18.7 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7. Τολμηρό

Ειδήσεις Ελλάδα

Mέχρι τώρα τα κουπέ SUV μοντέλα αποτελούσαν μία πρόταση η οποία δεν απευθύνονταν σε πάρα πολλούς εξαιτίας του γεγονότος ότι μόνο η premium κατηγορία διέθετε τέτοια μοντέλα. Και άσχετα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με τη φιλοσοφία ενός κουπέ SUV, ανεξάρτητα με το αν βρίσκει λόγο ύπαρξης αυτών των προτάσεων, η δυνατότητα να το αποκτήσει ένα σαφώς πιο ευρύ αγοραστικό κοινό, δεν υπήρχε. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, καθώς η Renault έκανε την, ευχάριστη είναι η αλήθεια έκπληξη, και παρουσίασε το Arkana.Ένα πραγματικά όμορφο κουπέ SUV, το οποίο είναι απευθύνται σε ένα σαφώς πιο διευρυμένο αγοραστικό κοινό, λόγω της εξαιρετικά λογικής τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθεί η Ελληνική αντιπροσωπεία. Μάλιστα σε μία εποχή που, το σύνολο και μάλιστα χωρίς εξαίρεση, των αυτοκινήτων ακριβαίνουν και δυστυχώς πολύ, το Arkana ήταν κατάφερε να τοποθετηθεί οικονομικά με πολύ μεγάλη περίσκεψη. Φυσικά, από μόνο, του το κόστος κτήσης δεν αποτελεί ποτέ παράγοντα πρόκλησης ενδιαφέροντος για ένα αυτοκίνητο, οπότε πάμε να το γνωρίσουμε συνολικά.Η προκλητικότητα της καλαισθησίαςH αλήθεια είναι πως από μία αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Renault, όχι απλώς περιμένεις να κάνει τέτοιες αισθητικές κινήσεις, αλλά ως ένα σημείο, τις απαιτείς κιόλας. Αυτό διότι δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που στο, μακρινό ή και πιο πρόσφατο, παρελθόν η Γαλλική εταιρία τόλμησε να δημιουργήσει πολύ μα πάρα πολύ προχωρημένα σχήματα. Βεβαίως στη περίπτωση του Arkana οι σχεδιαστές της κατάφεραν να συνδυάσουν την SUV αισθητική με την επιθετική άποψη ενός κουπέ, με τρόπο προκλητικά όμορφο. Καταρχήν να πούμε πως το αυτοκίνητο ανήκει στο άνω άκρο της κατηγορίας των C SUV, καθώς τα 4,568 μέτρα του μήκους του, τα 2,034 μέτρα του πλάτους και το 1,576 του ύψους, κάθε άλλο παρά μικρές χαρακτηρίζονται ως διαστάσεις.Το μεταξόνιο των 2,720 μέτρων συμπληρώνει με εμφατικό τρόπο το παζλ, δίνοντας άφθονους εσωτερικούς χώρους, όπως θα δούμε στη συνέχεια.  Οι δημιουργοί του φρόντισαν ώστε η εικόνα του Arkana αφενός να είναι ξεκάθαρα SUV αλλά και να φωνάζει από μακριά Renault. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, με τα φώτα να έχουν τη χαρακτηριστική LED υπογραφή και το καπό αρκετά νεύρα και έντονα σπορτίφ χαρακτήρα. Αντίστοιχα ισχυρού χαρακτήρα είναι και το πίσω μέρος, αν και προφανώς το σήμα κατατεθέν είναι η γραμμή του προφίλ. Με έντονη κλίση προς τα πίσω, η οροφή δημιουργεί μια ξεκάθαρη σύνδεση με κουπέ εντείνοντας, όπως είναι φυσικό, ακόμη περισσότερο το σπορ ύφος του.Ένα σπορ ύφος, το οποίο μπορεί να μην συνάδει με, το διόλου ευκαταφρόνητο ως νούμερο, των 20 εκατοστών της απόστασης από το έδαφος, προσφέροντας όμως και αυτό με τη σειρά του ένα λιθαράκι στο χτίσιμο της προκλητικής καλαισθησίας που χαρακτηρίζει το Γαλλικό μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα την επιλογή των Γάλλων να διαθέσουν το μοντέλο τους σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο στη Ρωσία όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, καθώς η εικόνα του όχι μόνο δεν περνάει απαρατήρητη, αλλά είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τα πολύ απαιτητικά Ευρωπαϊκά γούστα.Αφθονία χώρων και πλήρης εξοπλισμόςTo χαμήλωμα της οροφής έχει γίνει με επιτυχία, τόσο από αισθητικής άποψης όσο και από πρακτικής αφού οι χώροι στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πιο συγκεκριμένα για τους πίσω επιβάτες δεν τίθεται κανένα θέμα για τον αέρα τόσο πάνω από τα κεφάλια τους, όσο και για την μεγάλη απόσταση για τα γόνατα τους. Όσο για τις αποσκευές το πορτμπαγκάζ με τα, εντυπωσιακά είναι η αλήθεια, 513 λίτρα της χωρητικότητά του, αποτελεί τη πλέον απτή απόδειξη της ευρυχωρίας του Arkana.Στις εμπρός, πολύ άνετες,  θέσεις οδηγός και συνοδηγός αντικρίζουν ένα σχετικά γνώριμο ταμπλό με τις δύο οθόνες του πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής που στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που είναι η «βασική», πλούσιας ωστόσο εξοπλισμένης έκδοσης, αμφότερες είναι στις επτά ίντσες. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα ώστε να προσεγγισθεί μια πιο upper-class αίσθηση, η θέση οδήγησης βολική, οι θήκες για μικρό-αντικείμενα είναι αρκετές, όπως και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με ασύρματη θέση φόρτισης για το κινητό.Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι απροβλημάτιστη, αλλά και πίσω παρά την κλίση του παρμπρίζ σπάνια θα αισθανθείς να ενοχλείσαι. Η απουσία καθαριστήρα είναι κάτι που ενοχλεί μόνο όταν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα. Σε πιο υψηλή ταχύτητα ο αέρας καθαρίζει το νερό, ενώ για το παρκάρισμα υπάρχει κάμερα. Στον τομέα της ασφάλειας, η Renault προσφέρει την τελευταία λέξη των συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού. Και διαχωρίζει τη δράση τους σε εκείνα για την οδήγηση, το παρκάρισμα και την ασφάλεια, με το σύνολό τους να ονομάζεται EASY DRIVE. Εννοείται πως η συνδεσιμότητα υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay.Παραπάνω από ικανόO λόγος για το μηχανικό σύνολο του Arkana που αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων ο οποίος δέχεται και μία μικρή, 12V, ηλεκτρική υποβοήθηση. Αποδίδει 140 ίππους και 260 Nm ροπής, με τη κίνηση να μεταφέρεται, αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων, το οποίο η Renault σοφά σκεπτόμενη τοποθέτησε στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Η επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση γίνεται σε 9,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή απολύτως λογική.Για την εικόνα του Arkana στον δρόμο, η φύση «SUV» είναι αυτή που δίνει το ρυθμό και την αίσθηση κάτι που είναι θεμιτό για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η κύλιση είναι πολύ ποιοτική και εντυπωσιακά αθόρυβη, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω επίσης. Η ρύθμιση δεν είναι μαλακή, καθώς στις χαμηλές ταχύτητες κάποιες ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές, αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικές. Σε πιο σβέλτο ρυθμό οι κακοτεχνίες αποσβένονται καλύτερα, χωρίς να συνοδεύονται από αναπήδηση του πίσω συστήματος. Για την ακρίβεια είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις τον ημιάκαμπτο άξονα. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι το Arkana είναι απόλυτα σταθερό και ευθύβολο, εμπνέοντας σιγουριά κάτω από όποια κατάσταση. Εκτός από το “οικονομικό” προφίλ λειτουργίας, υπάρχουν ακόμα δύο ρυθμίσεις, η βασική που είναι το πιο ισορροπημένη και μία Sport, για όσους έχουν πιο έντονες οδηγικές ανησυχίες.Κανένα παράπονο δεν προκύπτει από τα φρένα, τα οποία αποτελούνται από τέσσερις δίσκους -εννοείται οι εμπρός αεριζόμενοι, ενώ και το επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει σωστή κλιμάκωση και εκτελεί εύστοχα και γρήγορα τις αλλαγές. Το πιο τολμηρό ωστόσο στοιχείο, συνολικά του αυτοκινήτου, είναι η τιμή του η οποία στη βασική, αλλά πολύ πλούσια και χωρίς καμία έλλειψη,  έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 26490 Ευρώ. Μία τιμή η οποία είναι πραγματικά value for money, για τα όσα προσφέρει το Γαλλικό μοντέλο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό