25.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Nissan Juke Hybrid – Νέα έκδοση που αναβαθμίζει συνολικά το μοντέλο

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν πρίν από περίπου δώδεκα χρόνια η Nissan παρουσίασε το Juke, τα σχόλια που είχε δεχθεί το Ιαπωνικό μοντέλο, ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα. Αυτό διότι η ρηξικέλευθη σχεδίασή του, σε έκανε ή να το λατρέψεις η να μισήσεις με τη πρώτη ματιά, καθώς ενδιάμεση κατάσταση δεν υπήρχε. Εκ του αποτελέσματος βέβαια και με μία κληρονομία ενάμιση εκατομμυρίου πωλήσεων, προφανώς οι σχεδιαστές της Nissan αποδείχτηκαν οι σωστοί, αναλαμβάνοντας τότε ένα πραγματικά μεγάλο ρίσκο.

Τώρα, στη δεύτερη πλέον γενιά του μοντέλου, η Ιαπωνική εταιρία αφενός διατήρησε σε πολύ μεγάλο βαθμό το πρωτότυπο της σχεδίασης που χαρακτήριζε τη πρώτη γενιά, αφετέρου ωρίμασε και βελτίωσε τα σημεία εκείνα που έχριζαν αναβάθμισης, όπως για παράδειγμα οι χώροι, καθιστώντας το πλέον σαφώς πιο χρηστικό και λειτουργικό.

Βεβαίως όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η Ιαπωνική εταιρία προχώρησε και στον αναγκαίο εμπλουτισμό των διαθέσιμων εκδόσεων, προκειμένου αφενός να αυξήσει τις διαθέσιμες επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές, αφετέρου για να είναι μέσα στο πνεύμα της εξηλεκτρισμένης εποχής, που διανύει η αυτοκίνηση. Έτσι λοιπόν δημιούργησε την υβριδική έκδοση του Juke, η οποία αποτελεί και το αντικείμενο της σημερινής μας δοκιμής.

Με μικρές αισθητικές αλλαγές

Όσον αφορά στην αισθητική διαφοροποίηση του Nissan Juke Hybrid από τις υπόλοιπες εκδόσεις στην γκάμα, αξίζει να αναφέρουμε κάποιες μικρο-αλλαγές στην γρίλια, το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και την αεροτομή για την βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, τα χαρακτηριστικά “Hybrid” σήματα και τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ένα σετ 19 ιντσών και σχεδιασμό εμπνευσμένο από τους τροχούς του Ariya να είναι προαιρετικά διαθέσιμο.

Aπό εκεί και πέρα Το Juke έχει μεγαλώσει σαφώς, 7,5 εκατοστά πιο μακρύ με το μήκος να φτάνει στα 4,21 μέτρα, 3,5 εκατοστά πιο φαρδύ με πλάτος 1,8 μέτρων και 3 εκατοστά πιο ψηλό με συνολικό ύψος 1.595 μέτρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι το μεταξόνιο το οποίο αυξήθηκε κατά 105 ολόκληρα χιλιοστά, με ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στο χώρο των επιβατών αλλά και των αποσκευών, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Παράλληλα εξακολουθεί να διατηρεί μία ξεχωριστή αισθητική, η οποία είναι σε θέση να το διαφοροποιήσει πλήρως από όλα τα άλλα μοντέλα της κατηγορία και να του δώσει μία συνολικά πρωτότυπη ταυτότητα.  Αυτό διότι καταφέρνει και συνδυάζει το στυλ ενός coupe με το αμάξωμα ενός crossover.

Aλλαγές στα σημεία και στο εσωτερικό του

Το εσωτερικό του  νέου Juke hybrid eξακολουθεί να διαθέτει, στυλ, αναβαθμισμένη  ποιότητα και τεχνολογία. Από εκεί και πέρα η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στον πίνακα των οργάνων. Το στροφόμετρο έχει δώσει πλέον τη θέση του στο «οικονομόμετρο», όπου ενημερώνει για τον ρυθμό φόρτισης και το πόσο οικονομικά κινείται το αυτοκίνητο. Παράλληλα, έχει προστεθεί μία βελόνα για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Στην κεντρική οθόνη των 7” συναντάμε και ένα διάγραμμα ροής ενέργειας για όσους αρέσκονται να χαζεύουν τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος κίνησης.

Μία ακόμα προσθήκη στο ταμπλό είναι αυτή του μπουτόν «EV» ανάμεσα στους αεραγωγούς. Με τη χρήση του μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, για μικρές όμως αποστάσεις αφού η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει κάτι περισσότερο. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτός των αποσκευών βρίσκεται πλέον στα 354 λίτρα, περιορισμένος κατά 68 λίτρα, εξαιτίας της μπαταρίας. Αντίθετα ο χώρος για τους επιβάτες έχει παραμείνει ο ίδιος, κάτι που σημαίνει ότι τέσσερα ενήλικα άτομα θα βρούνε το χώρο που τους χρειάζεται.

Yβριδικό επόμενης γενιάς

Η Nissan αποφάσισε να τραβήξει έναν διαφορετικό τεχνολογικά δρόμο σε ότι έχει να κάνει με την υβριδική έκδοση του Juke. Στη πράξη αυτό μεταφράζεται στη χρήση ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 94 ίππους με 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρων. Ο βασικός εκ των δύο αποδίδει 49 ίππους με 205 Nm ροπής και βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο, έχοντας ως έργο τη κίνηση του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος και μικρότερος, αποδίδει 20 ίππους και ο λόγος ύπαρξής του είναι διττός.

Αφενός συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφετέρου ομαλοποιεί τη μετάβαση από τον θερμικό κινητήρα στον πρωτεύοντα ηλεκτροκινητήρα και το ανάποδο. Η συνδυαστική ισχύς όλων των παραπάνω ανέρχεται στους 143 ίππους και χαρίζει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.1’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 166 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 1.2 KWh του συστήματος βρίσκεται κάτω από το χώρο των αποσκευών.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως αν και δεν πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 10 με 15 χιλιόμετρα και για ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει τα 75 χλμ./ώρα. Αυτό φυσικά έχει πολύ θετικό αντίκτυπο και στη κατανάλωση του, η οποία κατά τη διάρκεια των περίπου 1000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 5.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και παρά το γεγονός πως τα μισά και παραπάνω έγιναν σε ταξίδι στην εθνική οδό, που δεν βοηθά ούτε στην ανάκτηση ενέργειας, ούτε συνολικά στην υβριδική λειτουργία. 

Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα χρήσης του e-Pedal που αυξάνει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας -χωρίς ωστόσο να φρενάρει το αυτοκίνητο έως στάση-  ώστε να μειώνεται η χρήση του φρένου και παράλληλα να τροφοδοτείται με περισσότερη ενέργεια η μπαταρία. Σε ότι έχει να κάνει με την συμπεριφορά του στο δρόμο επιλέγοντας ένα εκ των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Standard και Sport) μπορείς να μεταβάλλεις τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις οδηγικές σου ανάγκες και διαθέσεις.  

Προφανώς τώρα το γκάζι είναι περισσότερο και η ανταπόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ πιο άμεση. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ελαφρά πιο σφιχτή ανάρτηση, δίνει ένα σύνολο σαφώς πιο ενδιαφέρον οδηγικά που όμως παραμένει ξεκούραστο στην καθημερινότητα. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης που δείχνει πιο κοφτερό και ακριβές στις εντολές του οδηγού, σε βαθμό που να χαρακτηρίζεται σχεδόν κορυφαίο σε ολόκληρη την κατηγορία. Όσο για τα φρένα, παραμένουν καλά σε αίσθηση και απόδοση.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή, η οποία, όπως σε όλα τα μοντέλα χωρίς καμία εξαίρεση, βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο καθώς η απόκτησή του απαιτεί 31900 Eυρώ στη πλούσια είναι η αλήθεια εξοπλιστικά έκδοση N Connecta.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό