21.6 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Kia XCeed 1.6D 136 PS 7DCT 48V Hybrid. H πλέον ολοκληρωμένη έκδοση

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια η ΚIA έχει διαγράψει μία συνολικά εντυπωσιακή πορεία, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τον αριθμό των νέων μοντέλων που έχει παρουσιάσει σε διάφορες κατηγορίες, όσο κυρίως σε ότι αφορά στη ποιότητα αυτών και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Μία από τις πιο πρόσφατες δημιουργίες της είναι το XCeed και όσοι βιαστείτε να το χαρακτηρίσετε ως απλώς την κροσσόβερ εκδοχή του Ceed, θα διαπιστώσετε πως δεν είναι καθόλου έτσι. Το XCeed είναι μία πραγματικά διαφορετική πρόταση της Κορεάτικης εταιρίας, η οποία έχει δημιουργηθεί από λευκό χαρτί και η οποία έρχεται να τοποθετηθεί στη καρδιά της κατηγορίας των κροσσόβερ μοντέλων.Οι άνθρωποι της Kορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για τη δημιουργία του XCeed και αυτό φαίνεται τόσο με τη πρώτη ματιά και αφορά στη σχεδίαση, όσο κυρίως στη ποιότητα που το χαρακτηρίζει καθώς και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Αυτοί είναι και οι λόγοι που ισχυριζόμαστε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που αναβαθμίζει συνολικά την Κia. Στα χέρια μας αυτή τη φορά είχαμε για δοκιμή την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 136 ίππους με το μικροϋβριδικό 48V σύστημα υποβοήθηση και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Ένας ιδανικός συνδυασμός για πολλά χιλιόμετρα και όπως αντιλαμβάνεστε δεν χάσαμε την ευκαιρία…Κάνει τη διαφορά εμφανισιακάΑπό τη πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσετε, όχι μόνο δεν πρόκειται να το συνδέσετε αισθητικά με το Ceed, αλλά θα αναρωτηθείτε κιόλας για ποιο αυτοκίνητο πρόκειται. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να του χαρίσουν μία ιδιαίτερη αρμονία στις γραμμές του καθιστώντας το ως ένα από τα πλέον καλαίσθητα κροσσόβερ.  Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χιλιοστά) σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες διαστάσεις του αυτοκινήτου (4,395 μήκος, 1,826 πλάτος και 1,483 μέτρα ύψος) δημιουργούν μία εικόνα ενός κόμπακτ αυτοκινήτου, με πολύ έντονη προσωπικότητα.Tα προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος και το «πάντρεμα» του μαύρου πλαστικού με το αλουμίνιο, αποδεικνύουν στη πράξη πόση δουλειά υπάρχει πίσω από την εικόνα του XCeed. Mία δουλειά η οποία ολοκληρώνεται από τις πολύ όμορφες 18άρες ζάντες της πλούσιας έκδοσης titanium του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.Σύγχρονο και πολύ ποιοτικόΟι άνθρωποι της ΚIA δεν περιόρισαν τη προσπάθειά τους στην εξωτερική εικόνα του αυτοκίνητου, αλλά τη συνέχισαν και μάλιστα θα λέγαμε με περισσότερη ένταση και στο εσωτερικό του XCeed. Eκτός από έμφαση στη σχεδίαση, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην απτή ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, τις εντυπώσεις κλέβει η μακρόστενη, προαιρετική οθόνη 10,25 ιντσών με το πολύ καλό μενού και τα γραφικά.Φυσικά, υπάρχει πλήρης εξοπλισμός, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και εξελιγμένο σύστημα infotainment. Από την θέση του οδηγού υπάρχει μια crossover αίσθηση στην οδήγηση που στη πράξη σημαίνει  πως δεν κάθεσαι τόσο χαμηλά όπως στο Ceed αλλά ούτε και ψηλά όπως σε ένα Sportage.Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική πρόσφυση.  Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, αυτοί είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως οι  πίσω επιβάτες έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατά τους και υπό προϋποθέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και τρείς.  Τα 426 λίτρα  του πορτ μπαγκάζ είναι επίσης μία πολύ καλή χωρητικότητα ενώ η μελετημένη σχεδίαση του στα άκρα βολεύει στην μεταφορά αρκετά ογκωδών αντικειμένων.Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.Για πολλά χιλιόμετραO λόγος για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.  Επιπλέον υπάρχει και η ήπια υβριδική τεχνολογία, “EcoDynamics+ 48V MHEV”, που ενισχύει την ελαστικότητα και την αποδοτικότητά του, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Το mild hybrid σύστημα αποτελείται από μια 48βολτη μπαταρία και μια μίζα/γεννήτρια (MHSG) που συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα. Η λειτουργία της είναι διττή, καθώς κατά την επιτάχυνση υποβοηθά τον κινητήρα παρέχοντας επιπλέον δόσεις ροπής και μειώνοντας την κατανάλωση, ενώ κατά την επιβράδυνση ανακτά ενέργεια για τη φόρτιση της μπαταρίας.Άνεση και απόλαυσηΓια ακόμη μία φορά οδηγώντας ένα κροσσόβερ μοντέλο, αναρωτιόμαστε το λόγο ύπαρξης των SUVs αν δεν είναι τετρακίνητα και αν ο οδηγός δεν είναι λάτρης των εκτός δρόμου διαδρομών. Αυτό διότι η αίσθηση που σου προσφέρει το XCeed είναι παντού εξαιρετική. Οι μηχανικοί του κατάφεραν να βρούνε τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης ανάμεσα σε μαλακή, ως κροσσόβερ και σκληρή, για να του δώσουν και μία σπορ νότα. Ακόμη και στις πιο δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες έχει το απαιτούμενο βάθος απόσβεσης και το αυτοκίνητο περνά εντυπωσιακά άνετα πάνω από τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.Μάλιστα o crossover χαρακτήρας του μερικές φορές σε κάνει να ξεχνάς την σχετικά μεγάλη απόσταση που έχεις από το έδαφος για να περνάς από διάφορα εμπόδια ή για μια άνετη βόλτα σε χωματόδρομους, χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ που απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Επιπλέον οι 18άρες ζάντες του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, δεν προβληματίσουν σε καμία περίπτωση.Οδηγώντας το σε κλειστά κομμάτια διαπιστώνεις πως το XCeed είναι ευχάριστο στις στροφές και παίρνει λογικές κλίσεις ενώ για να φτάσεις στα όρια του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ και να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ και όχι μία σπορ κατασκευή. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και παρά μια κάπως τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία, τα φρένα είναι δυνατά.Απροβλημάτιστο και κυρίως άνετο και ευχάριστο είναι και το ταξίδι στην εθνική οδό, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και την ηχομόνωση της καμπίνας να αποδεικνύεται το ίδιο ποιοτική με το υπόλοιπο σύνολο. Επιπλέον ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τρία οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) προκειμένου να επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του και τις διαθέσεις του. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής, βρέθηκε στη περιοχή των 7.3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.ΟλοκληρωμένοΕν κατακλείδι αυτό που έχουμε να πούμε από τη δοκιμή του νέου ΚIA XCeed, με τον πετρελαιοκινήτηρα των 136 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων και το 48V σύστημα, είναι πως αποτελεί μία εξαιρετική λύση ανάμεσα σε ένα κλασικό πεντάθυρο hatchback μοντέλο και σε ένα SUV. Στο δρόμο είναι άνετο και απολαυστικό, ενώ η απόσταση των 18.4 εκατοστών από το έδαφος θα σας πάει και σε βατούς χωματόδρομους. Τα 2900 Ευρώ που κοστίζει η πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Titanium της δοκιμής, δεν είναι λίγα αφενός, τα αξίζει χωρίς αμφιβολία αφετέρου, καθώς εκτός όλων των παραπάνω ως KIA συνοδεύεται και από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.ΕμφάνισηΟδική συμπεριφοράΠοιότηταΧώροιΕξοπλισμόςKινητήρας – κιβώτιοΤεχνικά ΧαρακτηριστικάΚινητήρας1600 κ.εκ. TurbodieselΊπποι1360-10010.1″Τελική ταχύτητα198 χλμ/ώραΜέση κατανάλωση δοκιμής7.3 λτ/100 χλμΕκπομπές CO2139 γρ/χλμ

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό