26.9 C
Athens
Τετάρτη, 26 Ιουνίου, 2024

Mercedes-Benz A200 – Εστιασμένα αναβαθμισμένη

Ειδήσεις Ελλάδα

H A Class της Mercedes έχει πλέον καταξιωθεί ώς μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στη κατηγορία των premium hatch μοντέλων. Mετά τη ριζική στροφή, σχεδίασης και φιλοσοφίας, που έκανε στη προηγούμενη γενιά της κατάφερε να γίνει πιο αγαπητή και αποδεκτή και να σημειώσει μία πολύ καλή εμπορική πορεία. Και παρά το γεγονός πως η τρέχουσα γενιά του μοντέλου εξακολουθούσε να είναι ανταγωνιστική, τα σχεδόν πέντε χρόνια της παρουσίας της στην αγορά, οδηγούσαν εξ’ανάγκης σε μία ανανέωση, χωρίς φυσικά να αλλάξουν τα βασικά της χαρακτηριστικά.

Παράλληλα με την ανανέωση αυτή η Mercedes ήθελε να μας δείξει πως πλέον αφήνει τον χαρακτηρισμό premium και επιθυμεί να περάσει στον αστερισμό του luxury. Μία μετάβαση δύσκολη, όταν έχεις μία τόσο ευρεία γκάμα μοντέλων, αλλά και επικίνδυνη καθώς αν το εγχείρημα δεν στεφθεί από επιτυχία, η κατάσταση μπορεί να γίνει δύσκολη σε πολλά επίπεδα. Το αν καταφέρνει πάντως η «βασική» Α200 να χαρακτηριστεί ως luxury, θα το εξετάσουμε ενδελεχώς ευθύς αμέσως.

Με μικρές σχεδιαστές παρεμβάσεις
Με την πρώτη ματιά είναι πιθανό να αναρωτηθείτε αν όντως πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο, ή για την προηγούμενη έκδοση του. Ωστόσο αν τη παρατηρήσετε πιο καλά θα διαπιστώσετε πως πλέον στο στο μπροστινό τμήμα κυριαρχούν το κεκλιμένο προς τα εμπρός καπό με τα δύο power domes και το επιβλητικό «ρύγχος καρχαρία», η νέα επένδυση ψυγείου με μοτίβο αστεριών και οι επίπεδοι προβολείς με τεχνολογία LED. Φυσικά οι διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν παραμείνει αναλλοίωτες, ενώ στο πίσω μέρος νέος διαχύτης και τα ανασχεδιασμένα φώτα LED του βασικού εξοπλισμού δημιουργούν μια εντυπωσιακή και συναισθηματικά ελκυστική εμφάνιση μέρα και νύχτα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, θα διαπιστώσετε πως και εκεί οι παρεμβάσεις είναι μικρές και συγκεκριμένες. Η πρώτη αφορά στο χειριστήριο του συστήματος infotainment MBUX που έχει δώσει τη θέση του σε μια θήκη στην κονσόλα. Η δεύτερη έχει να κάνει με το διακόπτη για την αλλαγή των προφίλ οδήγησης, που πλέον είναι ένα απλό κουμπί. Βεβαίως τα υλικά παραμένουν κορυφαίας ποιότητας στο επάνω μέρος του ταμπλό, με σκληρά κατώτερα μέρη, προσεγμένη συναρμολόγηση, αντίστοιχο φινίρισμα και τους στρογγυλούς αεραγωγούς να πρωταγωνιστούν στο παιχνίδι της σχεδίασης και της συνολικής εικόνας του εσωτερικού

Πλέον η κεντρική οθόνη έχει διαγώνιο 10,25”, όση ακριβώς και ο πίνακας οργάνων, κάτι που ταιριάζει καλύτερα σε ένα τόσο εξελιγμένο σύστημα, το οποίο τώρα έχει ακόμα πιο εξελιγμένη τεχνολογία για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις φωνητικές εντολές. Οι δυνατότητες του MBUX είναι απίστευτα πολλές αλλά ο χειρισμός του παραμένει εύκολος και απλός μόλις καταλάβετε την φιλοσοφία του.

Από εκεί και πέρα όπως είναι φυσικό εξακολουθεί να υπάρχει η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και η άνετη θέση οδήγησης. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι επαρκής, ενώ τα 355 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι αρκετά οριακά. Μάλιστα είναι κατά 15 λίτρα μικρότερος σε σχέση με τον προκάτοχό του, εξαιτίας του χώρου που καταλαμβάνει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Αυτό που επικρατεί τελικά πάντως είναι η ίδια αίσθηση κορυφαίας ψηφιακής εμπειρίας και πολυτέλειας στην κατηγορία που σε πολύ μεγάλο ποσοστό δικαιολογεί τον όρο luxury.

Mε mild hybrid τεχνολογία
Η πιο σημαντική αναβάθμιση στην ανανεωμένη A-Class είναι ο μερικώς εξηλεκτρισμός της, μέσα από μια 48βολτη mild hybrid τεχνολογία που αποτελείται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων με τους 163 ίππους, που ήδη γνωρίζαμε και την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα 10 kW με απόδοση 14 ίππων και 150 Nm ροπής, ενσωματωμένου στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, ο οποίος επικουρεί το έργο του μηχανικού συνόλου. Η μίζα-δυναμό βοηθά στην αθόρυβη εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και σε λειτουργία coasting, όταν ρολάρει το αυτοκίνητο. Την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια μαζεύει το δυναμό κατά την πέδηση σε μια μπαταρία και το ρεύμα είναι ικανό να τροφοδοτήσει τόσο το 12βολτο κύκλωμα των ηλεκτρικών συστημάτων, όσο και την ενίσχυση κίνησης.

Mε luxury προσανατολισμό και στο δρόμο
Aπό τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της ανανεωμένης A Class διαπιστώνεις πως οι δημιουργοί της είχαν στο μυαλό τους ξεκάθαρα την άνεση και την ευκολία στη μετακίνηση, είτε αυτή γίνεται στην αστική καθημερινότητα, είτε σε ένα ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως κάναμε εμείς. Καταρχήν θα πρέπει να πούμε πως ο εξυβριδισμός του κινητήρα είχε θετική επίπτωση τόσο στη λειτουργία και στο πιο ζωντανό τράβηγμα σε όλο το εύρος των στροφών, όσο φυσικά και στη κατανάλωση. Αυτή κατά τη διάρκεια τη δοκιμής μας και απολαμβάνοντας σχεδόν πάντα το σύνολο, δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου και ο τρόπος που συμπεριφέρεται στο δρόμο είναι υπεράνω κριτικής και τίποτα δε μπορεί να φέρει το αυτοκίνητο σε δύσκολη θέση, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει πολύ ευχάριστο οδηγικά, εάν το ζητήσετε. Η επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο είναι καλή, η δυναμική ισορροπία πετυχημένη και το πακέτο εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, που παρότι ζεστάθηκαν σχετικά γρήγορα όταν τα ζορίσαμε πραγματικά, δεν έχασαν την αποτελεσματικότητά τους.

Με δύο λόγια η ανανεωμένη Α200 κρατάει εξαιρετικά και ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που διαλέγεις ανεξάρτητα από το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ. Παράλληλα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης λειτουργούν υποδειγματικά, υπό την έννοια ότι αποδίδουν ουσιαστικά χωρίς να ενοχλούν με χοντροκομμένες παρεμβάσεις. Παράλληλα καταφέρνει να είναι άνετη και ήσυχη, δημιουργώντας μία αίσθηση ηρεμίας στον οδηγό αλλά και στους επιβάτες.

Πλέον η Mercedes A 200 ξεκινάει από τις €39.990 με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και συνολικά πολύ πλουσιότερο εξοπλισμό. Προφανώς και το ποσό είναι σεβαστό ωστόσο παραμένει εντός του πλαισίου της λογικής ως το αντίτιμο για μια κορυφαία πρόταση στην κατηγορία, η οποία πραγματικά αγγίζει το luxury.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό