28.7 C
Athens
Κυριακή, 23 Ιουνίου, 2024

Peugeot 208 Cabriolet – Δεν έμελλε να είναι…

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα πρωτότυπα που ποτέ δεν πέρασαν στην παραγωγή έχουν μία γοητεία. Με τον ίδιο τρόπο που έχουν μία γοητεία και προκαλούν μία συμπάθεια όλοι οι αδίκως περιθωριοποιημένοι. Οι παρίες. Οι απορριφθέντες. Επιπλέον, ένα πρωτότυπο που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή και αποκαλύπτεται στο κοινό χρόνια αργότερα είναι σαν μία κλειδαρότρυπα στις εσωτερικές διεργασίες μίας εταιρίας. Σαν να μας παρέχει μία κλεφτή ματιά σε ένα μικρό μέρος αυτών που συνέβαιναν πίσω από κλειστές πόρτες σε μία δεδομένη χρονική περίοδο σε έναν κατασκευαστή. Πάρε για παράδειγμα το “A97” που βλέπεις στις φωτογραφίες…

Το 2012 η Peugeot παρουσίαζε στον κόσμο το ολοκαίνουριο τότε, 208. Το προϊόν  της εξέλιξης του μικρού hatchback της γαλλικής εταιρίας από το 206 και εν συνεχεία, το 207. Σχεδόν 5 χρόνια πριν πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του όμως το Peugeot 208, μία μικρή ομάδα ατόμων εντός της μάρκας είχε ξεκινήσει τους… πειραματισμούς για μία cabrio έκδοση του. Ο τότε επικεφαλής σχεδιασμού του PSA Group και νυν επικεφαλής σχεδιασμού της Lancia, Jean-Pierre Ploue, ο τότε αρχισχεδιαστής της Peugeot και νυν επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Gilles Vidal και ο τότε επικεφαλής marketing της Peugeot και νυν αντιπρόεδρος του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της Stellantis, Xavier Peugeot κινήθηκαν με.. άκρα μυστικότητα και αποφάσισαν να κάνουν μία “ανοιχτή” έκδοση του 208 χωρίς την πρότερη έγκριση του διοικητικού συμβουλίου. Προσπάθησαν να αναπαράγουν την τεράστια επιτυχία του 206 CC (η οποία δεν συνεχίστηκε ούτε με το 207 CC, ούτε με το 308 CC βέβαια) αλλά ταυτόχρονα, προσπάθησαν να ενσωματώσουν κάποιες αλλαγές.
Ήθελαν για παράδειγμα αυξημένους χώρους, κυρίως για τα κεφάλια των πίσω επιβατών ενώ επέλεξαν την λύση μίας υφασμάτινης αντί για την σκληρή οροφή των προκατόχων του, για προφανείς λόγους: κόστος, απλότητα, packaging και ευρυχωρία. Ο μηχανισμός εξελίχθηκε από την Magna Steyr που ήταν υπεύθυνη και για την παραγωγή του RCZ ενώ παρόμοιο με του RCZ ήταν και το πίσω τζάμι του 208 Cabriolet με τα χαρακτηριστικά διπλά φουσκώματα. Ασορτί για την περίπτωση του πρωτότυπου A97 που έχει επιζήσει ήταν η υφασμάτινη οροφή με το premium δερμάτινο σαλόνι ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το πρωτότυπο διέθετε και νέο πίσω προφυλακτήρα ώστε να φιλοξενηθεί ο μηχανισμός της οροφής. Θα ήθελα πολύ να ήμουν σε μία γωνία την στιγμή που το 208 Cabriolet παρουσιαζόταν στο Δ.Σ. της γαλλικής μάρκας. Να έβλεπα το σοκ στα πρόσωπα των μεγάλων αφεντικών!

Εν τέλει, η υπόθεση Peugeot 208 Cabriolet όπως καταλαβαίνεις δεν προχώρησε. Το μοντέλο δεν “έχασε” μονάχα από την δυσμενή οικονομική κατάσταση ολόκληρου του ομίλου εκείνη την περίοδο, ούτε από το περιορισμένο κοινό στο οποίο απευθυνόταν. Έχασε και από τον εσωτερικό ανταγωνισμό καθώς το 2012 λανσαρίστηκε το DS3 Cabrio, με το PSA Group να πιστεύει προφανώς ότι ένα τέτοιο μοντέλο ταίριαζε περισσότερο στην φιλοσοφία και την εικόνα της DS Automobiles. Φυσικά, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε και το ύψος της επένδυσης που απαιτούσε το κάθε μοντέλο με την πιο συντηρητική λύση του DS3 Cabrio να καλούσε για περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ και το σαφώς πιο τολμηρό Peugeot 208 Cabriolet να ήθελε σύμφωνα με εκτιμήσεις περί τα τετραπλάσια. Οι φήμες λένε ότι υπάρχει και ένας ακόμα λόγος που δεν είδαμε ποτέ το 208 Cabriolet στις εκθέσεις. Στην παρουσίαση του μοντέλου, η ομάδα που την είχε αναλάβει ανέφερε ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός για ένα τέτοιου είδους μοντέλο, δήλωση που έκανε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις να σκεφτούν ότι αφού δεν επενδύει ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία, θα είχε λόγο. Κρίμα. Αυτό (θα) ήταν λοιπόν το Peugeot 208 Cabriolet και αυτή ήταν η λυπητερή ιστορία του.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό