26.3 C
Athens
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου, 2024

Nissan GT-R – “Θα θέλαμε να συνεχίσει για άλλα 17 χρόνια”

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν παρουσιάστηκε για… δεύτερη φορά το Nissan R35 GT-R πίσω στο μακρινό 2005 και όταν πέρασε επισήμως στην παραγωγή δύο χρόνια αργότερα, το ιαπωνικό sports car ήταν κάτι που δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος. Όχι τόσο από πλευράς design, ούτε από πλευράς μηχανικών καθώς το R35 δεν εξοπλιζόταν με κάτι εξαιρετικά καινοτόμο. Ο κόσμος δεν είχε συνηθίσει αυτού του επιπέδου τις επιδόσεις στην τιμή που κυκλοφόρησε ο… φονέας γιγάντων της Nissan. Το R35 καταξιώθηκε πάρα πολύ γρήγορα και ακόμα και σήμερα, 17 χρόνια μετά την πρεμιέρα του, εξακολουθεί να είναι ένα πάρα πολύ ικανό sports car έστω και αν δεν μπορεί να κρύψει την ηλικία του πλέον.  Αυτός είναι και ο λόγος που η Nissan δηλώνει μέσω του επικεφαλής προϊόντων της, Pierre Loing, ότι “θα θέλαμε να συνεχίσει για άλλα 17 χρόνια” όμως οι νομοθέτες έχουν διαφορετική άποψη και η παραγωγή του R35 GT-R είναι προγραμματισμένη να τερματιστεί κάποια στιγμή εντός του 2025, κάποια χρόνια μετά από την κατάργηση του μοντέλου από την ευρωπαϊκή γκάμα της εταιρίας. Λογικό είναι λοιπόν όλοι να έχουμε στρέψει την προσοχή μας στην ιαπωνική μάρκα για το επόμενο βήμα…
Θα πρέπει να περιμένουμε όμως. Τα κενά στην ιστορία του Nissan GT-R δεν είναι σπάνια. Με μία γρήγορη ματιά στην ιστορία του μοντέλου διακρίνουμε ότι από το 1973 που σταμάτησε η παραγωγή της δεύτερη γενιάς έπρεπε να περάσουν 16 χρόνια (και μία πετρελαϊκή κρίση) για να δούμε την 3η ενώ από τον τερματισμό της παραγωγής της 5ης γενιάς το 2002, έπρεπε να περιμένουμε άλλα 5 για το R35. Τώρα που η Nissan αναζητά τον βέλτιστο τρόπο εξηλεκτρισμού του GT-R το κενό ανάμεσα στην γενιά που θα αποχαιρετήσουμε το 2025 και την επόμενη είναι απολύτως απαραίτητο και απολύτως λογικό. Ο πήχης είναι πάρα πολύ ψηλά και όπως αποκάλυψε ο Loing, οι συζητήσεις στο εσωτερικό της εταιρίας αναφορικά με το “τι είναι το GT-R στην εποχή του εξηλεκτρισμού” συνεχίζονται. Είναι ένα υβριδικό sports car με επιδόσεις hyper car ή μήπως είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό κτήνος – η έκδοση παραγωγής του Hyper Force Concept που πραγματοποίησε την πρεμιέρα του το 2023;

Αν η απάντηση είναι το δεύτερο, η Nissan θα είναι αναγκασμένη να περιμένει τις μπαταρίες στερεής κατάστασης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας, οι πρώτες μπαταρίες με την τεχνολογία solid-state θα έρθουν την άνοιξη του 2025, δύο χρόνια αργότερα θα ακολουθήσει το πρώτο πρωτότυπο όχημα με τέτοιου είδους μπαταρίες και το 2028 θα λανσαριστεί (πιθανώς σε περιορισμένη παραγωγή και αποκλειστικά στην Ιαπωνία) το πρώτο αυτοκίνητο. Ο Loing θεωρεί ότι οι solid-state μπαταρίες λύνουν πολλά από τα προβλήματα που εμφανίζονται όταν θέλεις να κάνεις ένα πρακτικό supercar με μπαταρίες ιόντων-λιθίου όπως το βάρος, το κόστος και το μέγεθος αλλά δεν επιβεβαιώνει ότι η νέα γενιά του GT-R θα εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Αν το καταφέρει να εξελίξει ένα πρακτικό, προσιτό και εξωφρενικά γρήγορο R36 η Nissan θα μας εκπλήξει αφάνταστα αλλά σε αυτό το σημείο πιστεύω ότι από τα τρία χαρακτηριστικά που μόλις ανάφερα, το νέο GT-R θα διαθέτει μόνο δύο και μένει να δούμε ποιον συνδυασμό θα επιλέξει η ιαπωνική μάρκα…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό