23.8 C
Athens
Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου, 2024

Peugeot E-408 – Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 408

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Peugeot συμπληρώνει τη σειρά ηλεκτρικών της οχημάτων, με μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του 408, μετά το πρόσφατο λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης το 2024. Το νέο E-408 συνδυάζει την απροσδόκητη γοητεία μιας fastback σιλουέτας με μηδενικές εκπομπές ρύπων, την ισχύ ενός κινητήρα 157 kW/210 hp και την απόλαυση της ηλεκτρικής οδηγικής εμπειρίας της Peugeot, με αυτονομία έως 453 km. Όσον αφορά την επαναφόρτιση, η διαδικασία γίνεται απλή με τον ενσωματωμένο προγραμματιστή διαδρομών (trip planner). Η Peugeot προσφέρει επίσης απόλυτη ηρεμία στους πελάτες της, παρέχοντας εγγύηση 8 ετών/160.000 km για την μπαταρία.

Με την αποκάλυψη του 408 το 2022, η Γαλλική εταιρία έφερε τη γοητεία ενός πρωτόγνωρου fastback σχεδίου στην κορυφή της κατηγορίας D. Το 408 ξεχωρίζει με τη δυναμική σιλουέτα, τις εκλεπτυσμένες γραμμές που προσφέρουν μια ανυψωμένη θέση οδήγησης, την κομψότητα και την premium πολυτέλεια μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Τα δύο συστήματα κίνησης, plug-in hybrid 180 e-EAT8 και plug-in hybrid 225 e-EAT8, σηματοδότησαν το πρώτο βήμα στον εξηλεκτρισμό του 408. Νωρίτερα φέτος, το Hybrid 136 e-DCS6 εντάχθηκε στη σειρά 408. Το νέο E-408 ανεβάζει την ηλεκτρική στρατηγική στο επόμενο επίπεδο με ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης μηδενικών εκπομπών, ισχύος 157 kW/210 hp σε συνδυασμό με μια μπαταρία NMC 58,2 kWh (ωφέλιμη). Ο καινοτόμος και απροσδόκητος σχεδιασμός fastback ταιριάζει απόλυτα με τη μοντέρνα φιλοσοφία του νέου  E-408. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που επιτρέπει την πλήρη ηλεκτροκίνηση χωρίς να συμβιβάζεται το στυλ, η δυναμική ή η εσωτερική άνεση.
Με συνολικό μήκος 4,69 μ. και πλάτος 1,85 μ. (με τους καθρέπτες διπλωμένους), το PEUGEOT E-408 χρησιμοποιεί την πολυενεργειακή πλατφόρμα E-EMP2 (Efficient Modular Platform), γνωστή για το μεγάλο μήκος του μεταξονίου 2,79 μ. Αυτές οι γενναιόδωρες διαστάσεις επιτρέπουν την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος, κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους τροχούς, διατηρώντας έτσι τον χώρο της καμπίνας και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για δυναμική οδική συμπεριφορά, όπου η απόλαυση οδηγεί την πρόοδο. Αυτή η αρχιτεκτονική συνδυάζει τη δυναμική κομψότητα ενός fastback, τη συμπεριφορά στο δρόμο αντάξια των καλύτερων σεντάν και μια ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης που ενισχύει την καθημερινή απόλαυση, ασφάλεια και άνεση. Με φαρδιά μετατρόχια – 1,59μ μπροστά και 1,60μ πίσω – το E-408 πατά σταθερά στο δρόμο. Παρά το γεγονός ότι είναι υπερυψωμένο από το έδαφος (χαρακτηριστικό Crossover), προσφέρει ένα κομψό και σπορ προφίλ χάρη στο περιορισμένο ύψος των 1,49μ, το οποίο βελτιώνει την αεροδυναμική.

Ο αιλουροειδής χαρακτήρας του τονίζεται από τη μοναδική και αιχμηρή επεξεργασία των επιφανειών του αμαξώματος, ιδιαίτερα αισθητή προς τα πίσω – με τα «αυτιά της γάτας», το καπό του χώρου αποσκευών και το σχήμα των φτερών – δημιουργώντας αιχμηρές όψεις σχεδιασμένες να παίζουν με το φως. Τα προστατευτικά του αμαξώματος και των θόλων των τροχών εκτείνονται σε έναν στιβαρό μαύρο πίσω προφυλακτήρα, ο οποίος, κόβοντας το χρώμα του αμαξώματος διαγώνια, τονίζει τον δυναμισμό του πίσω μέρους. Οι μεγάλοι τροχοί γραφίτη 19 ιντσών με καινοτόμο σχεδιασμό έχουν ελαστικά 225-50R19 με πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης (κατηγορία A+). Η χρωματική επεξεργασία της μάσκας στο χρώμα του αμαξώματος την «αποϋλοποιεί» αναμειγνύοντάς την στο συνολικό σχήμα του προφυλακτήρα – ένα σημάδι της αλλαγής στη νέα εποχή εξηλεκτρισμού της γκάμας Peugeot.

Η ταυτότητα της μάρκας είναι πιο ορατή από ποτέ μέσα από την εκλεπτυσμένη δουλειά στον φωτισμό. Στο μπροστινό μέρος, η τεχνολογία LED επιτρέπει πολύ λεπτούς – και πολύ αποτελεσματικούς – προβολείς που διαμορφώνουν την εμφάνιση του PEUGEOT E-408: μια απόλυτα PEUGEOT εμφάνιση. Η φωτεινή υπογραφή εκτείνεται προς τα κάτω με δύο λωρίδες LED σε σχήμα κυνόδοντων που βυθίζονται στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, η ταυτότητα της PEUGEOT παίρνει τη μορφή των εμβληματικών τριών νυχιών LED, για ακόμα περισσότερο δυναμισμό. Η οθόνη 10 ιντσών υψηλής ανάλυσης στο κέντρο του ταμπλό επιτρέπει τον έλεγχο του συστήματος i-Connect® Advanced, που προσφέρεται ως στάνταρ στο  E-408 και περιλαμβάνει το σύστημα συνδεδεμένης πλοήγησης TomTom. Για βέλτιστη αναγνωσιμότητα, η προβολή του χάρτη καλύπτει ολόκληρη την οθόνη 10 ιντσών. Οι ενημερώσεις του συστήματος πραγματοποιούνται «over the air», δηλαδή απευθείας μέσω δεδομένων από το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.

Το σύστημα πλοήγησης περιλαμβάνει τη λειτουργία «προγραμματισμού διαδρομής» (trip planner), που προγραμματίζει ιδανικά τις διαδρομές για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του οχήματος και να διευκολύνει τη φόρτιση. Για τον υπολογισμό της ιδανικής διαδρομής, το σύστημα λαμβάνει υπόψη πολλές πληροφορίες, όπως την απόσταση που πρέπει να διανυθεί, την αρχική στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, την επιθυμητή στάθμη φόρτισης στον προορισμό, την ταχύτητα, την κατανάλωση ενέργειας, την κυκλοφορία, το είδος του δρόμου, την κλίση του εδάφους και, φυσικά, τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης κοντά στον προορισμό. Για φόρτιση AC, το νέο E-408 εφοδιάζεται στάνταρ με τριφασικό φορτιστή 11 kW. Για φόρτιση DC, δέχεται ισχύ έως 120 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 20% έως 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά (υπό συνθήκες κανονικής θερμοκρασίας μπαταρίας) και ανάκτηση 100 km αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης. Για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης, ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τα κατώτερα και ανώτερα όρια από την κεντρική οθόνη του. Το εμπορικό λανσάρισμα στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό