33.2 C
Athens
Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024

NEVS Emily GT – το ηλεκτρικό… Saab που δεν έμελλε να είναι

Ειδήσεις Ελλάδα

Η ιστορία της Saab είναι μακρά και ενδιαφέρουσα, γεμάτη εκκεντρικά οχήματα, χαρακτήρα και μία ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία που ποτέ δεν απέκτησε την δυναμική για να εξελιχθεί αλλά ταυτόχρονα, είναι μία ιστορία χωρίς happy ending αφού η σουηδική εταιρία κήρυξε πτώχευση το 2013 ενώ ούτε καν η NEVS, ένα consortium εταιριών με στήριξη από τον κινέζικο κολοσσό του real estate Evergrande, κατάφερε να αναστήσει την εταιρία. Πριν έρθει η ολική κατάρρευση όμως, η NEVS εξέλισσε ένα πολύ ενδιαφέρον, αμιγώς ηλεκτρικό sedan με όνομα “Emily GT” και αυτό ακριβώς το project είδε το φως της δημοσιότητας πριν από μερικές ημέρες, παρά το γεγονός ότι η εξέλιξη του έχει παγώσει.

Όλα ξεκίνησαν όταν η Evergrande αγόρασε την Protean Electric που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στην παραγωγή in-wheel ηλεκτροκινητήρων. Το 2019 λοιπόν, η μητρική Evergrande ανέθεσε στη NEVS την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα ανεδείκνυε τα πλεονεκτήματα των in-wheel ηλεκτροκινητήρων και χρειάστηκαν περίπου 10 μήνες σκληρής δουλειάς από 350 ανθρώπους (οι μισοί εκ των οποίων ανήκαν στη NEVS) για να φτάσει το project στο σημείο που είναι τώρα. Το αυτοκίνητο παρότι απολύτως λειτουργικό, δεν είναι έτοιμο να περάσει στην παραγωγή καθώς θεωρητικά χρειάζεται περίπου 18 μήνες επιπλέον εξέλιξης αλλά μας δίνει μία πολύ καλή ιδέα για αυτά που ετοίμαζαν οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρίας και η αλήθεια είναι πως το project Emily GT είναι αν μη τι άλλου εντυπωσιακό, τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανικά.

Το Emily GT διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό με αποτέλεσμα να προσφέρει συνδυαστικά περί τα 480 άλογα. Πιο σημαντικό από αυτό όμως είναι το γεγονός ότι το setup με τους in-wheel ηλεκτροκινητήρες προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά στο packaging και το torque vectoring και κατά συνέπεια, έναν πολύ ξεχωριστό συνδυασμό άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών όπου η ροπή που καταλήγει στον δρόμο ελέγχεται και κατανέμεται με τρομερή ακρίβεια ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε σεναρίου. Ο μηχανικός επικεφαλής του project ανέφερε πως χρησιμοποίησαν την Porsche Panamera και την Taycan ως στόχους για το Emily GT και συμπληρώνει πως ακόμα και στην ανολοκλήρωτη μορφή που έχει τώρα, είναι ένα πολύ ευρύχωρο, πολύ άνετο και παράλληλα, πολύ… ενδιαφέρον οδηγικά όχημα.

Οι in-wheel ηλεκτροκινητήρες επέτρεψαν στους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν και μία πολύ μεγάλη μπαταρία της τάξης των 175 kWh η οποία εξασφάλιζε σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρίας αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων. Η NEVS είχε σκοπό να προσφέρει και μικρότερες μπαταρίες 140 και 105 kWh, όπως προγραμμάτιζε να εμπλουτίσει την γκάμα του Emily GT με μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση που εξοπλιζόταν με διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 653 ίππων και 2.200 Nm ροπής αλλά προφανώς, όλα αυτά έχουν μείνει στον αέρα αφού οποιαδήποτε εξέλιξη έχει σταματήσει. Ήδη από την έναρξη της πανδημίας η Evergrande αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και αυτό είχε αντίκτυπο και στο Emily GT, με τους Κινέζους να έχουν παραγγείλει αρχικά 20 πρωτότυπα αλλά τελικά να κατασκευάζονται μόλις 6. Παρόλα αυτά, το πρωτότυπο πωλείται και όπως ανέφερε σε σουηδικό μέσο ο μηχανικός επικεφαλής του project, δεν απέχει περισσότερο από την παραγωγή από άλλα αμιγώς ηλεκτρικά projects που παρουσιάζονται ανά καιρούς.

“Θα πρέπει να του επιτραπεί να ζήσει, είναι υπερβολικά καλό και υπερβολικά μοντέρνο για να μην προχωρήσει. Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει.“

Δήλωσε η Nina Selander, CEO της NEVS και τολμώ να πω ότι δεν έχει άδικο. Το Emily GT δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα πρωτότυπα που έχουμε δει αυτά τα χρόνια αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα αν δεν βρεθεί κάποιος να το εξελίξει περαιτέρω, μέχρι το σημείο να είναι έτοιμο να λανσαριστεί στην αγορά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό