23.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Mπλόκο στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων. Ποιες χώρες αντιδρούν

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι υπουργοί Μεταφορών από την Τσεχία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία συζήτησαν τη στάση τους για αλλαγή των προτεινόμενων ορίων εκπομπών ρύπων των οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο προτεινόμενος νόμος Euro 7, τον οποίο οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται φέτος, θα αυστηροποιήσει τα όρια στους επιβλαβείς για την υγεία ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου. Η ΕΕ έχει πει ότι τα οφέλη για την υγεία θα υπερβούν κατά πολύ το κόστος.
Ωστόσο, χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τσεχικής Δημοκρατίας, αντιτίθενται στους προτεινόμενους κανόνες που λένε ότι είναι επαχθής για τη βιομηχανία. Οι περισσότεροι έχουν μεγάλους κλάδους κατασκευής αυτοκινήτων.
Αξιωματούχος της ΕΕ είπε ότι οι υπουργοί συζήτησαν τις «μη ρεαλιστικές» προθεσμίες του νόμου και ζητήματα με εξοπλισμό για την επιβολή του.
«Η προσπάθειά μας είναι, στον τομέα του Euro 7, να κάνουμε αυτές τις συνθήκες πραγματικά ρεαλιστικές, να τις καταστήσουμε εφικτές», δήλωσε ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα σε τηλεφωνική συνέντευξη μετά τη συνάντηση στο Στρασβούργο, την οποία συγκάλεσε.
Η Τσεχική Δημοκρατία δήλωσε ότι οι χώρες είχαν επιφυλάξεις σχετικά με τη σύντομη περίοδο για την υιοθέτηση του κανόνα, ο οποίος βάσει προτάσεων θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα. Έχει προτείνει μια περίοδο τεσσάρων ετών για να τεθεί σε ισχύ ο κανόνας, μαζί με ορισμένες τεχνικές αλλαγές, ώστε να δοθεί χρόνος στη βιομηχανία να προετοιμάσει και να ενισχύσει τα τεχνολογικά μέτρα.
«Εάν είμαστε πραγματικά σοβαροί στην προσπάθεια να φέρουμε την Ευρώπη σε μεγαλύτερη ουδετερότητα όσον αφορά τον άνθρακα, νομίζω ότι αυτό σημαίνει πραγματικά να λάβουμε τεχνολογικά ρεαλιστικά μέτρα», δήλωσε ο Kupka.
Οι χώρες συζήτησαν επίσης μια ξεχωριστή διαμάχη σχετικά με την προθεσμία του μπλοκ το 2035 για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, κάτι που θα καθιστούσε ουσιαστικά αδύνατη την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
Ο νόμος για το CO2, το κύριο εργαλείο της ΕΕ για την επιτάχυνση της στροφής της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα, τέθηκε σε αναμονή αυτόν τον μήνα μετά την αντίθεση της Γερμανίας την τελευταία στιγμή. Αυτό εξέπληξε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στις Βρυξέλλες και σε άλλα κράτη μέλη, καθώς οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχαν ήδη συμφωνήσει μια συμφωνία για τον νόμο πέρυσι.
Η Γερμανία, με την υποστήριξη χωρών όπως η Ιταλία και η Τσεχική Δημοκρατία, θέλει σαφέστερες διαβεβαιώσεις ότι τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθούν να πωλούνται μετά το 2035, εάν λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO2.
Άλλες χώρες έχουν διαφορετικές επιφυλάξεις. Η Πολωνία, για παράδειγμα, είπε ότι η αντίθεσή της είναι «πολύ πιο θεμελιώδης» από τους τύπους καυσίμων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά το 2035, και είπε ότι η πρόταση θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πιο ακριβούς για τους καταναλωτές.
Η ΕΕ λέει ότι η ημερομηνία του 2035 είναι κρίσιμη επειδή η μέση διάρκεια ζωής των νέων αυτοκινήτων είναι 15 χρόνια – επομένως μια μεταγενέστερη απαγόρευση θα εμπόδιζε την ΕΕ να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, το παγκόσμιο ορόσημο που λένε οι επιστήμονες θα αποτρέψει την καταστροφική κλιματική αλλαγή. Οι μεταφορές ευθύνονται για περίπου το ένα τέταρτο των εκπομπών της ΕΕ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό