27.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Kia – Σειρά παίρνουν τα ηλεκτρικά Picanto και Stinger GT!

Ειδήσεις Ελλάδα

Δύο πολύ διαφορετικά μοντέλα με μοναδικό κοινό παρονομαστή το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο εντάχθηκαν στα πλάνα της Kia ενώ πριν από λίγο καιρό δεν ανήκαν σε αυτά. Ο λόγος για τον ηλεκτρικό διάδοχο του Picanto και τον επίσης ηλεκτρικό διάδοχο του Stinger GT που αναμένεται να τοποθετηθούν όχι στο εγγύς αλλά στο απώτερο μέλλον στα δύο άκρα της γκάμας της κορεατικής εταιρίας καθώς φαίνεται ότι αυτή δεν πτοείται από την ύφεση στον ρυθμό διείσδυσης των ηλεκτρικών στην αγορά και ότι έχει λύσει ή έστω, προβλέπει πως θα λύσει δύο σημαντικά προβλήματα που αποτελούσαν σκόπελο στην εξέλιξη αυτών των μοντέλων.
Το πρώτο, ο αμιγώς ηλεκτρικός πνευματικός διάδοχος του Picanto ή αν προτιμάς στην σύγχρονη γλώσσα της Kia, το EV1, πρέπει να κοστίζει λιγότερο από €20.000 και ως εκ τούτου, δεν το περιμένουμε πριν το τέλος της δεκαετίας. Γι’ αυτό και η ίδια η εταιρία το προσδιορίζει ως τον “μεθεπόμενο στόχο” όσο προσπαθεί να μειώσει το κόστος της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης με τους γνωστούς τρόπους. Μέχρι τότε, η Kia εστιάζει στα υπόλοιπα ηλεκτρικά με τα οποία φιλοδοξεί να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς σε διαστήματα των €5.000: το EV3 στα €35.000 περίπου, το EV6 στα €45.000 περίπου και το EV9 στα €70.000 περίπου. Πριν κυκλοφορήσει το EV1 λοιπόν, περιμένουμε το EV2 που λογικά θα τοποθετηθεί στην περιοχή των €30.000 ενώ όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου και η τεχνολογία προοδεύσει σε σημείο όπου ένα μοντέλο με αρχική τιμή κάτω από τα €20.000 είναι εφικτό, θα προστεθεί και ο Βενιαμίν στην οικογένεια. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Kia, Ho-sung Song, η εξέλιξη ενός αστικού μοντέλου με αρχική τιμή της τάξης των 15 με 20 χιλιάδων ευρών είναι “πολύ δύσκολη” υπόθεση και “μεγάλη πρόκληση” για όλους τους κατασκευαστές, ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου – πόσο μάλλον όταν αυτό είναι και αμιγώς ηλεκτρικό.

Στο άλλο άκρο της γκάμας, ο Song ανέφερε πως ένα “halo” μοντέλο όπως η προηγούμενη και μοναδική γενιά του Stinger GT, αλλά με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο είναι μία από τις προτάσεις που εξετάζονται. Αν πάρει το πράσινο φως, η E-GMP ευέλικτη αρχιτεκτονική της μάρκας μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί ως βάση ενώ όσον αφορά στους ηλεκτροκινητήρες, η Kia έχει μεγάλη ποικιλία και μπορεί να υποστηρίξει μέχρι και μία τετρακίνητη έκδοση με περισσότερα από 600 άλογα ως ναυαρχίδα. Σε κάθε περίπτωση, ο Song είναι αισιόδοξος για την ανάκαμψη της αγοράς των ηλεκτρικών αλλά πρόσθεσε ότι θα χρειαστεί στήριξη με τη μορφή επιδοτήσεων οι οποίες θα ενισχύσουν την ζήτηση βραχυπρόθεσμα και μέσω της ζήτησης, θα ενισχύσουν την επένδυση των κατασκευαστών στην τεχνολογία. Εν τω μεταξύ, η Kia εστιάζει λίγο περισσότερο στα υβριδικά όσο περιμένει από τα ηλεκτρικά να επιστρέψουν στο προσκήνιο ενώ ο Song δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης που σύμφωνα με τον ίδιο είναι “αρκετά καλύτερες σε κάθε τομέα” από τις σημερινές εναλλακτικές, αν και δεν τόλμησε να κάνει κάποια πρόβλεψη αναφορικά με την ευρεία κυκλοφορία τους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό