιλιάρι τρικύλινδρο turbo κινητήρα με 100 ίππους και 170 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη. Οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν γρήγορα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία.

Οδηγώντας για πολλοστή φορά το Clio διαπιστώσαμε πόσο ευέλικτο, ισορροπημένο και ιδιαιτέρως ευχάριστο στην οδήγηση είναι, κάτι στο οποίο συμβάλλει τα μέγιστα και το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Και η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής προσφέρει στον οδηγό πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης στην εθνική οδό που συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση το καθιστούν ικανό για μεγάλα και ξεκούραστα ταξίδια.  Από εκεί και πέρα και αν αποφασίσετε να το οδηγήσετε πιο σβέλτα σε δρόμο με στροφές θα διαπιστώσετε πως κρατάει ψηλά τη γαλλική σημαία, με ένα αρκετά άμεσο εμπρός σύστημα και ιδιαίτερα ζωηρό χαρακτήρα.

Συμπερασματικά το ανανεωμένο Renault Clio στην έκδοση TCe 1.0 των 100 ίππων διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, σύγχρονη και απολύτως προσαρμοσμένη στο πνεύμα της εποχής. Συνδυάζει επιδόσεις, ευκολία χρήσης εντός και εκτός πόλης, ποιότητα κατασκευής και βεβαίως οικονομία, ενώ είναι και σαφώς πιο εντυπωσιακό σχεςδιαστικά.  Στη παρούσα χρονική περίοδο προσφέρεται και σε μία καλή τιμή η οποία ξεκινάει από τα 21870 Ευρώ.

 
 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό