24.5 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Mazda CX-30 2.0 e-SkActiv X – Με αμιγώς Ιαπωνική φιλοσοφία

Ειδήσεις Ελλάδα

Aνέκαθεν η Mazda ήταν μία αυτοκινητοβιομηχανία που είχε τη δική της μοναδική φιλοσοφία και στρατηγική και ποτέ δεν ακολουθούσε τη «τάση» ή τη «μόδα». Η αξιοπιστία, η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα ήταν μερικά από τα στοιχεία εκείνα που την έκαναν να ξεχωρίζει, ενώ το γεγονός πως παρέμεινε μία αμιγώς Ιαπωνική μάρκα σε όλα τα επίπεδα, προφανώς και μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί. Και όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά απαντώνται και στο ανανεωμένο CX-30 2.0 e-SkyActiv X της δοκιμής μας.

Ένα compact crossover που καταφέρνει να ισορροπήσει μεταξύ της πρακτικότητας και της απόλαυσης στην οδήγηση. Βασισμένο στη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo και εξοπλισμένο με την τεχνολογία SkyActiv, το CX-30 προσφέρει έναν συνδυασμό στυλ, απόδοσης και οικονομίας. Αυτόν τον συνδυασμό προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος του, κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 1000 και πλέον χιλιομέτρων.

Σύγχρονη αισθητική
Το Mazda CX-30 παρουσιάστηκε το 2019 και πρόσφατά δέχθηκε μία ανανέωση. Ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, η οποία τονίζει τις δυναμικές γραμμές και τη ροή κίνησης. Αυτό το καθιστά ένα από τα πιο κομψά μοντέλα στην κατηγορία του. Η αεροδυναμική σχεδίαση συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης του αέρα, βελτιώνοντας έτσι την οικονομία καυσίμου και την ευστάθεια του οχήματος. Με μήκος 4,395 μέτρων, πλάτος 1,795 μέτρα και ύψος 1,54 μέτρα, οι διαστάσεις του είναι πιο κόμπακτ από αυτές που δείχνει ο σχεδιασμός του. Μπροστά η σφηνοειδής γραμμή του αμαξώματος το κρατάει όμορφο με αθλητική εμφάνιση ενώ αντίστοιχα καλαίσθητο στο μάτι είναι και το πίσω μέρος του. Το ανανεωμένο Mazda CX-30 κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και είναι διαθέσιμο ως δικίνητο ή τετρακίνητο. Εμείς στη διάθεσή μας είχαμε την δικίνητη εκδοχή του.

Με έμφαση στη ποιότητα
Το εσωτερικό του CX-30 χαρακτηρίζεται από υλικά υψηλής ποιότητας, όπως μαλακά πλαστικά, δερμάτινες επενδύσεις και μεταλλικές λεπτομέρειες που προσδίδουν μια αίσθηση πολυτέλειας. Η συναρμογή και το φινίρισμα των υλικών είναι προσεγμένα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών, ο έλεγχος της οποίας γίνεται από το στρογγυλό-περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων έχει αναλογικές ενδείξεις και μια μικρή κεντρικά ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

Ο οδηγός απολαμβάνει μια εξαιρετική θέση οδήγησης με όλα τα χειριστήρια εύκολα προσβάσιμα.  Παρά τις compact διαστάσεις του, το CX-30 προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τέσσερις επιβάτες, τόσο μπροστά όσο και πίσω, όχι όμως και για τις αποσκευές τους, καθώς τα 430 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι οριακά ικανοποιητικός. Ωστόσο με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1406 λίτρα.

Το Ιαπωνικό compact SUV περιλαμβάνει τέσσερα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, που λειτουργούν παράλληλα για να εξασφαλίσουν τη μέγιστη προστασία των επιβατών. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι η προσθήκη του συστήματος προειδοποίησης προσοχής του οδηγού, το βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας, η βελτιωμένη ακρίβεια του συστήματος Intelligent Speed Assist για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας και οι βελτιώσεις ταχύτητας στο σύστημα Cruising & Traffic Support για διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.

Οι οδηγίες πλοήγησης από το Apple CarPlay και το Android Auto μπορούν πλέον να εμφανίζονται στην Active Driving Display, για πρώτη φορά για τη Mazda. Το ανανεωμένο CX-30 περιλαμβάνει ένα ασύρματο pad φόρτισης, διασφαλίζοντας ότι η συσκευή σας παραμένει πλήρως φορτισμένη σε μεγάλα ταξίδια, χωρίς να χρειάζονται καλώδια φόρτισης.

Εμμένει ατμοσφαιρικά
Tα μηχανικά σύνολα της Mazda ήταν αυτά που ανέκαθεν την έκαναν να ξεχωρίζει, καθώς πήγε κόντρα στο ρεύμα του downsizing και των turbo κινητήρων. Και αυτήν ακριβώς η φιλοσοφία εφαρμόζεται και στη περίπτωση του CX-30 με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X, μαζί με καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, αποδίδοντας 186 ίππους και 240 Νm ροπής.  Πρόκειται για ένα δίλιτρο μηχανικό σύνολο που καταφέρνει να συνδυάζει την αποδοτικότητα καυσίμου ενός πετρελαιοκινητήρα με την ισχύ και τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός βενζινοκινητήρα. Ο  τετρακύλινδρος κινητήρας εναλλάσσει απρόσκοπτα μεταξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και μιας λειτουργίας ανάφλεξης λόγω συμπίεσης, όπου ένα φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα συμπιέζεται, ώστε να επιτευχθεί ακόμα πιο αποτελεσματική καύση.

Ακόμα και υπό πίεση η κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε δεν ξεπέρασε ποτέ τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα,  αριθμός που μπορεί να μειωθεί με πιο οικονομικό στυλ οδήγησης. Ο κινητήρας συνδυάζεται επίσης με ήπιο υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί μια μικρή ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια για να συλλέξει την ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά την επιβράδυνση και την πέδηση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 24 Volt για να τροφοδοτήσει με ρεύμα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα, εξοικονομώντας καύσιμο και ενισχύοντας την εκκίνηση από στάση.

Eπί της οδηγικής ουσίας
Παραλάβαμε το αυτοκίνητο από την Αθήνα και αμέσως ξεκινήσαμε το ταξίδι για την Θεσσαλονίκη. Το πρώτο πράγμα που διαπιστώσαμε είναι πως μετά τις 2000 με 2200 στροφές ο κινητήρας αρχίζει να ξυπνάει και λειτουργεί με γραμμικό τρόπο, χωρίς ξεσπάσματα. Το αυτόματο κιβώτιο των έξη σχέσεων χαρακτηρίζεται από τις ομαλές και έγκαιρες αλλαγές που εκτελεί. Στον αυτοκινητόδρομο πραγματικά απολαμβάνεις το στιβαρό πάτημα, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, την ποιότητα κύλισης και το αίσθημα ασφάλειας που σου δημιουργεί το CX-30 στο ταξίδι.

Ο διακόπτης με την ένδειξη Sport, που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μπορεί να κάνει λίγο πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, χωρίς όμως να φέρνει θεαματική αλλαγή. Πάντως οι επιδόσεις ικανοποιούν, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’ και μέγιστη ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, ενώ τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα δεν σε αγχώνουν ποτέ. Η ανάρτηση, αν και λίγο σφιχτή, δεν επιτρέπει στις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος να γίνουν αντιληπτές, ενώ συμβάλει ώστε το CX-30 να μη γέρνει στις στροφές, μαζί φυσικά με το άκαμπτο πλαίσιο.

Το Mazda CX-30 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με έντονα Ιαπωνική φιλοσοφία το οποίο  μένει πιστό στις αξίες της Mazda, αλλά ταυτόχρονα βρίσκει τρόπους να συμβαδίζει με τις ανάγκες της εποχής. Η αρχική τιμή του με τον e-Skyactiv X κινητήρα των 186 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο, στην εξοπλιστική έκδοση Prime Line, ξεκιναει από τα 30881 ευρώ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό