31.6 C
Athens
Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

Lamborghini – Αποκαλύπτει το twin-turbo, PHEV κτήνος των 10.000 σ.α.λ.

Ειδήσεις Ελλάδα

Το τέλος της Lamborghini Huracan σημαίνει αναπόφευκτα και το τέλος του εντυπωσιακού, θρυλικού θα μπορούσαμε να πούμε, ατμοσφαιρικού V10 που όλα αυτά τα χρόνια έχει υπηρετήσει το… entry-level sports car της ιταλικής μάρκας σε πολυάριθμες μορφές και από πολυάριθμα πόστα. Ένας V10 που πέρασε στην ιστορία όχι μόνο με την απόδοση του αλλά και με τον ήχο του αλλά δυστυχώς, κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στο πέρασμα του χρόνου και στους διαρκώς αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Ουδέν κακόν αμιγές καλού όμως. Το τέλος του ατμοσφαιρικού V10 σημαίνει ότι κάτι νέο έρχεται και η Lamborghini αποκαλύπτει για πρώτη φορά μερικές λεπτομέρειες γι’ αυτό το νέο.
Καταρχάς, ο κινητήρας έχει χάσει 2 κυλίνδρους και περίπου 1 λίτρο χωρητικότητας αλλά έχει κερδίσει 2 turbos και ένα σύστημα εξηλεκτρισμού. Ο twin-turbo V8 με κυλινδρισμό 4.0 λίτρων αποδίδει μόνος του 800 ίππους από τις 9.000 μέχρι τις 9.750 σ.α.λ. και 730 Nm ροπής από τις 4.000 έως τις 7.000 σ.α.λ. και αν αυτά δεν είναι αρκετά, τότε να σου πω ότι ο κόφτης βρίσκεται στις 10.000 σ.α.λ.! Αν αυτό δεν είναι εντυπωσιακό, δεν ξέρω τι είναι. Κατά τα άλλα, πρόκειται για έναν “hot-V” 8-κύλινδρο που σημαίνει ότι τα δύο turbos είναι τοποθετημένα μέσα στο “V” μειώνοντας δραστικά τον χρόνο απόκρισης τους ενώ το ξηρό κάρτερ εξασφαλίζει την ορθή λίπανση του flat-plane V8 ανά πάσα ώρα και στιγμή, ανεξαρτήτως φορτίου και πλευρικών επιταχύνσεων. Φυσικά, για να μπορεί ο κινητήρας να στροφάρει σε… 5-ψήφια νούμερα, οι μηχανικοί της Lamborghini έχουν προχωρήσει σε εκτενή ενίσχυση των κυλινδροκεφαλών ενώ από τιτάνιο είναι και οι μπιέλες ώστε να έχουν το χαμηλότερο δυνατό βάρος χωρίς να θυσιάζεται η αντοχή και η ανθεκτικότητα τους.

Ακόμα δεν έχουμε τελειώσει γιατί αυτό το κόσμημα για κινητήρας συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα το οποίο μοιάζει με αυτό που χρησιμοποιείται στην Revuelto. Ένας  axial-flux ηλεκτροκινητήρας ικανός για 150 ίππους και 300 Nm ροπής έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στον V8 και το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στέλνοντας την ισχύ στους τροχούς του πίσω άξονα. Όπως είπαμε, ενώ η διαμόρφωση θυμίζει την μεγαλύτερη, ισχυρότερη και ακριβότερη Revuelto, σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος σε μία πιο… συμβατική θέση και παρότι η Lamborghini δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον διάδοχο της Huracan, είναι σίγουρο ότι το νέο plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο αυξάνει δραστικά τις ικανότητες του επερχόμενου μοντέλου και του χαρίζει δυνατότητες που ο προκάτοχος του απλά ήταν αδύνατο να διαθέτει όπως για παράδειγμα το σύστημα ενεργού torque vectoring.
Για τα υπόλοιπα θα πρέπει να περιμένουμε μερικές εβδομάδες ακόμα αλλά κάποια πράγματα είναι βαθιά εντυπωμένα στο DNA της ιταλικής μάρκας που δεν τίθενται υπό αμφισβήτηση. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι ο σχεδιασμός θα είναι άκρως εντυπωσιακός και επηρεασμένος σε υψηλό βαθμό από την Revuelto. Είναι δεδομένο ότι οι επιδόσεις θα κόβουν την ανάσα όπως είναι δεδομένο ότι η συνολική εμπειρία χρήσης θα είναι αντάξια τόσο της ιστορίας της εταιρίας όσο και της τιμής του επερχόμενου μοντέλου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι για πρώτη φορά η Lamborghini θα κατασκευάζει τόσο την Revuelto (δηλαδή την ναυαρχίδα της) όσο και τον διάδοχο της Huracan (δηλαδή την entry-level πρόταση της) στην ίδια γραμμή παραγωγής – μπορεί να μην απασχολεί ιδιαίτερα τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες αλλά δείχνει την έκταση των συνεργειών που έχει επιτύχει η ιταλική μάρκα στην γκάμα της.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό