16.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Opel Corsa 1.2T 100 PS. Οι αξίες του είναι μεγαλύτερες

Ειδήσεις Ελλάδα

Νέα γενιά μεν, χωρίς μεγάλες αισθητικές αλλαγές δεΕίναι ευρέως πλέον γνωστό ότι η μάρκα πέρασε στα χέρια της PSA και ως εκ τούτου θα ακολουθήσει κοινή πορεία. Επιτρέψτε μου την άποψη ότι αυτή η κοινή πορεία δεν περιλαμβάνει τις μεγάλες αξίες τόσο της μάρκας συνολικά όσο και του Corsa μεμονωμένα. Ειδικά για το Corsa υπάρχει το μεγάλο όνομα αλλά και η αδιάλειπτη επιτυχημένη παρουσία του στις παγκόσμιες αγορές από το 1982, με περισσότερες από 13,5 εκατομμύρια πωλήσεις, η ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία του και φυσικά η κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας στις επίσημες δοκιμές σύγκρουσης. Επειδή λοιπόν τίποτε δεν είναι τυχαίο, απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του κοινού τόσα χρόνια.Εμφανής η αύξηση των διαστάσεωνΑς περάσουμε στο σήμεραΜε αυτές τις αξίες λοιπόν αλλά και με το βλέμμα στο μέλλον που θα είναι ηλεκτρικό, έφθασε η νέα γενιά, ανανεωμένη και διαφορετική προς το καλύτερο. Τα καλά ξεκινούν από τις διαστάσεις που αυξήθηκαν ακολουθώντας  τον κανόνα πια ότι «τα μικρά μεγαλώνουν» και αυτό είναι συνολικά καλό διότι μεγαλώνουν οι εσωτερικοί χώροι (κάτι πολύ σημαντικό για αυτήν την κατηγορία) αλλά και εμφανισιακά δείχνει πιο μεγάλο. Έτσι, για να περάσουμε στους αριθμούς το νέο Corsa είναι αυξημένο σε μήκος και πλάτος κατά τέσσερα και 1,8 εκατοστά αντίστοιχα ενώ είναι πιο χαμηλό κατά 4,8 εκατοστά, με θετικό αντίκτυπο τόσο στην οδική του συμπεριφορά όσο και στην αεροδυναμική που βρίσκεται στο 0,29, τιμή πραγματικά πολύ καλή.Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος τουΕμφανισιακά, απέκτησε μία δυναμική με καθαρές γραμμές και αρμονία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους σε ένα τελικό σύνολο που μπορεί να μην διεκδικεί βραβείο σχεδίασης (άλλωστε για την κατηγορία αυτήν δεν είναι το ζητούμενο) αλλά καταφέρνει να δείχνει δυναμικό και ελκυστικό.Μικρές αλλαγές εμπρόςΕκ των έσω…Το εσωτερικό είναι ίσως το σημαντικότερο ζητούμενο στην κατηγορία αυτήν, ειδικά ως προς την εκμετάλλευση των χώρων και την εργονομία αλλά και τον όγκο του χώρου αποσκευών, αφού για μεγάλο μέρος των αγοραστών αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Εδώ λοιπόν το νέο Corsa παίρνει τα εύσημα καθώς προσφέρει άνετους χώρους τόσο εμπρός όσο και, κυρίως, πίσω όπου συνήθως υπάρχει σχετικό θέμα. Το περιβάλλον είναι ευχάριστο, ειδικά με την διχρωμία στην έκδοση GS Line, με την εργονομία σε υψηλό επίπεδο ακόμη και σε «λεπτομέρειες» όπως η ρύθμιση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων, η θέση διακοπτών και χειριστηρίων ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα.Ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και υψηλή τεχνολογίαΜεγάλος και αναλογικός ο πίνακας οργάνων, γι’αυτό είναι και πολύ όμορφος. Άνετο και πίσω, αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας όπως και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 304 λίτρα, με σχεδίαση που επιτρέπει σχεδόν την πλήρη εκμετάλλευση.Καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτεςΗ βοήθεια όλων στον δρόμοΕννοώντας βέβαια τις ηλεκτρονικές βοήθειες που προσφέρει, αλλά κυρίως κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και αναρτήσεις. Ο κινητήρας δεν χρειάζεται συστάσεις αφού πρόκειται για το γνωστό τρικύλινδρο σύνολο της PSA που κινεί μέχρι και το 3008, με δύναμη στους 100 ίππους με τούρμπο και ροπή 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. που συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων ενώ στις αναρτήσεις συναντάμε γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.Άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξηΤο αποτέλεσμα είναι μία ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, ειδικά σε κάποια μεγαλύτερη απόσταση. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού (αν και θα τον ήθελα λίγο πιο πρόθυμο στις χαμηλές στροφές) ενώ πολύτιμος βοηθός τόσο σε αίσθηση που έλειπε μέχρι τώρα όσο και σε κλιμάκωση αποδεικνύεται το κιβώτιο ταχυτήτων. Να μην ξεχνάμε βέβαια και το καινούργιο πάτωμα στο οποίο βασίζεται αλλά και το μειωμένο βάρος που κάνει ακόμη ασφαλέστερη την κάθε διαδρομή.Εύκολο και άνετο στην οδήγηση σε κάθε κατάστασηΕυέλικτο και εύκολο στη χρήση είναι και στην κίνηση της πόλης, όπου και εδώ η ροπή και οι σχέσεις του κιβωτίου περιορίζουν τις συχνές αλλαγές ενώ ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο των θορύβων που φθάνουν στο εσωτερικό. Όσο για βοήθειες, την μεγαλύτερη φυσικά προσφέρει η οθόνη στο εσωτερικό και οι αισθητήρες πίσω και εμπρός για το παρκάρισμα, όπως και το πολύ καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι.Ικανό και για ταξίδιαΣαν συμπέρασμαΕνώ λοιπόν μπορεί κάποιος να πεί «το ξέρω το Corsa» είναι βέβαιο πως δεν το ξέρει αφού κάθε γενιά είναι και διαφορετική, με νέες τεχνολογίες, καλύτερο εξοπλισμό, περισσότερες εκδόσεις και γενικά πιο φρέσκιες ιδέες. Αυτό είναι το τελευταίο Corsa και βοηθούσης και της τιμής που ξεκινά από 14.380 ευρώ είναι βέβαιο και το αξίζει άλλωστε να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του.Ικανός και χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμοΠοιότηταΚύλισηΕξοπλισμόςΟδική συμπεριφοράΤιμή
Τεχνικά ΧαρακτηριστικάΚινητήρας1200 κ.εκ. TurboΊπποι1000-1009.9″Τελική ταχύτητα194 χλμ/ώραΜέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμΕκπομπές CO295 γρ/χλμΧωράει αρκετά, όπως βλέπετε

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό