18.2 C
Athens
Κυριακή, 24 Οκτωβρίου, 2021

Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8. Το μοντέλο που ξεκινά την αλλαγή της Opel

Ειδήσεις Ελλάδα

Ναι θα συμφωνήσουμε μαζί σας πως ο τίτλος που επιλέξαμε να βάλουμε στη δοκιμή του ολοκαίνουριου Opel Mokka είναι κάπως «βαρύς». Ωστόσο όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής, ανταποκρίνεται πλήρως στη νέα πραγματικότητα που πρεσβεύει αυτό το μοντέλο για την Opel. Μία πραγματικότητα η οποία δεν έχει να κάνει μόνο με την αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας, η οποία προφανώς και γίνεται άμεσα αντιληπτή με το που αντικρίζει κάποιος το νέο Mokka, αλλά με πλήρη ανακατεύθυνση που επιτυγχάνεται μέσα από τα όσα προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel, τόσο σε επίπεδο ποιότητα και προσοχής στη λεπτομέρεια, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τις προσλαμβάνουσες οδηγώντας το αυτοκίνητο.Στο σημείο αυτό θα πρέπει να κάνω δύο παραδοχές, πρίν συνεχίσω το θέμα. Η πρώτη είναι πως ποτέ δεν ήμουν λάτρης της φιλοσοφίας που πρέσβευε η Opel. Μία φιλοσοφία, στο επίκεντρο της οποία ήταν η άνεση και η ηρεμία στην οδήγηση και όχι οδηγός και τα συναισθήματα που του προκαλούσε η οδήγηση κάποιου από τα μοντέλα της εταιρίας. Η δεύτερη παραδοχή είναι πως το Corsa άρχισε να με προβληματίζει και να με κάνει να διαπιστώνω πως εκεί στην Opel τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν.Η τοποθέτηση της εταιρίας υπό τη σκέπη της PSA και πλέον στο γκρουπ της Stellantis, φαίνεται πως λειτούργησε άκρως θετικά για την ίδια, καθώς τώρα, μετά και από σχεδόν δύο χιλιάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Mokka, είμαι πλέον βέβαιος, πως αυτή εδώ η Opel, η νέα Οpel που παρουσιάζεται μέσα από το καινούριο Mokka, έχει και θα έχει να πεί πράγματα και στον οδηγό που αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο του πρωτίστως με το συναίσθημα και δευτερευόντως με τη λογική.Δείχνει αμέσως τη διαφορετικότητα τουΗ αντικατάσταση ενός, επιτυχημένου μοντέλου σου, το οποίο μάλιστα ανήκει και σε μια πολύ ανταγωνιστική και με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον κατηγορία, αυτή των  B-SUV, κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Πολύ περισσότερο όταν θέλεις με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να σηματοδοτήσεις και τη συνολική ανανέωση που επιχειρείς ως Opel. Όλα τα παραπάνω σημαίνουν μία τεράστια ευθύνη, πρωτίστως για τους σχεδιαστές, καθώς η πρώτη εικόνα είναι πάντα το μισό ολόκληρης της προσπάθειας. Και εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι σχεδιαστές και τόλμησαν και τους βγήκε. Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Mokka δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο, όχι μόνο της κατηγορίας στην οποία ανήκει, αλλά και της αυτοκίνησης συνολικά θα τολμούσαμε να πούμε.Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός πως το καινούργιο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular  Platform) του Ομίλου PSA, γεγονός που έδωσε στους δημιουργούς του την ελευθερία να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο όχημα από κάθε άποψη και βεβαίως να διατίθεται ακριβώς το ίδιο τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, έφερε και αλλαγές στις εξωτερικές του διαστάσεις, καθώς αυτές μειώθηκαν σε σχέση με τον προκάτοχό του.Έτσι, το μήκος του είναι κατά 12,5 εκατοστά μικρότερο και το ύψος του κατά 12,4 εκατοστά χαμηλότερο, ωστόσο το μεταξόνιό του είναι κατά δύο εκατοστά μεγαλύτερο, συγκριτικά. Τέλος, το πλάτος τού αμαξώματος είναι κατά 1,4 εκατοστά ευρύτερο από πριν. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως το αυτοκινήτο, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να είναι έως και 120 κιλά πιο ελαφρύ, με την ακαμψία του να έχει βελτιωθεί κατά 15%.Από εκεί και πέρα το βασικό χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με το καινούριο λογότυπο τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές που σχηματίζουν την «πυξίδα» της Opel. Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μια έντονη ακμή στο μέσο που αντλεί έμπνευση από την ράχη του σαλαχιού. Το τελευταίο δεν είναι τυχαίο, μιας και όλη η σχεδίαση του εμπρός μέρους, με τα ενσωματωμένα στην μαύρη μάσκα φώτα, παραπέμπουν στο εμβληματικό Manta του παρελθόντος. Πίσω, τα LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας, με τη μεγάλη αεροτομή να συμπληρώνει εντυπωσιακά την εικόνα.Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικόΌπως είναι λογικό και αναμενόμενο η προσπάθεια ανανέωσης δεν εξαντλήθηκε στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλά συνεχίστηκε με την ίδια ένταση και στο εσωτερικό, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα της κατασκευής. Και ξεκινώντας από το θέμα της ποιότητας, με το που θα μπείτε στο εσωτερικό, θα αντιληφθείτε άμεσα τη προσπάθεια που έχει γίνει για τη σημαντική αναβάθμιση της ποιότητας τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής.Από εκεί και πέρα και σε επίεπδο αισθητική και λειτουργικότητας, πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel, μια διάταξη εμπρός από τον οδηγό που περιλαμβάνει, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, δύο οθόνες 10 και 12 ιντσών. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την παρουσία φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο αρκετών λειτουργιών, τον «ορθογώνιο» σχεδιασμό και τη μινιμαλιστική προσέγγιση των κονσόλας που χωρίζει τους εμπρός επιβάτες, συνθέτουν ένα σύνολο που είναι πολύ ευχάριστο στο μάτι.Στην κονσόλα δαπέδου υπάρχει ο  μικροσκοπικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, με την επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία και το P να διαθέτουν ξεχωριστό κουμπί. Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, το νέο Mokka ικανοποιεί μεν, χωρίς να ενθουσιάζει δε. Ξεκινώντας από τους επιβάτες ένα αυτοί είναι αρκετά μεγαλόσωμοι, θα αντιμετωπίσουν κάποια σχετική δυσκολία πρόσβασης στις πίσω θέσεις, εξαιτίας της ιδιαίτερης σχεδίασης του τελειώματος της οροφής, ενώ ο αέρας τόσο για τα πόδια όσο και το κεφάλι τους κρίνεται επαρκής. Τα 350 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι οριακά για τον χαρακτήρα και τη κατηγορία του Μokka.Γνώριμο μηχανικό σύνολοTo αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον, πολύ γνωστό,  τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων που έχουμε οδηγήσει σε πολλά άλλα μοντέλα του γκρουπ PSA, στην έκδοση με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής και ο οποίος συνδυαζότανε με το επίσης γνώριμο οκτάρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Με τον συγκεκριμένο συνδυασμό  το αυτοκίνητο επιταχύνει μέχρι τα 100χλμ./ώρα σε  9.2’’ ενώ η τελική του ταχύτητα  φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία είχε ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αρκετό επαρχιακό δίκτυο, λίγο εκτός δρόμου και πολύ αστική μετακίνηση, δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα (7.8 για την ακρίβεια) με αρκετά σβέλτο ρυθμό κίνησης σε κάθε περίπτωση.Αλλαγή οδηγικής φιλοσοφίαςΌπως γράψαμε και πιο πάνω ανέκαθεν η Opel είχε στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της την άνεση και όχι τόσο την οδήγηση. Η νέα γενιά του Mokka καθιστά σαφές πως οι άνθρωποι της εταιρίας αυτό θέλουν να το διαφοροποιήσουν. Σε καμία περίπτωση να το πάνε στο άλλο άκρο, να το ισορροπήσουν κάπου στη μέση.Στη πράξη αυτό σημαίνει πως ναι μεν η ποιότητα κύλισης έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, πως σαφώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν περιοριστεί αισθητά, από την άλλη οι αναρτήσεις, το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης, μαρτυρούν τη διάθεση για οδήγηση. Για σβέλτη μετακίνηση, χωρίς μεταφορά βάρους στις στροφές, με σαφή πληροφόρηση για το που ακριβώς πατάνε οι τροχοί και με συνολικά ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και όταν πιεστεί.Ολοκληρώνοντας αυτό που θα θέλαμε να πούμε είναι ότι αυτή η Opel, που παρουσιάζεται μέσα από το ολοκαίνουριο Mokka, δείχνει και είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη σε σχέση με το παρελθόν και βεβαίως αναμένουμε την ενίσχυση της εντύπωσης αυτής με την έλευση του επίσης νέου Astra. Σε ότι έχει να κάνει με τις τιμές του η βασική, βενζινοκίνητη εκδοχή Elegance στην έκδοση των 130  ίππων  με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ξεκινάει από τα  25.630 Ευρώ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό