26.5 C
Athens
Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024

Porsche Mission X Concept – Το ηλεκτρικό hypercar του μέλλοντος!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Porsche διατηρεί πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις προβλέψεις της όσον αφορά στην κατεύθυνση των sports cars ανά τα χρόνια. Πολλά από τα πρωτότυπα της διέθεταν τεχνολογίες οι οποίες καθιερώθηκαν αρκετό καιρό μετά και πιθανότατα το ίδιο θα γίνει και με το τελευταίο concept που παρουσιάστηκε εχθές το βράδυ, την ίδια μέρα που 75 χρόνια πριν έπαιρνε άδεια κυκλοφορίας το πρώτο μοντέλο της – η εμβληματική 356/1. Την ημέρα των γενεθλίων της λοιπόν, η Porsche παρουσιάζει την Mission X, ένα εντυπωσιακό διθέσιο που παίρνει την σκυτάλη από τις 959, Carrera GT και 918 Spyder πριν από αυτήν και παρέχει μία κρίσιμη ώθηση για την εξελικτική πορεία των μελλοντικών μοντέλων. Γιατί όπως ανέφερε ο επικεφαλής της γερμανικής μάρκας, “η Porsche έχει παραμείνει η Porsche αλλάζοντας συνέχεια”.

Η Mission X Concept λοιπόν, είναι ένας προάγγελος του hypercar του μέλλοντος. Παραδόξως, είναι αρκετά compact με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4.5 μέτρα και μεταξόνιο της τάξης των 2.73 μέτρων ενώ το design της αποδεικνύει περίτρανα ότι τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας δεν χρειάζεται να είναι… άγρια και επιθετικά. Η Mission X είναι άκρως αθλητική με μυώδεις γραμμές, τρομερά χαμηλό ύψος που δεν υπερβαίνει τα 1.2 μέτρα και έντονα χαρακτηριστικά αλλά όπως συνηθίζει στα super sports cars της η Porsche, έτσι και αυτή δεν είναι “φορτωμένη” σχεδιαστικά. Είναι αρκετά λιτή συνδυάζοντας την κομψότητα και την πολυτέλεια με τον δυναμισμό που εκ των πραγμάτων αποπνέει ένα hypercar. Σε αυτά προσθέτει και στοιχεία όπως τα κάθετα φωτιστικά σώματα που αντλούν επιρροές από ιστορικά αγωνιστικά όπως οι Porsche 906 και 908, τα σχεδόν διάφανα “aeroblades” στους τροχούς του πίσω άξονα που βελτιώνουν την ψύξη του συστήματος πέδησης αλλά και τον γυάλινο θόλο με τον εξωσκελετό από carbon-fibre-reinforced-plastic που θυμίζει έντονα τα πρωτότυπα του Le Mans – όπως και οι πόρτες που ανοίγουν προς τα εμπρός και πάνω ενώ το πακέτο συμπληρώνεται από τις ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει καταρχάς με την ασυμμετρία του καθώς η Porsche επέλεξε διαφορετικά χρώματα για τα κατασκευασμένα από CFRP και επενδυμένα με δέρμα, bucket καθίσματα. Αυτό του οδηγού συνδυάζει το “Andalusia Brown” με το “Kalahari Grey” ενώ του συνοδηγού είναι ολόκληρο “Andalusia Brown” και αμφότερα διαθέτουν ζώνες 6 σημείων που ενσωματώνονται στο monocoque. Συνεχίζοντας στο motorsport μοτίβο, το τιμόνι μοιάζει να έχει βγει από κάποιο από τα πρωτότυπα αγωνιστικά της γερμανικής μάρκας ενώ στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχει ένα σύστημα που επιτρέπει την τοποθέτηση ενός χρονομέτρου και η Porsche Design δεν έχασε την ευκαιρία και σχεδίασε μία μονάδα με αναλογικά και ψηφιακά όργανα μέτρησης.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η Porsche δεν μίλησε με νούμερα αλλά με αναλογίες και πρέπει εμείς να προσπαθήσουμε να τις αποκωδικοποιήσουμε. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Θέλει η Mission X ή όπως ονομαστεί όταν περάσει στην παραγωγή (όταν και όχι αν) να είναι το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στη Nordschleife του Nurburgring – έναν τίτλο που αυτή τη στιγμή κατέχει η Mercedes-AMG One με τον εξωπραγματικό χρόνο των 6 λεπτών και 35.18 δευτερολέπτων. Θέλει να παρέχει “πολύ υψηλότερη” downforce από την τρέχουσα 911 GT3 RS που χάρη στο σχεδόν αγωνιστικό αεροδυναμικό πακέτο της είναι ικανή για 860 κιλά στα 285 km/h. Το πώς θα το πετύχει αυτό η Mission X χωρίς αεροτομές και πτερύγια που θα παρεμβάλλονται στο “καθαρό” design της, θα το δούμε. Θέλει επίσης, χάρη στην αρχιτεκτονική των 900-volt να προσφέρει περίπου διπλάσιο ρυθμό φόρτισης από το κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα μοντέλο της, την Taycan Turbo S και τέλος, θέλει να έχει αναλογία ίππων ανά κιλό “περίπου 1”.

Αυτός ίσως να είναι και ο πιο ενδιαφέρον στόχος καθώς σημαίνει ένα από δύο πράγματα: Είτε η Porsche θα κάνει κάποιο θαύμα και θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar με βάρος λίγο πάνω από 1.000 κιλά, κάτι που δεν έχει καταφέρει κανένας σε αυτό το επίπεδο, είτε η Mission X θα ζυγίζει περίπου όσο η προκάτοχος της, η υβριδική και όχι αμιγώς ηλεκτρική (με ότι συνεπάγεται αυτό για το βάρος της) 918 Spyder και θα προσφέρει περί τα 1.600 με 1.700 άλογα! Σε κάθε περίπτωση, ανυπομονούμε να δούμε τι ετοιμάζεται πίσω από κλειστές πόρτες από τους μηχανικούς της Porsche…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό