26.4 C
Athens
Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Pirelli: Η Red Bull και η Aston Martin έτρεχαν με χαμηλότερες πιέσεις στο GP του Αζερμπαϊτζάν

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Pirelli έβγαλε το πόρισμά της σχετικά με τα κλαταρίσματα στο Μπακού με τον Mario Isola να δηλώνει στο περιθώριο του Γαλλικού GP πως τόσο η Red Bull, όσο και η Aston Martin έτρεχαν με χαμηλότερες πιέσεις στο GP του Αζερμπαϊτζάν, κάτι που οδήγησε τελικά στα κλαταρίσματα. Όπως είπε:
Αυτό που συνέβη στο Μπακού είναι απλώς πως οι αναμενόμενες συνθήκες λειτουργίας ήταν διαφορετικές σε σύγκριση με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτό δημιούργησε το πρόβλημα.
Όταν έχεις πολλή ενέργεια να πηγαίνει στα ελαστικά, και η πίεση είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με αυτή που έπρεπε να είναι, έχει αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στα πλαγινά τμήματα των ελαστικών αυτό που λέμε “όρθια κύματα”. Τα κύματα αυτά βάζουν πολύ ενέργεια στον εσωτερικό ώμο του ελαστικού και μετά από κάποιο σημείο το ελαστικό σπάει. Αυτό συνέβη στο Μπακού και είχαμε τα κλαταρίσματα.1Ο Isola πρόσθεσε πως για τα κλαταρίσματα δεν ευθύνονται μόνο οι χαμηλές πιέσεις, αλλά ένας ακόμη παράγοντας ήταν οι προβλέψεις της Pirelli για την απόδοση των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Όταν ετοιμάζουμε τις συνταγές (για την ελάχιστη πίεση), λαμβάνουμε υπόψιν τις προσομοιώσεις και δημιουργούμε τα περιθώρια. Τα αναμενόμενα φορτία, η κάθετη αεροδυναμική πίεση ή η ταχύτητα, προσομοιώνονται, οπότε δεν είναι ακριβώς η τιμή που βρίσκουμε στην πίστα. Και σε αυτήν την περίπτωση στο Μπακού, βρήκαμε επίσης κάποιες παραμέτρους που δεν ήταν ακριβώς αυτές που βρήκαμε στην πίστα.
Υποθέτουμε ότι τα μονοθέσια κινούνται με μια συγκεκριμένη πίεση και με μια συγκεκριμένη γωνία κάμπερ. Και έτσι με τα περιθώρια που θέτουμε, δημιουργούμε μια κατάσταση που είναι ok για τα ελαστικά.
Σε αυτήν την περίπτωση, δεν πετύχαμε αυτές τις προϋποθέσεις, όχι επειδή οι ομάδες έκαναν κάτι ενάντια στους κανονισμούς, αλλά επειδή έψαχναν ως συνήθως για την απόδοση, και αυτό δημιούργησε ένα διαφορετικό σενάριο από αυτό που περιμέναμε. Και το διαφορετικό σενάριο ήταν ότι κυρίως τα ελαστικά λειτουργούσαν σε χαμηλότερη πίεση σε σύγκριση με τις δικές μας προσδοκίες.
Ο Isola τόνισε πως οι ομάδες δεν έκαναν κάτι το παράνομο, μιας και δεν υπάρχει κανονισμός που ορίζει την ελάχιστη πίεση λειτουργίας των ελαστικών. Ωστόσο αυτό θα αλλάξει και από του χρόνου τα μονοθέσια θα διαθέτουν αισθητήρες πίεσης ελαστικών έτσι ώστε τα ελαστικά να συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς για την πίεση λειτουργίας.2O Max Verstappen από τη μεριά του δήλωσε πως η Pirelli δεν μπορεί να κατηγορήσει τη Red Bull και την Aston Martin για τα κλαταρίσματα στο Μπακού, λέγοντας πως η Pirelli “πρέπει να κοιτάξει τον εαυτό της”. Όπως είπε:
Εξήγησαν ότι δεν έχουν εργαλεία μέτρησης κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά τους δώσαμε τις πιέσεις των ελαστικών μας και ήταν εντός των περιθωρίων που έθεσαν.
Εάν αυτά τα όρια δεν είναι σωστά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, απλώς ακολουθούμε ό, τι είναι δυνατό στους κανονισμούς. Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ανεβάσουμε τις πιέσεις, θα το κάνουμε, όλοι θα ανεβάσουν τις πιέσεις.
Λένε ότι δεν είχαν τις σωστές μετρήσεις, αλλά τους τις δώσαμε μετά τον αγώνα και αποδείχθηκε ότι δεν κάναμε κάτι λάθος εκεί. Ούτε η Aston Martin έκανε κάτι λάθος. Έτσι, δεν μπορούν να μας κατηγορήσουν. Νομίζω ότι πρέπει να κοιτάξουν τον εαυτό τους.
Για εμένα ήταν λίγο ασαφές αυτό που ανακοίνωσε η Pirelli. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι από την πλευρά μας, νομίζω ότι η ομάδα έκανε τα πάντα όπως θα έπρεπε. Ακολούθησαμε όλες τις οδηγίες για τις πιέσεις των ελαστικών
Δεν καταλαβαίνω πραγματικά. Σίγουρα θα ανεβάσουμε τις πιέσεις στο GP της Γαλλίας. Είμαι 100% σίγουρος ότι θα το κάνουμε.3Ο Lewis Hamilton από τη μεριά του υπερασπίστηκε την Pirelli, λέγοντας πως ο ίδιος δεν πιστεύει πως για τις αστοχίες των ελαστικών στο Μπακού ευθύνεται η Pirelli:
Κάθε σαββατοκύριακο, κάθε φορά που υπάρχει κάποιο κλατάρισμα, πάντα αυξάνουν τις πιέσεις. Αυτό κάτι πρέπει να μας λέει. Τις περισσότερες φορές, αιτία των κλαταρισμάτων είναι το γεγονός πως τα ελαστικά έχουν χαμηλότερες πιέσεις. Εμείς δεν είχαμε πρόβλημα με τα ελαστικά μας.
Νομίζω ότι η Pirelli έχει κάνει εξαιρετική δουλειά φέτος με τα ελαστικά. Είναι πιο ανθεκτικά από πριν και νομίζω ότι σε αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν φταίει η Pirelli.4Ο εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Marcin Budkowski από τη μεριά είπε πως θα ήταν “πολύ ανησυχητικό” εάν οι ομάδες “κάνουν κόλπα” με τις πιέσεις των ελαστικών και είπε πως το νέο πρωτόκολλο της FIA περιλαμβάνει περισσότερους και πιο προσεκτικούς ελέγχους στα ελαστικά που βγαίνουν από τα μονοθέσια μετά τα pit stops, προκειμένου να εξακριβωθεί πως η πίεση τους παρέμεινε πάνω από τα καθορισμένα περιθώρια κατά την χρήση τους.
Η αντίδραση της FIA στην πραγματικότητα δεν εμπεριέχει σημαντικές αλλαγές στις διαδικασίες λειτουργίας. Αυτό που προσφέρει είναι πολύ μεγαλύτερη σαφήνεια και πολύ πιο αυστηρό έλεγχο των επιχειρησιακών διαδικασιών.
Εάν αυτό υποδηλώνει ότι ορισμένοι μέχρι πρότινος έπαιρναν κάποιες ελευθερίες στις επιχειρησιακές διαδικασίες, αυτό είναι ένα βήμα που δεν θα κάνω, γιατί δεν ξέρω τι θα συμβεί. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο είναι αρκετά ανησυχητικό, επειδή είναι ένα κρίσιμο θέμα ασφάλειας.
Σε γενικές γραμμές υπάρχουν αυστηρότερες διαδικασίες και έλεγχοι που έχουν επιβληθεί. Δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτό που υπήρχε. Επομένως, προφανώς χαιρετίζουμε το γεγονός ότι πρόκειται να ελεγχθεί διεξοδικά η πίεση των ελαστικών, γιατί αυτό είναι κάτι που δεν θέλεις να παίζεις.
Εάν η Pirelli δίνει μια ελάχιστη συνταγή, υπάρχει λόγος γι ‘αυτήν. Και αν δεν τηρείται, τότε μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχίες.
Η νέα τεχνική οδηγία αντιμετωπίζει επίσης το ζήτημα των ομάδων που αφαιρούσαν τις κουβέρτες των ελαστικών νωρίτερα κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων, επιτρέποντας έτσι δυνητικά στις πιέσεις να πέσουν.
Ορισμένες ομάδες είχαν παραπονεθεί στην FIA, αφού η Red Bull φάνηκε να αφαιρεί τις κουβέρτες ασυνήθιστα νωρίτερα προτού τα μονοθέσιά της βγουν στην πίστα.
Στο εξής, οι κουβέρτες μπορούν να αφαιρεθούν μόνο αμέσως πριν το μονοθέσιο βγει από το γκαράζ, με την κυκλοφορία στο pitlane να είναι η μόνη δικαιολογία για καθυστέρηση, με επιτρεπόμενη ανοχή 30 δευτερολέπτων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό