Home Auto • Moto Mercedes – Δαυίδ και Γολιάθ θυσιάζονται στον βωμό της ασφάλειας

Mercedes – Δαυίδ και Γολιάθ θυσιάζονται στον βωμό της ασφάλειας

Ειδήσεις Ελλάδα

Κατασκευαστές όπως η Mercedes ονειρεύονται ένα μέλλον στο οποίο δεν θα υπάρχουν συγκρούσεις αυτοκινήτων και δυστυχήματα. Για την ακρίβεια, δεν ονειρεύονται μόνο αλλά δουλεύουν με στόχο ένα τέτοιο μέλλον καθώς τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που είναι ήδη διαθέσιμα θα εξελιχθούν κάποια στιγμή σε μία ακόμα πιο ολοκληρωμένη σουίτα αυτόνομης ή ημιαυτόνομης οδήγησης ενώ παράλληλα, η δουλειά πάνω στην παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων δεν σταματά ποτέ για την δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τους επιβάτες. Συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz διενεργεί περισσότερα από 900 crash test κάθε χρόνο. Δεν υπάρχει ημέρα κατά τη διάρκεια ενός έτους που να μην τσαλακώνεται κάποια λαμαρίνα αλλά αυτό συνήθως γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς πρόσβαση για το κοινό.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η γερμανική εταιρία μας καλεί να παρακολουθήσουμε μία δοκιμαστική σύγκρουση και αυτό είναι από μόνο του εξαιρετικά ενδιαφέρον. Γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως από το γεγονός ότι και τα δύο οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και από την διαφορά στο μέγεθος ανάμεσα τους. Η Mercedes αποφάσισε να διαλύσει μία EQS SUV και μία EQA και εμείς έχουμε τις καλύτερες θέσεις για να δούμε το χάος που προκαλείται από την πλαγιομετωπική σύγκρουση μίας EQA μήκους 4.46 μέτρων και βάρους περίπου 2 τόνων και μίας EQS SUV μήκους 5.12 μέτρων και βάρους άνω των 2.5 τόνων. Σαν να μην έφτανε το ότι η Mercedes χρησιμοποιεί δύο αυτοκίνητα, αυτά κινούνται με αντίθετες κατευθύνσεις και ταχύτητα της τάξης των 56 km/h. Με λίγα λόγια, αυτό που θα παρακολουθήσεις, η βιαιότητα και η σφοδρότητα της σύγκρουσης ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα προέρχεται από… αστικές ταχύτητες και εδώ είναι το πρώτο μάθημα για εμάς τους οδηγούς!

Αφού η EQA και η EQS SUV… γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και η διαδικασία ολοκληρωθεί, ξεκινά η πραγματική δουλειά για την Mercedes-Benz. Η συλλογή και η μελέτη των δεδομένων. Η ανάλυση των αριθμών της σύγκρουσης και η εξαγωγή συμπερασμάτων που θα οδηγήσουν σε βελτιώσεις στο μέλλον. Αμφότερα τα δύο οχήματα δείχνουν και είναι κατεστραμμένα και είναι απόλυτα λογικό δεδομένης της ταχύτητας με την οποία συγκρούστηκαν. Όμως οι κλωβοί ασφαλείας των επιβατών έκαναν την δουλειά τους, προστατεύοντας τους επιβάτες. Τα δεδομένα δείχνουν ότι τα οχήματα μπορεί να μην έζησαν για να δούνε το αύριο αλλά οι πιθανότητες για θανάσιμο τραυματισμό κάποιου επιβάτη είναι εξαιρετικά χαμηλές και οι πόρτες ανοίγουν ώστε να βγούνε οι επιβάτες από το όχημα με ή χωρίς την βοήθεια των διασωστών. Παράλληλα, τα συστήματα προστασίας των μπαταριών έκαναν αυτό που πρέπει: Στο πάτωμα υπάρχει άφθονο ψυκτικό υγρό αλλά οι ζώνες προστασίας δούλεψαν, το σύστημα υψηλής τάσης αποσυνδέθηκε και δεν υπήρξε ούτε η υπόνοια φωτιάς. Οπότε ναι, εταιρίες όπως η Mercedes-Benz κάνουν ότι μπορούν για να μας είμαστε ασφαλείς στα αυτοκίνητα τους αλλά συν Αθηνά και χείρα κίνει. Το ιδανικό θα ήταν να μην βρεθούμε ποτέ σε μία κατάσταση που θα δοκιμάσει την ασφάλεια που παρέχει το αυτοκίνητο μας. Οδηγούμε με προσοχή, σύνεση και ασφάλεια. Έχουμε το μυαλό και τα μάτια μας στον δρόμο. Δεν πιάνουμε τιμόνι πιωμένοι ή κουρασμένοι και τηρούμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Δεν θέλεις να ζήσεις την κατάσταση που μόλις είδαμε από την θέση του οδηγού, σωστά;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Exit mobile version