33.4 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024

Nissan Qashqai e-Power 190 PS – Η ηλεκτροκίνηση…αλλιώς!!!

Ειδήσεις Ελλάδα

Σε μία εποχή που συνολική η αυτοκινητική συζήτηση έχει ως επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, η Nissan με το σύστημα e-Power προσφέρει μία εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Mία φιλοσοφία η οποία είναι το ίδιο ρηξικέλευθη με αυτό καθ’εαυτό το Qashqai, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006 και άλλαξε τις συνήθειες και κυρίως τις απόψεις, των απανταχού υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτου.

Πρίν αναλύσουμε διεξοδικά την συγκεκριμένη τεχνολογία, να πούμε πως δεν θα ασχοληθούμε καθόλου με το εμφανισιακό κομμάτι του Qashqai, αφενός διότι το έχουμε κάνει εκτενώς στη δοκιμή της έκδοσης με τον 1.3 turbo κινητήρα, αφετέρου διότι έχει ήδη παρουσιαστεί η ανανεωμένη, αισθητικά, έκδοση , η οποία αναμένεται σε σύντομο, σχετικά, χρονικό διάστημα και στη χώρα μας.

Μπαίνοντας λοιπόν απευθείας στην ουσία, και η αλήθεια είναι πως υπάρχει άφθονη από αυτή, της έκδοσης e-Power να πούμε πως πραγματικά ανυπομονούσαμε να την οδηγήσουμε – δοκιμάσουμε. Και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε πάνω από 1500 χιλιόμετρα μαζί της σε κάθε πιθανή και απίθανη συνθήκη, προκειμένου να αποκτήσουμε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη και σφαιρική εικόνα. Το Qashqai ήταν το πρώτο μοντέλο της Nissan που δέχθηκε τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ πλέον είναι διαθέσιμη και στο X-Trail το οποίο ελπίζουμε πως θα δοκιμάσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Το e-Power σύστημα αποτελείται από έναν τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης με χωρητικότητα 1.5 λίτρων ο οποίος παράγει 156 ίππους και συνδυάζεται με μία μπαταρία υψηλής απόδοσης, μία γεννήτρια, έναν inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως αυτοί που διαθέτουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας. Κι αυτό, γιατί ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια παράγοντας ηλεκτρισμό ο οποίος μεταδίδεται μέσω του inverter στην μπαταρία, τον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο ανάλογα με τις απαιτήσεις της δεδομένης στιγμής.

Για την κίνηση των τροχών λοιπόν, φροντίζει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας παρέχοντας άμεση και γραμμική απόδοση και προσφέροντας μία ελκυστική εναλλακτική στα παραδοσιακά υβριδικά όπου οι οδηγοί πρέπει να αποδεχθούν τις… ιδιαιτερότητες της οδηγικής εμπειρίας. Το πλεονέκτημα του e-Power συστήματος είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί πάντοτε στο βέλτιστο φάσμα και την βέλτιστη σχέση συμπίεσης επιτυγχάνοντας καλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με μία “παραδοσιακή” μηχανή εσωτερικής καύσης.

Ο οδηγός από την άλλη, απολαμβάνει την άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα, συνολική ιπποδύναμη της τάξεως των 190 ίππων και ροπή 330 Nm. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι στο Qashqai e-Power είναι διαθέσιμο το σύστημα e-Pedal Step που επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ, αξιοποιώντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για την επιβράδυνση του οχήματος (έως και 0.2g) σε μία πολύ χαμηλή ταχύτητα. Το e-Pedal Step δεν ακινητοποιεί το αυτοκίνητο αλλά εξασφαλίζει την ομαλότητα των μανουβρών στάθμευσης και όχι μόνο. Ο οδηγός προσαρμόζεται πολύ γρήγορα στη λειτουργία του συστήματος το οποίο ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Επί της ουσίας δηλαδή, μιλάμε για ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο το οποίο δεν χρειάζεται φόρτιση.

Στο ουσιαστικό – οδηγικό κομμάτι του θέματος, το Nissan Qashqai e-Power έχει άμεση και έντονη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο με δεδομένο ότι την κίνηση δίνει πάντα το ηλεκτρομοτέρ. Και βεβαίως η επιτάχυνση είναι επίσης αυτή που περιμένεις από 190 ίππους που έχουν απέναντί τους σχεδόν 1.700 kg. Η συνολική αίσθηση προφανώς αλλάζει ανάλογα με το εάν έχεις επιλέξει Eco, Standard ή Sport οδηγικό προφίλ, με τη διαφορά στην παρεχόμενη ισχύ μεταξύ δύο διαδοχικών προγραμμάτων να αγγίζει το 10% σύμφωνα με τον πίνακα οργάνων.

Σε κάθε περίπτωση, όντως το τράβηγμα είναι σε αναλογική σχέση με το πόσο πατάς το γκάζι αλλά και με το πόσο ακούς τον τρικύλινδρο κάτω από το καπό. Τα 7,9’’ για το 0-100 χλμ./ώρα είναι προφανώς ένα εύκολα επιτεύξιμο νούμερο όπως και τα 170 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, τα οποία στη πράξη μοιάζουν λίγα. Βεβαίως σε ένα ηλεκτροκινητο το οποίο δεν φορτίζει αλλά παίρνει βενζινη, το θέμα της κατανάλωσης έχει ιδιαίτερο ρόλο. Και εδώ έχουμε να πούμε πως στα 1000 και πλέον χιλιόμετρα του ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με σβέλτο ρυθμό κίνησης, αυτή δεν ανέβηκε πάνω από τα 7λτ./100 χλμ. Σε αστικές συνθήκες μπορεί να πέσει με ευκολία κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ με τη μέση τιμή της δοκιμής να διαμορφώνεται τελικά στα 6.6 λτ./100 χλμ. καθώς τα χιλιόμετρα στο ταξίδι ήταν πολύ παραπάνω από αυτά στη πόλη.

 
Σε ό,τι αφορά στην οδηγική εικόνα, το κορυφαίο Qashqai είναι ευχάριστο και με το παραπάνω. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να ελέγχει σωστά το -μεγαλύτερο από των άλλων εκδόσεων- βάρος και παράλληλα να απορροφά σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου. Το Qashqai e-Power κινείται ιδιαίτερα πολιτισμένα και αθόρυβα, με το θερμικό κινητήρα να μην ενοχλεί ακόμα και όταν πατάς τέρμα το γκάζι και λειτουργεί σε υψηλές στροφές για να καλύψει τις απαιτήσεις ενέργειας. Στην εθνική οδό η υψηλή ποιότητα κύλισης και η απουσία αεροδυναμικών ή άλλων θορύβων, το καθιστά ιδιαίτερα άνετο και ευχάριστο. Εντός πόλης είναι ευκολοδήγητο με τις διαστάσεις του να μην δημιουργούν κανένα θέμα. Για τους λάτρεις της εκτός δρόμου κίνησης, προφανώς καλό θα είναι να επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τη κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Με την τιμή του να ξεκινάει από τα 38990 Ευρώ προσφέρει μία διαφορετική εξηλεκτρισμένη λύση. Μία λύση που έχει τα οδηγικά καλά της ηλεκτροκίνησης, χωρίς το άγχος της φόρτισης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό